Ρυθμίσεις οφειλών προς δήμους και αλλαγές στο ΑΣΕΠ

Ρυθμίσεις οφειλών προς δήμους και αλλαγές στο ΑΣΕΠ

Σε δημόσια διαβούλευση δύο νομοσχέδια του υπουργείου Εσωτερικών

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπόνους για τους δημοσίους υπαλλήλους, ρυθμίσεις οφειλών προς τους δήμους με –σχεδόν– διαγραφή τόκων και τριπλασιασμό του προστίμου για την αυθαίρετη χρήση κοινόχρηστων χώρων φέρνουν μεταξύ άλλων δύο νομοσχέδια του υπουργείου Εσωτερικών, τα οποία τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση. Περιέχουν διατάξεις που αφορούν σχεδόν το σύνολο των αρμοδιοτήτων του υπουργείου με παρεμβάσεις που επιχειρούν να λύσουν χρόνια προβλήματα.

Στο πρώτο νομοσχέδιο «Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ, σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις», προβλέπεται η θεσμοθέτηση συστήματος μπόνους για τους δημοσίους υπαλλήλους, το οποίο θα δίνεται εφάπαξ ετησίως και δεν μπορεί να ξεπερνάει το 15% των ετήσιων αποδοχών τους. Στο «σύστημα των κινήτρων», όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο, μπορούν να ενταχθούν οι φορείς που εφαρμόζουν το σύστημα στοχοθεσίας και αξιολόγησης, το οποίο έχει οργανωθεί και λειτουργεί ηλεκτρονικά. Η καταβολή του μπόνους αφορά ολόκληρες υπηρεσίες και όχι μεμονωμένους υπαλλήλους –αν και εντός της υπηρεσίας μπορεί ο προϊστάμενος να αποφασίσει για την κατανομή του 60% του ποσού– με βάση την επίτευξη των στόχων που τίθενται ετησίως για τη συγκεκριμένη μονάδα και οι οποίοι έχουν περιγραφεί λεπτομερώς.

Θεσπίζεται επίσης η ενίσχυση (μέσω μοριοδότησης) της εντοπιότητας για τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ έτσι ώστε να αποφεύγεται το συχνό φαινόμενο να ζητεί άμεσα μετάθεση κάποιος που μόλις έχει διοριστεί. Παράλληλα, μειώνεται σημαντικά το χρονικό διάστημα ανάμεσα στην ανακοίνωση της πρόσληψης με βάση τα κριτήρια του ΑΣΕΠ και στην αποδοχή της από τον πολίτη. Επίσης, υποψήφιοι οι οποίοι κρίθηκαν διοριστέοι και δεν αποδέχτηκαν τον διορισμό τους δεν θα μπορούν να συμμετέχουν για μια τριετία σε άλλο διαγωνισμό ΑΣΕΠ.

Το δεύτερο νομοσχέδιο με τίτλο «Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις» προβλέπει την αναβάθμιση των χερσαίων συνοριακών σταθμών, μεταβιβάζοντας την αρμοδιότητα κατασκευής, επισκευής, συντήρησης και επέκτασης και αναβάθμισης των εγκαταστάσεών τους στον γραμματέα της οικείας Aποκεντρωμένης Διοίκησης στα χωρικά όρια του οποίου είναι εγκατεστημένοι. Σημειώνεται ότι στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, της Κεντρικής Μακεδονίας και της Δυτικής Μακεδονίας, λειτουργούν 16 οδικοί και τρεις σιδηροδρομικοί χερσαίοι συνοριακοί σταθμοί, και «η αναβάθμισή τους αποτελεί υποχρέωση που αναλαμβάνει η χώρα σε συμμόρφωση προς το κεκτημένο της συνθήκης Σένγκεν προκειμένου οι συνοριακοί σταθμοί να καταστούν λειτουργικοί και σύγχρονοι, σύμφωνα με τις πρότυπες προδιαγραφές λειτουργίας και τους σχετικούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς», όπως αναφέρει σχετικά το υπουργείο Εσωτερικών.

Επίσης, εισάγεται η δυνατότητα ρύθμισης οφειλών προς τους δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα σε έως 60 δόσεις για οφειλές που βεβαιώθηκαν έως 31 Αυγούστου 2024. Εφόσον καταβληθεί όλο το ποσό της οφειλής σε μια δόση προβλέπεται η διαγραφή του 95% των προστίμων και προσαυξήσεων. Για κάθε οφειλή προς τους δήμους άνω των 10.000 ευρώ θεσπίζεται πάγια δυνατότητα προσφυγής στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών του ν. 4738/2020.

Κάθε δήμος, σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου, μπορεί να ορίζει το ποσοστό του τέλους παρεπιδημούντων για τις επιχειρήσεις από 0,55% έως 0,75% ανάλογα τις περιοχές εντός του δήμου. Προβλέπεται επίσης ο τριπλασιασμός του προστίμου για την αυθαίρετη χρήση κοινόχρηστων χώρων και αυστηροποιούνται οι κυρώσεις για τη μη συμμόρφωση των παραβατών.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT