Οι οδηγοί ταξί βάζουν «φίλτρα» στις κούρσες – Προτιμούν τουρίστες και μακρινές διαδρομές
οι-οδηγοί-ταξί-βάζουν-φίλτρα-στις-κο-563076679

Οι οδηγοί ταξί βάζουν «φίλτρα» στις κούρσες – Προτιμούν τουρίστες και μακρινές διαδρομές

Επιβάτες καταγγέλλουν στην «Κ» πως, πλέον, οι οδηγοί ταξί επιλέγουν μακρινές διαδρομές ή τουρίστες, επισημαίνοντας επίσης και τις μεγάλες καθυστερήσεις όταν ζητούν ταξί μέσω εφαρμογών

Δέσποινα Κόντη

«Πού πάτε; Οχι, δεν βολεύει». Αυτή την απάντηση ακούν το τελευταίο διάστημα αρκετοί που αναζητούν ταξί. Και αυτό δεν συμβαίνει μόνο σε όσους βρεθούν στον δρόμο –κατά τον παραδοσιακό τρόπο– αλλά και σε χρήστες εφαρμογών, οι οποίοι βλέπουν τα αιτήματά τους κάποιες φορές να απορρίπτονται. Επιβάτες που μίλησαν στην «Κ» κάνουν επιπλέον λόγο για μεγάλες καθυστερήσεις κατά την αναμονή των ταξί, κάτι που συνήθως δεν συμβαίνει τους χειμερινούς μήνες, οπότε η ζήτηση για τέτοιες υπηρεσίες είναι σαφώς μικρότερη. «Τις προάλλες, κάλεσα ταξί για να πάω από το Παγκράτι στο Σύνταγμα. Η εφαρμογή με ενημέρωσε πως ο οδηγός μου θα έρθει σε 10 λεπτά. Αφού λοιπόν κατέβηκα κάτω και περίμενα, τελικά το αίτημα απορρίφθηκε. Μετά ήρθε άλλος οδηγός να με παραλάβει, αλλά όλη αυτή η διαδικασία πήρε περίπου ένα τέταρτο», λέει στην «Κ» η Ειρήνη Χ., που χρησιμοποιεί συχνά ταξί για να μετακινηθεί στην Αθήνα. «Αφήστε που αρκετοί δεν χρησιμοποιούν POS, παρότι πλέον είναι υποχρεωτικό». Και ο Στέφανος Τσ., όμως, περίμενε τουλάχιστον 20 λεπτά για να μεταβεί από τα Κάτω Πατήσια στην Κυψέλη. «Τελικά με τη δεύτερη προσπάθεια κατάφερα να βρω ταξί για να εξυπηρετηθώ», δήλωσε στην «Κ».

«Δεν έχουν δικαίωμα επιλογής, κάτι τέτοιο παραβιάζει τον κανονισμό λειτουργίας, δείχνει ασέβεια στο επιβατικό κοινό», τονίζουν μέλη του ΣΑΤΑ.

Επαγγελματίες του κλάδου αποδίδουν τα συγκεκριμένα φαινόμενα στην υψηλότερη ζήτηση για ταξί τους θερινούς μήνες, τότε δηλαδή που η τουριστική κίνηση ανεβαίνει κατακόρυφα. «Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος είναι οι καλύτεροι μήνες για τα ταξί. Υπάρχουν πάρα πολλοί επισκέπτες και οι ανάγκες για επιβατική μεταφορά αυξάνονται. Το αντίθετο ισχύει κατά το πρώτο τετράμηνο κάθε έτους. Τότε δεν έχουν την πολυτέλεια να αρνούνται διαδρομές», εξηγούν πηγές του ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής). Οι ίδιες πηγές παραδέχονται πως υπάρχουν περιστατικά με οδηγούς που επιλέγουν τις κούρσες, επισημαίνοντας ωστόσο ότι «είναι μεμονωμένα. Δεν αποτελούν τον κανόνα». Τέτοιες καταγγελίες έχουν φτάσει και στα γραφεία του συνδικάτου, με το ίδιο να τονίζει πάντως ότι πρόκειται για παράνομη πρακτική. «Ο οδηγός δεν έχει δικαίωμα επιλογής, κάτι τέτοιο παραβιάζει τον κανονισμό λειτουργίας και δείχνει ασέβεια στο επιβατικό κοινό», υπογραμμίζουν μέλη του συνδικάτου, προσθέτοντας ότι η μοναδική περίπτωση που αυτό μπορεί να μην ισχύσει, είναι όταν ο κίνδυνος για τον οδηγό είναι προφανής.

30% πάνω

Η ζήτηση για υπηρεσίες μίσθωσης ταξί άρχισε να ανεβαίνει γεωμετρικά ήδη από τότε που ξεκίνησε το Πάσχα των καθολικών. Σύμφωνα με στοιχεία της εφαρμογής μίσθωσης ταξί Freenow (πρώην ΒΕΑΤ) η ζήτηση για τις υπηρεσίες της την προηγούμενη εβδομάδα (3/06-9/06) ήταν αυξημένη κατά 30% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Στο μεταξύ, όπως σχολιάζουν πηγές της αγοράς, συνολικά στην Αττική κυκλοφορούν 13.589 ταξί, εκ των οποίων περίπου 3.000-4.000 είναι δεσμευμένα σε τουριστικές υποδομές, δηλαδή στο λιμάνι, σε ξενοδοχεία ή στο αεροδρόμιο. «Αρκετοί προτιμούν να καθίσουν 3-4 ώρες στο αεροδρόμιο αντί να κάνουν διαδρομές, αυτό όμως στερεί αυτοκίνητα και διαδρομές από το κέντρο της Αθήνας», αναφέρουν, τονίζοντας πως στην πράξη με αυτή την πρακτική δεν εξυπηρετούν την αποστολή τους, δεδομένου ότι η άδειά τους είναι δημόσιας χρήσης. «Αλλά ποιος θα τους ελέγξει;» αναρωτιούνται. Επίσης, δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που, λόγω της υψηλής ζήτησης, ποντάρουν στην εύρεση πελατών στον δρόμο επιλέγοντας να κλείσουν τις εφαρμογές. Εξ ου και πολλές φορές είναι δυσεύρετοι.

Ο 48χρονος οδηγός ταξί Μανώλης Γεωργούδης δίνει στην «Κ» τη δική του εξήγηση για τα παραπάνω, εστιάζοντας και στις προμήθειες που κρατούν οι εφαρμογές. «Από τη στιγμή που υπάρχει δουλειά, αρκετοί οδηγοί προτιμούν να επιβιβάσουν πελάτες από τον δρόμο παρά να δίνουν 15% προμήθεια σε κάθε διαδρομή», επισημαίνει. Εκτός από το κόστος της προμήθειας, ο ίδιος στέκεται και στην τεράστια ζήτηση, ειδικά τις ώρες άφιξης και αναχώρησης των πλοίων από το λιμάνι. «Το πρωί απο το λιμάνι του Πειραιά φεύγουν για Κυκλάδες 4-5 πλοία. Τότε, εκτός από το μποτιλιάρισμα στον Πειραιά, η ανάγκη για ταξί από τους τουρίστες στα ξενοδοχεία είναι μεγάλη. Αλλά ο αριθμός των ταξί δεν μπορεί να ικανοποιήσει τους πάντες. Και τους πελάτες που θέλουν ταξί από τον δρόμο».

Σε σύγκριση με άλλες χώρες του εξωτερικού, όπως η Βρετανία, στη χώρα μας ακόμη δεν υπάρχει online πλατφόρμα δημόσιας χρήσης (carcheck) με στοιχεία γύρω από τα οχήματα ταξί, τους ιδιοκτήτες, την άδειά τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT