Θεσσαλονίκη: Ορια ταχύτητας, απαγορεύσεις και κανόνες για τα ηλεκτρικά πατίνια

Θεσσαλονίκη: Ορια ταχύτητας, απαγορεύσεις και κανόνες για τα ηλεκτρικά πατίνια

Στα τέλη Οκτωβρίου θα έρθει στο δημοτικό συμβούλιο της Θεσσαλονίκης νέα κανονιστική διάταξη που προβλέπει κανόνες για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών. Προβλέπει όρια ταχύτητας και θέτει συγκεκριμένους κανόνες, συμβατούς με την ασφάλεια πεζών και οδηγών

3' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε τάξη τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών επιχειρεί να βάλει ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα συζητήσει στα τέλη Οκτωβρίου την κανονιστική διάταξη που έχει ετοιμάσει η Δημοτική Αστυνομία και περιλαμβάνει κανόνες, αυστηρά όρια ταχύτητας και απαγορεύσεις. Επίσης, έρχονται και πρόστιμα στους χρήστες ηλεκτρικών πατινιών που δεν θα συμμορφώνονται με τη νέα ρύθμιση.

Αυτά, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης θα κυμαίνονται από 40 έως 350 ευρώ.

Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας ορίζεται σε 25 χλμ./ώρα, ενώ υπάρχει απαγόρευση κυκλοφορίας σε δρόμους στους οποίος το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των οχημάτων υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα. 

Σε πεζόδρομους, πεζοδρόμια και πλατείες η ταχύτητα δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα 15 χλμ/ώρα. Η κανονιστική απαγορεύει την κίνηση των ηλεκτρικών πατινιών από τις 08:00-22:00 σε κεντρικές οδούς όπως Τσιμισκή, Εγνατία (από Αμύνης μέχρι Δωδεκανήσου) και Μεγάλου Αλεξάνδρου. 

Πού απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση

Αυστηρά μέτρα έρχονται και για τη στάθμευση των πατινιών, με νέες, υποχρεώσεις προς τις εταιρείες εκμίσθωσης πατινιών. Ειδικότερα απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση:

α) σε διαβάσεις πεζών ή ποδηλατιστών και σε απόσταση μικρότερη από 5 μέτρα από αυτές,
β) σε απόσταση μικρότερη από 12 μέτρα από στάσεις αστικών, υπεραστικών, ηλεκτροκίνητων λεωφορείων και τροχιοδρομικών οχημάτων,
γ) σε εισόδους και εξόδους κόμβων και σε απόσταση μικρότερη από 10 μέτρα από τη νοητή προέκταση της πλησιέστερης οριογραμμής του κάθετου οδοστρώματος,
δ) σε σιδηροδρομικές ή τροχιοδρομικές γραμμές ή πολύ κοντά σε αυτές, ώστε να παρεμποδίζεται η κίνηση των σιδηροδρομικών ή τροχιοδρομικών οχημάτων,
ε) πάνω και κάτω από τις γέφυρες, εκτός αν υπάρχουν χώροι για στάθμευση ειδικά προορισμένοι,
στ) πάνω στις νησίδες ασφαλείας ως και στις διαχωριστικές νησίδες,
ζ) στους αυτοκινητοδρόμους και τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας, εκτός των χώρων στάθμευσης που καθορίζονται με σήμανση,
η) σε λωρίδες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης,
θ) σε σήραγγες που υποδεικνύονται από ειδικές πινακίδες, εκτός από τους χώρους που υποδεικνύονται ειδικά για αυτόν τον σκοπό,
ι) σε θέση όπου βρίσκεται κεκλιμένο επίπεδο (ράμπα) διάβασης ατόμων με αναπηρία ή οδηγός τυφλών και σε απόσταση μικρότερη από 0,50μ. εκατέρωθεν αυτών,
ια) σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ατόμων με αναπηρία,
ιβ) σε χώρους στάθμευσης αποκλειστικά για συγκεκριμένο όχημα ατόμων με αναπηρία,
ιγ) σε απόσταση μικρότερη από 7 μέτρα πριν και μετά τις ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις,
ιδ) σε θέση από την οποία παρεμποδίζεται όχημα που σταθμεύει κανονικά να εξέλθει από τον χώρο όπου έχει σταθμεύσει,
ιε) αν το ελεύθερο μέρος της οδού που απομένει είναι ανεπαρκές για την κυκλοφορία των οχημάτων,
ιστ) προ της εισόδου και εξόδου που προορίζεται για τη διακίνηση ασθενών προς και από νοσοκομεία, κλινικές και σταθμούς πρώτων βοηθειών γενικά,
ιζ) αν εμποδίζει τη χρήση χώρων στάθμευσης που σημαίνονται κατάλληλα,
ιη) σε ειδικούς χώρους στάθμευσης επιβατικών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης (TAXI),
ιθ) στις εισόδους και εξόδους των πεζόδρομων,
κ) σε ειδικούς χώρους στάθμευσης και αφετηρίες υπεραστικών λεωφορείων, τουριστικών λεωφορείων και τουριστικών λεωφορείων ανοιχτού τύπου,
κα) σε χώρους λιμένων και χερσαίας ζώνης λιμένων που χρησιμοποιούνται για την επιβίβαση/αποβίβαση ατόμων και τη φορτοεκφόρτωση σε πλοία και σκάφη.

Χρήση ηλεκτρικών πατινιών χωρίς ακουστικά και κινητά

Οι οδηγοί των ηλεκτρικών πατινιών απαγορεύεται να κινούνται ανά δύο ή και περισσότεροι παράλληλα, να χρησιμοποιούν εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές. Επίσης, να χρησιμοποιούν εν κινήσει κινητό τηλέφωνο, το οποίο δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση.

Οι οδηγοί των ηλεκτρικών πατινιών είναι υποχρεωμένοι, όταν οδηγούν, να κρατούν το τιμόνι (εφόσον υπάρχει) και με τα δύο τους χέρια, εκτός αν δίνουν σήμα σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα. Να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο, εξαιρουμένων των οδηγών ηλεκτροκίνητων αμαξιδίων ατόμων με αναπηρία, ενισχυμένων και απλών, scooters και handbikes ατόμων με αναπηρία.

Υποχρεούνται να κατεβαίνουν από αυτά και να τα οδηγούν βαδίζοντας, όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος για την κυκλοφορία των πεζών.

Οι οδηγοί των ηλεκτρικών πατινιών απαγορεύεται επίσης να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους. Σε οδούς, οι οποίες έχουν λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση ποδηλάτων ή μοτοποδηλάτων, απαγορεύεται στους οδηγούς αυτών και των ηλεκτρικών πατινιών να χρησιμοποιούν το υπόλοιπο του οδοστρώματος.

Οι οδηγοί που για την εκτέλεση της εργασίας τους οδηγούν ηλεκτρικό πατίνι για τη μεταφορά ή διανομή προϊόντων και αντικειμένων, υποχρεούνται κατά την εκτέλεση της εργασίας τους κατά τη νύχτα να φορούν ανακλαστικό ρουχισμό, όπως γιλέκο ή πανωφόρι, που τους καθιστά ορατούς από όλες τις κατευθύνσεις.

Πηγή: voreia.gr

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT