Σπουδές στη χώρα του Αριστοφάνη: Φοιτητές από ΗΠΑ στο ελληνικό θερινό σχολείο

Σπουδές στη χώρα του Αριστοφάνη: Φοιτητές από ΗΠΑ στο ελληνικό θερινό σχολείο

Φοιτητές από τις ΗΠΑ μετέχουν στο θερινό σχολείο του ΕΚΠΑ με θέμα τον ελληνικό πολιτισμό

3' 47" χρόνος ανάγνωσης

Ο Τζον, ο Τζάσπερ, η Τζουλιάνα και άλλοι εννέα συμφοιτητές τους από το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης θα ζήσουν στην Ελλάδα για περίπου πέντε εβδομάδες. Θα κάνουν μαθήματα ελληνικού πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, θα επισκεφθούν εμβληματικά μνημεία της χώρας μας, θα χαρούν το καλοκαίρι της. Μετέχουν στο θερινό σχολείο «Ταξίδι στον ελληνικό πολιτισμό», που οργανώνει το αγγλόφωνο πρόγραμμα της Φιλοσοφικής Αθηνών στην Αρχαιολογία, Ιστορία και Λογοτεχνία της Αρχαίας Ελλάδας, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης. Τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί ο αριθμός των θερινών σχολείων που οργανώνονται ετησίως στην Ελλάδα από διαφόρους φορείς, εκπαιδευτικούς και μη. Μάλιστα, πλέον οι φοιτητές που μετέχουν αποτελούν δυνάμει φοιτητές και των νεοϊδρυθέντων, αγγλόφωνων προγραμμάτων των ελληνικών πανεπιστημίων, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται. Είναι ενδεικτικό ότι οι άνθρωποι του ΕΚΠΑ αλλά και του Study in Greece –του εθνικού φορέα για τη διεθνοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης– απηύθυναν πρόσκληση στους Αμερικανούς φοιτητές, μετά την αποφοίτησή τους, να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Ελλάδα.

«Ξεκίνησα να σπουδάζω διεθνείς σχέσεις και πολιτικές επιστήμες στο πανεπιστήμιο, αλλά τελικά μελετώντας τον Ομηρο, τους αρχαίους τραγικούς ποιητές, τον Αριστοφάνη, γοητεύθηκα από τον κόσμο τους», λέει στην «Κ» ο 21χρονος Τζον Γκρίφιν, που μετέχει στο φετινό θερινό σχολείο. «Μου αρέσουν πολύ τα έργα του Αριστοφάνη», προσθέτει, ξαφνιάζοντας καθώς ξεφεύγει από το σύνηθες, τους Αισχύλο, Σοφοκλή και Ευριπίδη. «Ο Αριστοφάνης είναι απρόσμενος, πολύ διαφορετικός από τους άλλους τρεις, αποτυπώνει με ακρίβεια τις πτυχές και την καθημερινότητα του ανθρώπινου χαρακτήρα», εξηγεί.

Σπουδές στη χώρα του Αριστοφάνη: Φοιτητές από ΗΠΑ στο ελληνικό θερινό σχολείο-1

Η 22χρονη Τζουλιάνα Τζέσρι ήρθε στην Ελλάδα για να μάθει κάτι διαφορετικό από τις κύριες σπουδές της στη χημεία και στη φυσική, ακολουθώντας όπως λέει «το πολυπολιτισμικό στοιχείο που φέρει». Ο πατέρας της είναι από τη Συρία. «Μου αρέσει να ταξιδεύω, δεν ήξερα καλά τη χώρα σας», δηλώνει στην «Κ». «Οι σπουδές στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό είναι πολύ κοντά σε αυτά που σπουδάζω: φιλοσοφία και κοινωνιολογία», αναφέρει ο 19χρονος Τζάσπερ Μπλουμ. «Από μικρό με γοήτευε ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός, αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές και επιδραστικές περιόδους στην Ιστορία της ανθρωπότητας, έβαλε τα θεμέλια στον σύγχρονο πολιτισμό», παρατηρεί ο Τζάσπερ.

«Το ξενόγλωσσο προπτυχιακό πρόγραμμα του ΕΚΠΑ φιλοξενεί και συνδιοργανώνει, ήδη από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, σειρά θερινών σχολείων με σκοπό την προσέλκυση φοιτητών ξένων ΑΕΙ ώστε να γνωρίσουν από κοντά πτυχές του ελληνικού πολιτισμού –αρχαίου και νεότερου– που ίσως δεν βρίσκουν πάντα τη θέση τους σε ένα χειμερινό πρόγραμμα σπουδών», τονίζει στην «Κ» ο Δημήτρης Πλάντζος, καθηγητής της Φιλοσοφικής Αθηνών και διευθυντής του προγράμματος.

Εκτός από το θερινό σχολείο με το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης, το αγγλόφωνο προπτυχιακό του ΕΚΠΑ φέτος φιλοξενεί το θερινό σχολείο «Ηφαιστος», σε συνεργασία με το Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη, με θέμα τη διαχρονική ιστορία του ελληνικού και του ευρωπαϊκού κοσμήματος, με τη συμμετοχή φοιτητών του Western Michigan University των ΗΠΑ, καθώς και το θερινό σχολείο «Μύθος», με θέμα το πέρασμα από τον αρχαίο μύθο στη σύγχρονη αρχαιογνωσία, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Σπουδές στη χώρα του Αριστοφάνη: Φοιτητές από ΗΠΑ στο ελληνικό θερινό σχολείο-2
Δώδεκα φοιτητές από το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης θα ζήσουν στην Ελλάδα για περίπου πέντε εβδομάδες, θα παρακολουθήσουν μαθήματα και θα επισκεφθούν εμβληματικά μνημεία, μετέχοντας στο θερινό σχολείο «Ταξίδι στον ελληνικό πολιτισμό», που οργανώνει το αγγλόφωνο πρόγραμμα της Φιλοσοφικής Αθηνών στην Αρχαιολογία, Ιστορία και Λογοτεχνία της Αρχαίας Ελλάδας. [ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ]

«Μέσα από τις συνεργασίες αυτές διευρύνεται ο ορίζοντας της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, επιτυγχάνεται η διεθνοποίηση των ελληνικών σπουδών, και η χώρα μας εδραιώνεται ως πόλος έλξης για σπουδές πανεπιστημιακού επιπέδου, καθώς πολλές και πολλοί μαθητές των θερινών σχολείων επιλέγουν στη συνέχεια να ξανάρθουν στην Ελλάδα για σπουδές», λέει ο κ. Πλάντζος.

Προβολή της Ελλάδας

Σημαντικό ρόλο για να στηθούν γέφυρες με ξένα ΑΕΙ διαδραματίζουν και Ελληνες καθηγητές σε ΑΕΙ του εξωτερικού. «Σαφώς μπορούμε να βοηθήσουμε», λέει στην «Κ» η Κέλλυ Πολυχρονίου, καθηγήτρια Νέων Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης και υπεύθυνη του θερινού σχολείου. «Γεννήθηκα στη Γερμανία, μεγάλωσα δίγλωσση, σπούδασα στη Θεσσαλονίκη, ζω και εργάζομαι στις ΗΠΑ. Κατανοώ την αξία που έχει στη βελτίωση των σπουδών η εξωστρέφεια, το άνοιγμα της “ματιάς” των φοιτητών σε άλλα ακαδημαϊκά περιβάλλοντα. Την ίδια στιγμή προβάλλονται η Ελλάδα και ο πολιτισμός της, οι ξένοι φοιτητές που έρχονται στη χώρα μας γίνονται πρεσβευτές της», συμπληρώνει. Η κ. Πολυχρονίου για σχεδόν τρεις δεκαετίες διδάσκει ελληνικά σε σχολεία, ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα και σε ΑΕΙ, και δουλεύει με πάθος για τη διάδοση του Ελληνισμού και τη διδαχή της ελληνικής γλώσσας.

«Μπορείτε να επιστρέψετε στη χώρα μας για σπουδές, μεταπτυχιακές και προπτυχιακές, σε αγγλόφωνα προγράμματα», είπε στους Αμερικανούς φοιτητές ο Χρήστος Μιχαλακέλης, διευθύνων σύμβουλος του Study in Greece, τονίζοντας ότι «έχετε την ευκαιρία να μάθετε για τον ελληνικό πολιτισμό, να γνωρίσετε την Αθήνα, να δείτε τα πλεονεκτήματα της Ελλάδας και των πανεπιστημίων της».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT