Τη νέα ψηφιακή εφαρμογή για τον ελληνικό τουρισμό «mAiGreece» παρουσίασαν η υπουργός Τουρισμού, Ολγα Κεφαλογιάννη και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου στο αμφιθέατρο της Εθνικής Πινακοθήκης.
Το «mAiGreece» αποτελεί έναν Ψηφιακό Βοηθό, ο οποίος με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης θα λειτουργεί ως εξατομικευμένος ταξιδιωτικός «σύντροφος» για όλους τους επισκέπτες της χώρας.
Εχει στόχο να τους παρέχει το σύνολο της πληροφορίας, την οποία χρειάζονται για να απολαύσουν τη διαμονή τους στην Ελλάδα.
Πρόκειται για μια εύχρηστη εφαρμογή, η οποία θα τεθεί σε παραγωγική λειτουργία στις 10 Ιουνίου 2024. Οι ταξιδιώτες θα μπορούν να συνομιλήσουν με το «mAiGreece» υποβάλλοντας το ερώτημά τους σε φυσική γλώσσα, γραπτά ή φωνητικά.
Με τη χρήση τεχνολογίας γεω-εντοπισμού (GPS) το «mAiGreece» θα προσφέρει πληροφορίες ανάλογα με την περιοχή στην οποία βρίσκονται οι επισκέπτες.
Οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα δημιουργίας προφίλ στο «mAiGreece», στο οποίο θα δηλώνουν τις κατηγορίες που τους ενδιαφέρουν, για παράδειγμα τέχνες, παραλίες και άλλα, ώστε να λαμβάνουν και τις ανάλογες με τις προτιμήσεις τους πληροφορίες.
Επίσης θα περιλαμβάνει οπτικά μέσα, τα οποία θα διευκολύνουν την κατανόηση της πληροφορίας σχετικά με εμβληματικά αξιοθέατα και προορισμούς της χώρας.
Πιο συγκεκριμένα, στο «mAiGreece» ενσωματώνονται πληροφορίες για αξιοθέατα, μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, παραλίες με γαλάζια σημαία, νοσοκομεία και κέντρα υγείας, αστυνομικά τμήματα, πρεσβείες και προξενεία ξένων χωρών, καθώς και το περιεχόμενο του visitgreece.gr.
Επιπλέον, θα διαθέτει λειτουργία έκτακτης ανάγκης μέσω πλήκτρου 112, το οποίο θα στέλνει μήνυμα (SMS) στο κέντρο επιχειρήσεων του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας με τη γεωγραφική θέση του αποστολέα.
Το «mAiGreece» υποστηρίζει 31 γλώσσες, μεταξύ των οποίων οι 24 επίσημες γλώσσες της Ε.Ε. καθώς επίσης και αλβανικά, κινεζικά, ιαπωνικά, τουρκικά, εβραϊκά, αραβικά και κορεάτικα. Με αυτόν τρόπο διασφαλίζει ότι οι επισκέπτες μπορούν να πλοηγηθούν και να εξερευνήσουν εύκολα το πλούσιο τουριστικό προϊόν της Ελλάδας στη γλώσσα τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για τους επισκέπτες της Ελλάδας έχει ζητηθεί από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας να λαμβάνουν κατά την είσοδό τους στη χώρα μήνυμα (SMS) στο κινητό τους τηλέφωνο με σύνδεσμο (link), ο οποίος θα τους παραπέμπει στην εφαρμογή.
Το «mAiGreece» θα είναι διαθέσιμο δωρεάν για κινητές συσκευές, όπως κινητά τηλέφωνα και tablet, μέσω του App Store και του Play Store.
Η σύνδεση στην εφαρμογή θα πραγματοποιείται με τον λογαριασμό Google, Apple ή Facebook του επισκέπτη.
Επισημαίνεται ότι για την υλοποίηση του έργου έχουν αξιοποιηθεί πόροι με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, οι οποίοι προβλέπονται για την ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας.
Αφορούν σε σύμβαση του ΥΨηΔ για cloud services, και την παρακολουθεί η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ ΜΑΕ).
Η υλοποίηση του έργου έγινε από τον ΟΤΕ, την Accenture και τη Ubitech, ενώ τεχνολογικός πάροχος είναι η Microsoft με την τεχνολογία Azure Open AI.
Το «mAiGreece» σχεδιάστηκε χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής που βασίζονται σε μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης και υπολογιστικού νέφους και υλοποιήθηκε σύμφωνα με το Πρότυπο Υπεύθυνης Τεχνητής Νοημοσύνης της Microsoft (Microsoft Responsible AI Standard) διασφαλίζοντας μεταξύ άλλων διαφάνεια, ισότητα και σεβασμό προς την ιδιωτικότητα των χρηστών και την προστασία των προσωπικών δεδομένων (GDPR).
Η υπουργός Τουρισμού, Ολγα Κεφαλογιάννη ξεκινώντας την παρουσίαση δήλωσε:
«Η ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, στην τουριστική δραστηριότητα, μας επιτρέπει να παρέχουμε υπηρεσίες πιο εξατομικευμένες και χρήσιμες προς τους ταξιδιώτες. Η έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής “mAiGreece” αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στην προσπάθειά μας προς τη συνολική αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας στην Ελλάδα. Ενα σημαντικό βήμα, προς την ενίσχυση των ποιοτικών χαρακτηριστικών του ελληνικού τουρισμού, με τελικό στόχο τη διαμόρφωση ενός ανταγωνιστικού, σύγχρονου και βιώσιμου τουριστικού προϊόντος ταξιδιωτικής εμπειρίας στην Ελλάδα. Η ψηφιακή τεχνολογία μεταμορφώνει κάθε πτυχή του ταξιδιού: Από την κράτηση μέσου μετακίνησης και καταλύματος, έως τη χρήση πληθώρας ψηφιακών εφαρμογών που διατρέχουν κάθε στάδιο της ταξιδιωτικής εμπειρίας. Στόχος μας λοιπόν είναι να αξιοποιήσουμε όλα τα εργαλεία που μας παρέχει η τεχνολογία, για να διασφαλίσουμε ότι κάθε επισκέπτης θα έχει μία όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτη, και ολοκληρωμένη εμπειρία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του στην Ελλάδα. Και να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο το αίσθημα ασφάλειας και φιλοξενίας, που ήδη αποτελεί ένα από τα κύρια συγκριτικά πλεονεκτήματα του ελληνικού τουρισμού. Η ανάπτυξη της εφαρμογής αυτής εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής της κυβέρνησης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, και ειδικότερα στον τομέα του τουρισμού».
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου παρουσιάζοντας τις δυνατότητες της εφαρμογής τόνισε:
«Λίγους μήνες αφότου εισαγάγαμε για πρώτη φορά την Τεχνητή Νοημοσύνη στο ελληνικό Δημόσιο, ερχόμαστε με έναν δεύτερο Ψηφιακό Βοηθό, το δίδυμο αδελφάκι του “mAigov”, να ενισχύσουμε έναν τομέα με ιδιαίτερη σημασία για την οικονομική ευημερία της χώρας μας, τον τουρισμό. Η αξιοποίηση της ΤΝ και η χρήση τεχνολογικών εργαλείων που μας φέρνουν ακόμα πιο κοντά στην Ευρώπη, έχουν τεθεί ως προτεραιότητα από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη. Στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, εργαζόμαστε καθημερινά προς αυτή την κατεύθυνση με κάθε νέο έργο που σχεδιάζουμε και υλοποιούμε, ώστε να κάνουμε την καθημερινότητα των πολιτών, αλλά και των επιχειρήσεων, πιο φιλική. Με στόχο να διευκολύνουμε αυτή τη φορά, όλους όσοι επιλέγουν την Ελλάδα για τις διακοπές τους, σχεδιάσαμε και υλοποιούμε το “mAiGreece”, προσφέροντας μια ξεχωριστή εξατομικευμένη εμπειρία στους ταξιδιώτες κατά την παραμονή τους στη χώρας μας. Η Ελλάδα είναι πλούσια σε πολιτιστικούς χώρους, αξιοθέατα, πανέμορφα μέρη και με το “mAiGreece” θα βοηθήσουμε τους επισκέπτες να τα ανακαλύψουν και να επιλέξουν μεταξύ αυτών με βάση τις προσωπικές τους προτιμήσεις τους. Παράλληλα τους παρέχουμε χρήσιμες πληροφορίες για τη καθημερινότητα τους, όπως για παράδειγμα οι υπηρεσίες υγείας. Από τις 10 Ιουνίου, όλοι οι επισκέπτες, αλλά και οι Ελληνες ταξιδιώτες, θα έχουν στη διάθεσή τους, εντελώς δωρεάν, έναν προσωπικό ψηφιακό ταξιδιωτικό οδηγό, μεστό με περισσότερη Ελλάδα, με περισσότερα συναισθήματα, με περισσότερες ελληνικές εμπειρίες. Για ακόμη μία φορά αποδεικνύουμε ότι η νέα ψηφιακή Ελλάδα μπορεί να είναι φωτεινή και να γίνεται αντιληπτή και ως παραγωγός καινοτομίας και όχι μόνο ως καταναλωτής τεχνολογικών εφαρμογών».