Ειδική σήμανση για πληρωμή με POS στα ταξί

Ειδική σήμανση για πληρωμή με POS στα ταξί

Πρόστιμο 1.000 ευρώ στα οχήματα που δεν έχουν το αυτοκόλλητο

4' 16" χρόνος ανάγνωσης

Ενα θέμα μονοπώλησε τη συζήτηση χθες σε μια διαδικτυακή ομάδα στο Facebook που αποτελείται από οδηγούς ταξί της χώρας: Η απόφαση του Χρίστου Δήμα, υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, περί υποχρεωτικής ειδικής σήμανσης στα ταξί για τη δυνατότητα πληρωμής με κάρτα, και για την υποχρέωση του οδηγού να εκδίδει απόδειξη στο τέλος της διαδρομής.

Η διανομή των αυτοκόλλητων, τα οποία παράγει η ΑΑΔΕ και διαθέτει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί, αναμένεται να ξεκινήσει τον Αύγουστο.

Σύμφωνα με την απόφαση, η οποία προέκυψε κατόπιν πρότασης του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργου Πιτσιλή, προβλέπεται πρόστιμο 1.000 ευρώ σε περίπτωση που τα ταξί δεν φέρουν τη συγκεκριμένη σήμανση. Πρόκειται για ένα ειδικό αυτοκόλλητο, το οποίο θα τοποθετείται στο τζάμι της πίσω δεξιάς πόρτας του οχήματος, αναγράφοντας στα ελληνικά και στα αγγλικά ότι «Ο οδηγός υποχρεούται: Να εκδίδει απόδειξη στο τέλος της διαδρομής. Να δέχεται πληρωμή με κάρτα. Ο πελάτης δεν υποχρεούται: Να πληρώσει με μετρητά. Να πληρώσει πριν λάβει τη νόμιμη απόδειξη». Η διανομή των αυτοκόλλητων, τα οποία παράγει η ΑΑΔΕ και διαθέτει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί, αναμένεται να ξεκινήσει τον Αύγουστο. Οι οδηγοί των ταξί θα έχουν προθεσμία τριών εβδομάδων από την παραλαβή της σήμανσης από την Ομοσπονδία, για να την τοποθετήσουν στο όχημά τους.

Ορισμένα από τα περίπου 5.500 μέλη της ομάδας στο Facebook αντιμετώπισαν την απόφαση με περιφρόνηση, σε κάποιες περιπτώσεις και με οργή. «Στοχοποιημένος κλάδος, κλάδος σε καταστολή», έγραψε ο Ιωάννης Τσαλκιτζής. «Θα βάλετε και στα βανάκια αυτοκόλλητα; Στα πειρατικά Ι.Χ., στα οχήματα με οδηγό που κάνουν κουρσίτσες τοπικές μέσα στην πόλη, στα βανάκια των ξενοδοχείων που ψαρεύουν στα λιμάνια και στα αεροδρόμια;» τόνισε ο Αθανάσιος Νταφογιάννης.

Τι λένε οι οδηγοί

Οδηγοί ταξί που μίλησαν χθες στην «Κ» δηλώνουν ότι δεν τους απασχολεί τόσο η απόφαση – οι περισσότεροι έχουν POS εδώ και μερικά χρόνια, καθώς ειδικά οι τουρίστες πληρώνουν με κάρτα. «Εγώ έχω από πέρυσι POS», λέει στην «Κ» ο Γιάννης Βγόντζας, ταξιτζής στη Σχοινούσα, «το ζητούσε ο κόσμος». Αλλά τους προβληματίζει αυτό που βλέπουν ως περαιτέρω έλεγχο του δικού τους κλάδου, ενώ άλλοι οδηγοί, όπως αναφέρουν, δεν υπόκεινται στους ίδιους κανόνες. «Είναι ένα μέτρο που δεν νομίζω ότι χρειαζόταν διότι τα ταξί έχουν προμηθευτεί τα POS εδώ και μήνες υποχρεωτικά – εγώ το έχω 10 χρόνια», λέει στην «Κ» ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί, Λευτέρης Πετράκης, από το Ηράκλειο Κρήτης. «Η ΑΑΔΕ μπορεί να δει αυτομάτως ποιοι δεν έχουν βάλει, και να τους δώσει πρόστιμο, δεν μπορώ να καταλάβω πού αποσκοπεί το μέτρο», σημειώνει. Σύμφωνα με τον ίδιο, στην Αθήνα υπάρχουν περίπου 14.000 ταξί, και 14.500 ταξί στην υπόλοιπη χώρα και ο κλάδος πηγαίνει καλύτερα τα τελευταία χρόνια σε σχέση με εκείνα της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας. Αλλά η συνεχιζόμενη τουριστική δημοφιλία της Ελλάδας δεν τους αποφέρει τις απολαβές που ανέμεναν, λέει. «Οι περισσότεροι τουρίστες έχουν πάρει πακέτα και μένουν μέσα στα ξενοδοχεία. Δεν τρώνε όλοι από την πίτα του τουρισμού, αυτό που κάνουν τώρα σε εμάς, θα μπορούσαν να το κάνουν στα βανάκια, εκεί είναι η τεράστια φοροδιαφυγή, με αυτούς συνεργάζονται τα ξενοδοχεία, αλλά δεν θέλουν να τους πειράξουν», δηλώνει.

«Το φιλέτο των τουριστών το παίρνουν τα βανάκια. Ενας οδηγός ταξί για να βγάλει χρήματα σήμερα πρέπει να κάθεται 10 και 15 ώρες στο τιμόνι. Τελευταία γίνεται μια προσπάθεια να φύγει η δουλειά από το ταξί και να πάει στα βανάκια, τα οποία δεν τα ελέγχει κανένας», παρατηρεί στην «Κ» ο Χρήστος Τσέκας, οδηγός ταξί στην Αθήνα.

Ο Στράτος, οδηγός ταξί στην Καβάλα, είναι στη δουλειά από το 2004. Τότε, και μέχρι το 2010, ήταν πολύ καλά χρόνια. «Στην κρίση σχεδόν δεν επιβιώναμε, δεν μπορούσαμε να συντηρηθούμε», σημειώνει, αλλά στην πανδημία ήταν καλύτερα. «Ο κόσμος δεν ήθελε να παίρνει ΜΜΜ, προτιμούσε το ταξί», εξηγεί στην «Κ». «Τώρα έχουμε επανέλθει σε καλά χρόνια με τον τουρισμό», σημειώνει, αλλά θεωρεί κι εκείνος ότι ο κλάδος τους στοχοποιείται. «Γιατί να έχει σήμανση μόνο ο ταξιτζής; Γιατί όχι και στη λαϊκή, στο περίπτερο;».

Οι περισσότεροι αρνούνται ότι οι οδηγοί ταξί, τώρα που υπάρχει μεγάλη ζήτηση λόγω τουρισμού, επιλέγουν πελάτες ανάλογα με την απόσταση της κούρσας. «Δεν μπορείς να επιλέξεις στον δρόμο αν ο άλλος έχει σηκώσει το χέρι του», αναφέρει ο κ. Τσέκας. Αλλά ένα θέμα που πολλοί έχουν αντιμετωπίσει τα τελευταία χρόνια, τουλάχιστον στην Αθήνα, είναι ότι οι οδηγοί του Uber αποδέχονται μια κλήση αλλά στη συνέχεια στέλνουν μήνυμα στον πελάτη και ανάλογα πού πάει αποφασίζουν αν θα κρατήσουν ή θα ακυρώσουν τη διαδρομή. Επίσης, οδηγοί στην πιάτσα στο Σύνταγμα έχει τύχει να βγάλουν έξω πελάτες αν η απόσταση είναι κοντινή.

«Στο αεροδρόμιο δεν το κάνουν, αλλά μες στην πόλη κάποιοι όντως φέρονται έτσι», λέει στην «Κ» ο οδηγός ταξί Δημήτρης Πιερράκης. Το πρόβλημα, κατά την άποψή του, έγκειται στο ότι δεν υπάρχει επαρκής έλεγχος στο ποιοι βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. «Δεν είναι μια πρακτική που θα έκανε ένας επαγγελματίας οδηγός», αναφέρει. Τονίζει ότι τον ίδιο δεν τον απασχολεί η απόφαση για την ειδική σήμανση στα ταξί. «Εγώ έχω POS εδώ και 7 χρόνια, δεν είναι εκεί το πρόβλημα», δηλώνει, «το πρόβλημα είναι στην πειρατεία, έχουν ανέβει όλοι στα αυτοκίνητα και κάνουν ό,τι θέλουν, ζητάνε ό,τι χρήματα θέλουν». «Δεν ελέγχεται», τονίζει, «το ποιοι οδηγούν τα ταξί».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT