Ερευνα – Οδήγηση: Πιάνουν το τιμόνι τρεκλίζοντας

Ερευνα – Οδήγηση: Πιάνουν το τιμόνι τρεκλίζοντας

Το 44% δηλώνει ότι έχει οδηγήσει υπό την επήρεια μέθης έστω μία φορά

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πριν από περίπου μία εβδομάδα, συνελήφθη αστυνομικός στα Τρίκαλα, ο οποίος οδηγούσε υπό την επήρεια μέθης. Συνελήφθη επίσης ένας άνδρας στην Καβάλα, ο οποίος οδηγούσε μεθυσμένος, ενώ για τον ίδιο λόγο συνελήφθη προχθές και μια οδηγός στην Ιόνια Οδό, η οποία βρέθηκε στο αντίθετο ρεύμα.

Αποκαλυπτική η έρευνα για τη συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών –Το 2018, το 1% είχε απαντήσει ότι οδηγεί συχνά αφότου έχει καταναλώσει αλκοόλ.

Σύμφωνα με πρόσφατη, πανελλήνια έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία Ierax Analytix για το EUROKTEO στη Θεσσαλονίκη, στην οποία συμμετείχαν 2.191 Ελληνες οδηγοί, το 44% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει οδηγήσει υπό την επήρεια μέθης έστω και μία φορά. Καθώς φαίνεται να είναι μεγαλύτερο από τα ποσοστά που έχουν προκύψει κατά καιρούς από αντίστοιχες έρευνες που έχουν διεξαχθεί στη χώρα, το συγκεκριμένο ποσοστό εκπλήσσει.

Παραδείγματος χάριν, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, μόλις το 1% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα είχε απαντήσει το 2018 ότι οδηγεί συχνά αφότου έχει καταναλώσει αλκοόλ. Παρ’ όλα αυτά, την ίδια χρονιά, το 19% των συμμετεχόντων είχε δηλώσει ότι είχε οδηγήσει υπό την επήρεια μέθης τουλάχιστον μία φορά τις τελευταίες 30 ημέρες, το πέμπτο μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρωπαϊκή Ενωση για εκείνη τη χρονιά. Σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και το ποσοστό των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων που αποδίδονται στην οδήγηση υπό την επήρεια μέθης έχει υπάρξει υψηλότερο στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το 2017, το 25,3% των θανατηφόρων τροχαίων αποδόθηκε στον συγκεκριμένο λόγο, με το αντίστοιχο ποσοστό στο Λουξεμβούργο να είναι 14%, στο Μεξικό 19,5%, στη Ρωσία 22,9% και στην Ιρλανδία 38,5%, μεταξύ άλλων χωρών. Αλλά η τάση μοιάζει να είναι πτωτική. Το 2018, το 23% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα είχε αποδοθεί σε οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ, σύμφωνα με το Διεθνές Φόρουμ Μεταφορών, ένα ποσοστό από το 2000 έχει μειωθεί κατά 43%.

Οσον αφορά τις παραβάσεις που αφορούν στο αλκοόλ και στην οδήγηση, και εκεί βλέπουμε να σημειώνεται μια πτωτική τάση, την οποία βέβαια διευκόλυνε και η περίοδος της πανδημίας. Το 2013, στη χώρα σημειώθηκαν 30.853 τέτοιες παραβάσεις, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε πέρυσι το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Πέντε χρόνια αργότερα, είχαν φτάσει τις 33.394. Μετά μια σημαντική μείωση το 2020 και το 2021, το 2022 οι παραβάσεις άγγιξαν τις 24.533.

«Το αλκοόλ αποτελεί μία από τις τρεις βασικές αιτίες θανάτου στον δρόμο, μαζί με την ταχύτητα και τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας», λέει το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC). «Στην πρόσφατη έκθεση του ETSC αναφέρεται ότι τουλάχιστον 4.000 θάνατοι θα μπορούσαν να αποφευχθούν στην Ευρωπαϊκή Ενωση ετησίως εάν εξαλειφόταν η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ», δηλώνει στην «Κ» η Νίκη Καρατσώρη, η οποία εργάζεται στο Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς». Σύμφωνα με το τελευταίο Ευρωβαρόμετρο, συμπληρώνει, το οποίο δημοσιεύθηκε φέτος, 19% των Ελλήνων ανδρών ηλικίας 25 έως 34 ετών έχουν οδηγήσει σε κατάσταση μέθης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT