Τέλη του 2025 έτοιμος ο ποδηλατόδρομος της Αθηναϊκής Ριβιέρας
τέλη-του-2025-έτοιμος-ο-ποδηλατόδρομος-τη-563179999

Τέλη του 2025 έτοιμος ο ποδηλατόδρομος της Αθηναϊκής Ριβιέρας

Στα τέλη του 2025 θα είναι έτοιμος, εκτός απροόπτου, ο νέος πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος που θα διασχίζει τη λεγόμενη Αθηναϊκή Ριβιέρα. Η σύμβαση κατασκευής υπεγράφη το προηγούμενο διάστημα, ενώ ένα μικρό τμήμα, στον Δήμο Γλυφάδας, έχει ήδη κατασκευαστεί

Γιώργος Λιάλιος

Στα τέλη του 2025 θα είναι έτοιμος, εκτός απροόπτου, ο νέος πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος που θα διασχίζει τη λεγόμενη Αθηναϊκή Ριβιέρα. Η σύμβαση κατασκευής υπεγράφη το προηγούμενο διάστημα, ενώ ένα μικρό τμήμα, στον Δήμο Γλυφάδας, έχει ήδη κατασκευαστεί. Πάντως το έργο συναντά την αντίδραση του Δήμου Ελληνικού, καθώς διέρχεται μέσα από κατοικημένες περιοχές, αντί για το παραλιακό μέτωπο, λόγω της υλοποιούμενης εκεί επένδυσης.

Η σύμβαση με την εταιρεία που ανέλαβε το έργο υπεγράφη στις 15 Ιουλίου, σε εκδήλωση που έγινε στον Αλιμο παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Το έργο έχει μήκος 18 χλμ. (ξεκινά από την Εσπλανάδα στην Καλλιθέα και καταλήγει στο δημαρχείο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης) και προϋπολογισμό 19,3 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης. «Πρόκειται για έναν αστικό περίπατο, έναν ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο που συνδέει το θαλάσσιο αστικό τοπίο πέντε δήμων, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη διαδρομή, με διαπλάτυνση στους χώρους στάσης, αναπλάσεις και δημιουργία νέων χώρων πρασίνου», ανέφερε στην εκδήλωση ο περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς (η Περιφέρεια έχει την ευθύνη κατασκευής και στη συνέχεια της συντήρησης του έργου).

Οσο για τη συσχέτιση του έργου με τους δήμους από τους οποίους διέρχεται, υπάρχουν αρκετές σκέψεις και ήδη κάποια πράγματα βρίσκονται «στα σκαριά». Οπως ανέφερε ο δήμαρχος Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης, «είναι ευθύνη των δήμων να φτιάξουν ποδηλατόδρομους που θα “κουμπώσουν” στον νέο παραλιακό άξονα. Ηδη το κάνει η Γλυφάδα, το σχεδιάζουμε κι εμείς».

Εχει μήκος 18 χλμ. (ξεκινάει από την Εσπλανάδα στην Καλλιθέα και καταλήγει στο δημαρχείο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης) και προϋπολογισμό 19,3 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Να σημειωθεί ότι ο Δήμος Γλυφάδας έχει σχεδόν ολοκληρώσει το κομμάτι του ποδηλατόδρομου που διέρχεται από τα όριά του, μήκους 3,5 χλμ. Σύμφωνα με τον δήμο, με τις διακλαδώσεις που θα ακολουθήσουν (έργα που είναι σε εξέλιξη) στους βραχίονες της Δ΄ μαρίνας, στο παλιό «Καταράλα» (που ήδη έχει κατεδαφιστεί) και στη Γ΄ μαρίνα μέχρι και το σημείο που γίνονται τα πολιτιστικά φεστιβάλ του δήμου κάθε καλοκαίρι, ο ποδηλατόδρομος θα φτάσει τα 5,5 χιλιόμετρα. Η διαδρομή θα συνδεθεί και με άλλες στην υπόλοιπη πόλη, ανεβαίνοντας και πάνω από τη Βουλιαγμένης και στην Ανω Γλυφάδα, όπου κι εκεί δημιουργούνται ήδη αντίστοιχα δίκτυα ποδηλατικών διαδρομών.

«Σύννεφα»

Η υπόθεση, πάντως, δεν είναι ανέφελη. Ο δήμαρχος Ελληνικού Γιάννης Κωνσταντάτος με ανακοίνωση που εξέδωσε εξήγγειλε προσφυγή κατά του έργου, καθώς έχει σοβαρές διαφωνίες με τη χάραξή του. «Αλήθεια, για ποιο ενιαίο παραλιακό μέτωπο μιλάμε όταν το έργο στο ύψος του δήμου μας στο Ελληνικό δεν θα περνάει από την παραλία μας, αλλά απέναντι και μέσα από τις γειτονιές μας και σαφώς πολύ μακριά από το επονομαζόμενο παραλιακό μέτωπο», αναφέρει. Οπως έχει αναδείξει η «Κ» με ρεπορτάζ της, η αλλαγή αυτή έγινε εφικτή το 2022 με απόφαση των υπουργείων Περιβάλλοντος, Οικονομικών και Πολιτισμού, με την οποία ο πεζόδρομος που προβλεπόταν και στο αρχικό εγκεκριμένο σχέδιο της επένδυσης μετακινήθηκε πίσω από την πρώτη σειρά των κτιρίων που θα κατασκευαστούν στον Αγιο Κοσμά στο πλαίσιο της υλοποιούμενης εκεί επένδυσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την πρώτη παρουσίαση του έργου στην Αθηναϊκή Ριβιέρα τον Ιούνιο του 2021, ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού Ευθύμης Μπακογιάννης είχε παρουσιάσει τις βασικές αρχές της εθνικής στρατηγικής για το ποδήλατο που εγκρίθηκε το 2021, καθώς και τον σχεδιασμό για ακόμη τέσσερις μητροπολιτικούς ποδηλατόδρομους (λ.χ. Γκάζι – Κηφισιά), τα οποία όλα παραμένουν «στα χαρτιά».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT