Δέσμη παρεμβάσεων για τη Θεσσαλία

Εργα σε τρία επίπεδα για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Θεσσαλίας, αλλά και για να μην αντιμετωπίσει ποτέ ο κάμπος πρόβλημα επάρκειας νερού, ανακοίνωσε χθες από τη Νίκαια Λάρισας ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης

2' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Παρεμβάσεις σε τρία επίπεδα για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Θεσσαλίας ανακοίνωσε χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από τη Λάρισα. Η Περιφέρεια προωθεί σειρά έργων σε χειμάρρους, ρέματα και αναχώματα που υπέστησαν ζημιές, το υπουργείο Περιβάλλοντος θα δρομολογήσει έργα ορεινής υδρονομίας, ενώ το υπουργείο Υποδομών θα δρομολογήσει τα μεγαλύτερα τεχνικά έργα, μεταξύ των οποίων και φράγματα. «Η χώρα χρειάζεται περισσότερα φράγματα όλων των μεγεθών», ανέφερε ο πρωθυπουργός, ενώ σημείωσε ότι τα έργα θα έχουν στόχο να μην αντιμετωπίσει ποτέ ο Κάμπος πρόβλημα επάρκειας νερού.

Από τη Νίκαια της Λάρισας ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε επιγραμματικά στα έργα που δρομολογούνται και τα οποία εντάσσονται σε ένα ευρύτερο σχέδιο ανασυγκρότησης της Θεσσαλίας. Σε πρώτο επίπεδο εντάσσονται τα έργα που δρομολογεί η Περιφέρεια. Ανάμεσα σε αυτά είναι ο καθαρισμός και η αποκατάσταση των ποταμών Ενιπέα, Φαρσαλίτη και Πηνειού (συνολικού προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ) και καθαρισμοί στις κοίτες ρεμάτων και ποταμών σε όλες τις περιφερειακές ενότητες της Θεσσαλίας (με προϋπολογισμό 6-8 εκατ. ευρώ ανά περιφερειακή ενότητα), έργα που η Περιφέρεια ανακοίνωσε ότι ξεκινούν μέσα στο επόμενο διάστημα. «Πρόκειται για προσωρινές και γρήγορες αλλά σημαντικότατες παρεμβάσεις, που αφορούν χειμάρρους, ρέματα, αναχώματα. Εργα που δρομολογούνται ή έχουν ήδη δρομολογηθεί με μια γενναία χρηματοδότηση από το κράτος προς την Περιφέρεια, πάντα καθ’ υπόδειξη των ειδικών και της εταιρείας της οποίας προϊσταται ο Μίλτος Γκουζούρης (σ.σ. HVA). Χρειαζόμαστε βαριά τεχνική και επιστημονική υποστήριξη από εταιρείες και ανθρώπους που γνωρίζουν καλά το αντικείμενο και συνεργάζονται απόλυτα με τους δικούς μας επιστήμονες και την Περιφέρεια», ανέφερε, σημειώνοντας ότι τα έργα «δεν σχεδιάστηκαν σε κάποιο γραφείο, αλλά ύστερα από επισκέψεις στο πεδίο, εκτεταμένες συσκέψεις και με τη σύμφωνη γνώμη της Περιφέρειας και των ειδικών».

Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε χθες δέσμη παρεμβάσεων για την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής.

Σε δεύτερο επίπεδο, το υπουργείο Περιβάλλοντος θα δρομολογήσει σειρά έργων ορεινής υδρονομίας. «Πολλά μικρά έργα, που έχουν σκοπό να συγκρατήσουν το νερό και να ανασχέσουν την ορμή του. Πρόκειται για έργα που μπορούν να υλοποιηθούν σχετικά γρήγορα και έχουν μεγάλο όφελος», τόνισε ο πρωθυπουργός, αναφέροντας ως επιτυχημένα παραδείγματα ανάλογα έργα στα ορεινά της Καρδίτσας και της Εύβοιας.

Σε τρίτο επίπεδο, ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι θα προωθηθούν μια σειρά από σημαντικά έργα στην Πύλη, στο Μουζάκι, στη διώρυγα της Γυρτώνης και στην Κάρλα, τα οποία χαρακτήρισε «προίκα για τη Θεσσαλία». «Τα έργα αυτά θα μελετηθούν με πόρους της Ενωσης Ελληνικών Τραπεζών, έτσι ώστε σε έναν χρόνο να έχουμε μελετητική ωριμότητα για έργα που τα συζητούσαμε πάρα πολύ καιρό, αλλά παρέμεναν στο φαντασιακό μας», ανέφερε. «Η χώρα χρειάζεται περισσότερα φράγματα όλων των μεγεθών. Το αποτύπωμα των φραγμάτων είναι πολλαπλό. Δεν είναι μόνο αντιπλημμυρικά, είναι αρδευτικά, μπορεί και υδροηλεκτρικά. Χρειαζόμαστε περισσότερα και μεγαλύτερα φράγματα για να διαχειριζόμαστε το ηλεκτρικό δίκτυο. Δείτε τα ως μπαταρίες σε ένα μελλοντικό σύστημα που θα είναι πιο εξαρτημένο από ΑΠΕ», ανέφερε. «Στόχος μας είναι να θωρακίσουμε τη Θεσσαλία ώστε να μην αντιμετωπίσει ποτέ προβλήματα ως προς τη διαθεσιμότητα νερού, που δεν θα της επιτρέψει να ξεδιπλώσει το δυναμικό της ως η καρδιά του πρωτογενούς τομέα στη χώρα», κατέληξε.

Τέλος, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι από την 1η Οκτωβρίου θα μειωθούν τα διόδια στο τμήμα Μαλιακός – Κλειδί, το οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου. Το όφελος, που υπολογίζεται σε 2,8-3 ευρώ για τα Ι.Χ. που διανύουν το σύνολο της απόστασης προέκυψε από την αναχρηματοδότηση της κοινοπραξίας την οποία ενέκρινε πρόσφατα το υπουργείο Υποδομών και οδήγησε σε πλεόνασμα 16 εκατ. ευρώ.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT