Οι μαθητές του ψηφιακού φροντιστηρίου αναζητούν καθηγητές

Οι μαθητές του ψηφιακού φροντιστηρίου αναζητούν καθηγητές

Η πλατφόρμα βρίσκεται σε λειτουργία εδώ και δέκα ημέρες, ωστόσο οι θέσεις των διδασκόντων δεν έχουν συμπληρωθεί

2' 58" χρόνος ανάγνωσης

Γεμίζουν, όπως υποστηρίζει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, οι «αίθουσες» του ψηφιακού φροντιστηρίου από μαθητές, ωστόσο ακόμη αναζητούνται οι εκπαιδευτικοί που θα διδάξουν σε αυτό. Το ψηφιακό φροντιστήριο έχει βγει στον αέρα εδώ και δέκα ημέρες, και ακόμη να συμπληρωθούν όλες οι θέσεις των διδασκόντων. Παράλληλα, ΟΛΜΕ αλλά και ειδικότητες εκπαιδευτικών διαμαρτύρονται, ζητώντας το δημόσιο φροντιστήριο να οργανωθεί διά ζώσης.

Ειδικότερα, στο ψηφιακό φροντιστήριο οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα προετοιμάζονται ζωντανά σε 45 εξεταζόμενα μαθήματα (19 των Γενικών Λυκείων και 26 των Επαγγελματικών Λυκείων). Επιπλέον, για τα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια θα διδάσκονται και 10 μαθήματα Ειδικής Αγωγής. Οι τηλε-διδασκαλίες ξεκίνησαν τη Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου και, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, κατά την πρώτη εβδομάδα επρόκειτο να διδαχθούν πιλοτικά 11 μαθήματα, και κατόπιν να αρχίσει η διδασκαλία και των 45 μαθημάτων. Κάθε διδακτική ώρα διαρκεί 45 λεπτά, οι παραδόσεις είναι συνολικά τρίωρες και γίνονται τα απογεύματα, και οι μαθητές πρέπει να εγγραφούν στην πλατφόρμα digitalschool.gov.gr. για να αποκτήσουν πρόσβαση.

Την πρώτη ζωντανή μετάδοση παρακολούθησαν ταυτόχρονα περί τους 4.000 μαθητές. Ο αριθμός παραμένει στα ίδια επίπεδα, στοιχείο που θεωρείται πολύ ικανοποιητικό από το υπουργείο Παιδείας, με δεδομένο ότι συνήθως στην αρχή υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, το οποίο κατόπιν μειώνεται. «Αρα φαίνεται ότι τα ψηφιακά μαθήματα κέρδισαν τους μαθητές», ανέφερε στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου. Βεβαίως, το σύνολο των τελειοφοίτων λυκείου είναι φέτος περίπου 120.000, άρα το ποσοστό όσων παρακολουθούν το ψηφιακό φροντιστήριο είναι σχεδόν 3,5%. Πάντως, το ίδιο στέλεχος επισήμανε στην «Κ» ότι το πρόγραμμα είναι καινούργιο, άρα η μαθητική κοινότητα δεν έχει εξοικειωθεί με αυτό. Επίσης, η ελληνική κοινωνία έχει μάθει εδώ δεκαετίες το συμβατικό φροντιστήριο.

Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας παραδέχεται ότι έως τώρα δεν υπήρξε η προσδοκώμενη ανταπόκριση από τους εκπαιδευτικούς να διδάξουν στο ψηφιακό φροντιστήριο. Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για την πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών έληγε στις 21 Αυγούστου. Αφού ολοκληρώθηκε η προθεσμία, λόγω του χαμηλού ενδιαφέροντος το υπ. Παιδείας αναγκάστηκε με τροπολογία σε ν/σ του υπ. Δικαιοσύνης να επιτρέψει να δηλώσουν συμμετοχή και εκπαιδευτικοί που έχουν διδάξει σε φροντιστήρια και ιδιωτικά σχολεία, με την προϋπόθεση να έχουν ενταχθεί στους καταλόγους του ΑΣΕΠ για διορισμό ή πρόσληψη στη δημόσια εκπαίδευση. Μάλιστα, το υπουργείο έδωσε σε όσους ενδιαφερθούν μπόνους διπλά μόρια προϋπηρεσίας ή εξαπλά μόρια μετάθεσης (αναλόγως της σχέσης εργασίας). «Αναγκαστήκαμε να βάλουμε μεγάλη κινητροδότηση», παρατηρεί το ίδιο στέλεχος, αποδίδοντας το μειωμένο ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών στους εντατικούς ρυθμούς εργασίας που απαιτεί το ψηφιακό φροντιστήριο, αλλά και στη μη εξοικείωση – έκθεση των εκπαιδευτικών με την κάμερα. «Στη ζωντανή μετάδοση το κάθε λάθος μετράει», τονίζει.

Η ΟΛΜΕ από την πλευρά της θεωρεί ότι θα πρέπει να οργανωθεί εκ νέου –σταμάτησε τα χρόνια της δημοσιονομικής κρίσης– το πρόγραμμα της πρόσθετης διδακτικής στήριξης, στο οποίο τα μαθήματα ήταν διά ζώσης και είχαν στόχο την προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

«Τα τηλε-μαθήματα σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν, μόνιμα, τη διά ζώσης εκπαίδευση, ιδίως για τέτοιες ηλικίες μαθητών», δήλωσε στην «Κ» η κ. Στέλλα Μανουσογιωργάκη, αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ. Η ίδια προσθέτει, ως επιχείρημα υπέρ των διά ζώσης μαθημάτων, ότι ένας μεγάλος αριθμός μαθητών δεν έχει σύνδεση στο Ιντερνετ. Η Ενωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων βάζει ακόμη μία παράμετρο – ένσταση στην οργάνωση ψηφιακών μαθημάτων. Οπως λέει, «τέτοιες μέθοδοι τηλε-διδασκαλίας έρχονται σε σύγκρουση με τη φύση της διδασκαλίας των Τεχνών –και της διδασκαλίας εν γένει–, όπου απαιτούνται αλληλεπίδραση μαθητευόμενου – δασκάλου, διά ζώσης μετάδοση εμπειρίας, επιμονή στην εκμάθηση τεχνικής, διαρκείς πειραματισμοί και αυτοσχεδιασμοί, σχέση ανθρώπου προς άνθρωπο κι όχι βιντεο-μαθήματα από δασκάλους “ΤikΤokers”. Ενα τηλεοπτικό 45λεπτο δεν μπορεί να υποκαταστήσει 45 λεπτά εργαστηριακής ενασχόλησης με τον δάσκαλο στο πλάι του μαθητή».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT