Η έκρηξη πριν από τη σύγκρουση «έσωσε» το τάνκερ

Η έκρηξη πριν από τη σύγκρουση «έσωσε» το τάνκερ

Λίγα μέτρα προτού συγκρουστεί με το ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο, 97 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Υεμένης, εξερράγη το τηλεχειριζόμενο σκάφος των Χούθι, έμφορτο με εκρηκτικά. Εγινε αντιληπτό εγκαίρως από το πλήρωμα και οι τρεις ένοπλοι φρουροί, που επέβαιναν στο δεξαμενόπλοιο, άρχισαν να πυροβολούν κατά του μη επανδρωμένου σκάφους. Από την έκρηξη προκλήθηκαν υλικές ζημιές στα αριστερά πλευρικά τοιχώματα, όπως φαίνεται από τη φωτογραφία που δημοσιεύει η «Κ».

η-έκρηξη-πριν-από-τη-σύγκρουση-έσωσε-563131912

Η απειλή στην Ερυθρά Θάλασσα δεν έχει εκλείψει. Το τηλεχειριζόμενο σκάφος των ανταρτών Χούθι, έμφορτο με εκρηκτικά, έγινε αντιληπτό εγκαίρως την περασμένη Δευτέρα από το πλήρωμα του ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιου «Chios Lion». Κινήθηκε, όμως, γρήγορα. Οποιαδήποτε απόπειρα ελιγμού αποφυγής έμοιαζε εκ των πραγμάτων ατελέσφορη. Στο δεξαμενόπλοιο επέβαιναν τρεις ένοπλοι φρουροί, οι οποίοι πυροβολούσαν κατά του μη επανδρωμένου σκάφους για να το ακινητοποιήσουν.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το σκάφος φέρεται να εξερράγη λίγα μέτρα προτού συγκρουστεί με το δεξαμενόπλοιο, 97 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Υεμένης. Από την έκρηξη και τα θραύσματα προκλήθηκαν υλικές ζημιές στα αριστερά πλευρικά τοιχώματα, όπως φαίνεται από τη φωτογραφία που δημοσιεύει η «Κ». Εκτιμάται ότι εάν το σκάφος έπληττε απευθείας το τάνκερ θα προξενούσε μεγαλύτερες βλάβες. Μετά την επίθεση το πλοίο άλλαξε πορεία για να εκτιμήσει την κατάσταση και να διερευνήσει πιθανή διαρροή πετρελαίου. Ερωτηθείσα για το συμβάν η διαχειρίστρια εταιρεία Stealth Maritime ανέφερε ότι η ζημιά είναι μικρή και το πλήρωμα καλά στην υγεία του.

Κατά τη διέλευσή του από την επικίνδυνη ζώνη το «Chios Lion» είχε κλειστό το AIS, το οποίο καθιστά ορατό το πλοίο σε συστήματα ναυσιπλοΐας.

Η έκρηξη πριν από τη σύγκρουση «έσωσε» το τάνκερ-1Κατά τη διέλευσή του από την επικίνδυνη ζώνη, το «Chios Lion» είχε κλειστό το AIS, το οποίο καθιστά ορατό το πλοίο σε συστήματα ναυσιπλοΐας εκπέμποντας πληροφορίες για την πορεία, το στίγμα και το όνομά του. Αυτή η πρακτική συνιστάται το τελευταίο διάστημα από τις διεθνείς Αρχές στην Ερυθρά Θάλασσα για να καθίσταται πιο δύσκολος ο εντοπισμός και η πιθανή στόχευση διερχόμενων πλοίων από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης.

Επιθέσεις κατά κύματα

Την ίδια ημέρα, στις 15 Ιουλίου, οι Χούθι επιχείρησαν να πλήξουν ένα ακόμη εμπορικό πλοίο 70 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Υεμένης, το «Bentley I». Αυτή η επίθεση εκδηλώθηκε σε πέντε κύματα. Αρχικά το πλοίο προσεγγίστηκε από τρία σκάφη, εκ των οποίων το ένα έμοιαζε να είναι μη επανδρωμένο. Ακολούθησε ανταλλαγή πυρών και το μη επανδρωμένο σκάφος επιχείρησε δύο φορές ανεπιτυχώς να πέσει πάνω στον στόχο. Περίπου μισή ώρα μετά ένας πύραυλος απέτυχε να χτυπήσει το εμπορικό πλοίο για περίπου 30 μέτρα.

Ωρες αργότερα, άλλοι δύο πύραυλοι αστόχησαν και έπειτα οι επιβάτες δύο μικρών σκαφών άνοιξαν πυρ κατά του πλοίου. Ενας ακόμη πύραυλος, ο τέταρτος κατά σειρά, δεν βρήκε στόχο. Το ισραηλινών συμφερόντων «Bentley I» πέρασε αλώβητο από την επικίνδυνη ζώνη και συνέχισε την πορεία του μεταφέροντας λάδι από τη Ρωσία με τελικό προορισμό την Κίνα.

Πέρα από τους πυραύλους ή τα drones-καμικάζι, η χρήση τηλεχειριζόμενων σκαφών από τους Χούθι παρατηρείται όλο και πιο συχνά στην Ερυθρά Θάλασσα.

Στις 12 Ιουνίου, περίπου 67 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Υεμένης, ένα λευκό επτάμετρο σκάφος εμβόλισε το ελληνικών συμφερόντων φορτηγό πλοίο «Tutor» στην πρύμνη του, προκαλώντας ρήγμα και εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο. Και σε αυτή την περίπτωση το σκάφος δεν είχε κυβερνήτη και ήταν φορτωμένο με εκρηκτικά.

Ερευνες

Εμπειρογνώμονες του βρετανικού ερευνητικού οργανισμού Conflict Armament Research, ο οποίος μελετά και εντοπίζει τη διάθεση πυρομαχικών και όπλων σε περιοχές συγκρούσεων ανά τον κόσμο, είχαν μελετήσει τον Μάρτιο του 2017 στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ένα κατασχεμένο μη επανδρωμένο ταχύπλοο, που φέρεται να είχε μετασκευαστεί από τους Χούθι. Στην αναφορά τους σημείωσαν ότι ο εξ αποστάσεως χειριστής είχε τη δυνατότητα να ελέγχει το στίγμα του σκάφους μέσω GPS, να αυξομειώνει την ταχύτητά του και να λαμβάνει ζωντανά βίντεο από την πορεία του.

Το «Tutor» εκτιμάται ότι ήταν το 15ο πλοίο ελληνικών συμφερόντων που γινόταν στόχος σε αυτή τη θαλάσσια περιοχή, από τον Νοέμβριο του 2023 όταν οι Χούθι εξαπέλυσαν τις επιθέσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης στους Παλαιστινίους και προς υποστήριξη της Χαμάς.

Τον περασμένο Μάρτιο, τρία μέλη πληρώματος του φορτηγού πλοίου «True Confidence» σκοτώθηκαν και τουλάχιστον άλλα τέσσερα τραυματίστηκαν με σοβαρά εγκαύματα, όταν πύραυλος των Χούθι χτύπησε την υπερκατασκευή που περιλαμβάνει τους χώρους ενδιαίτησης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT