Οδηγοί σχολικών λεωφορείων χωρίς δίπλωμα

Οδηγοί σχολικών λεωφορείων χωρίς δίπλωμα

Σε ελέγχους της Tροχαίας σε 1.621 λεωφορεία διαπιστώθηκαν 214 παραβάσεις – Τι λέει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας

1' 41" χρόνος ανάγνωσης

Στοχευμένους ελέγχους σε 1.621 σχολικά λεωφορεία πραγματοποίησε στις 11 Σεπτεμβρίου η Tροχαία, διαπιστώνοντας 214 παραβάσεις. Σε 57 περιπτώσεις καταγράφηκε υπέρβαση του ορίου ταχύτητας και σε 11 περιστατικά μη χρήση ζωνών ασφαλείας. Μεταξύ άλλων, σε δύο σχολικά λεωφορεία οι οδηγοί δεν διέθεταν την προβλεπόμενη άδεια οδήγησης, τρεις δεν είχαν πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας και ένα όχημα είχε φθαρμένα ελαστικά.

Σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) μιλάει για τα προβλήματα ασφαλείας στις μεταφορές της ιδιωτικής εκπαίδευσης με τη χρήση επικίνδυνων οχημάτων, μη πιστοποιημένων ή συνταξιούχων οδηγών, παράνομων συνεργείων και βενζινάδικων σε ιδιωτικές δομές. Οπως αναφέρει η ΟΙΕΛΕ, ο στόλος των περισσοτέρων ιδιωτικών σχολείων είναι γηρασμένος, με μέσο όρο λειτουργίας τα 28 με 30 έτη, ενώ σε μεγάλο αριθμό οχημάτων οι ζώνες είναι κατεστραμμένες. Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, πολλά σχολικά λεωφορεία δεν έχουν συστήματα ψύξης – θέρμανσης ή εμφανίζουν μηχανολογικές ελλείψεις λόγω αμελούς συντήρησης.

Ακόμη υποστηρίζεται από την ΟΙΕΛΕ ότι τα βαν των εννέα θέσεων που χρησιμοποιούνται σε αρκετές περιπτώσεις δεν πληρούν όρους ασφαλείας όπως τα λεωφορεία, στην πλειονότητά τους οι οδηγοί δεν έχουν πιστοποίηση ούτε ταχογράφο, με αποτέλεσμα να μην καταγράφονται η ταχύτητα του οχήματος, οι αποστάσεις και το ωράριο οδήγησης και ανάπαυσης των οδηγών.

Μία ακόμη από τις διαπιστώσεις της ομοσπονδίας είναι ότι λόγω του σπαστού ωραρίου συχνά προσλαμβάνονται παράνομα συνταξιούχοι οδηγοί ή προερχόμενοι από το Δημόσιο (ΕΘΕΛ, ΟΤΑ), οι οποίοι είναι ήδη καταπονημένοι από την εργασία τους και προσπαθούν να συμπληρώσουν εισόδημα. Αυτός θεωρείται από την ομοσπονδία και ένας από τους λόγους που προκύπτουν περιστατικά με παιδιά τα οποία ξεχνιούνται μέσα σε σχολικά οχήματα.

Σε άλλες περιπτώσεις γίνεται λόγος για την εγκατάσταση παράνομων συνεργείων σε ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές, των οποίων η επάρκεια δεν μπορεί να ελεγχθεί. Σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ, με εξαίρεση τους ελέγχους της Τροχαίας στην αρχή της σχολικής χρονιάς, αυτά τα ζητήματα δεν ερευνώνται εις βάθος από τις υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών.

Η ομοσπονδία θα ζητήσει το επόμενο διάστημα από τον Συνήγορο του Παιδιού συνάντηση με εκπροσώπους των οδηγών και των συνοδών για να συζητηθεί το κρίσιμο ζήτημα της ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT