Ακτωρ: Ετοιμο το εισιτήριο του μετρό Θεσσαλονίκης

Ακτωρ: Ετοιμο το εισιτήριο του μετρό Θεσσαλονίκης

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα υπερσύγχρονο σύστημα έκδοσης και διαχείρισης εισιτηρίων έχει ήδη εγκατασταθεί και βρίσκεται στο τελικό στάδιο δοκιμών στο μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε να είναι απολύτως λειτουργικό στις 30 Νοεμβρίου, ημέρα που το έργο θα παραδοθεί για να τεθεί σε εμπορική λειτουργία.

Την προμήθεια του εξοπλισμού και την ανάπτυξη του λογισμικού υλοποίησε για λογαριασμό της Ακτωρ η αμερικανική εταιρεία Conduent, η οποία αποτελεί κορυφαίο πάροχο αυτοματοποιημένων λύσεων «έξυπνης» κινητικότητας και δραστηριοποιείται για περισσότερα από 50 χρόνια σε πάνω από 20 χώρες, με τα συστήματα κομίστρου της να χρησιμοποιούνται σε 400 δίκτυα δημόσιας συγκοινωνίας ανά τον κόσμο.

Ακτωρ: Ετοιμο το εισιτήριο του μετρό Θεσσαλονίκης-1

Το σύστημα κομίστρου που εγκαταστάθηκε στο μετρό Θεσσαλονίκης και αποτελούσε συμβατική υποχρέωση της Ακτωρ στο πλαίσιο κατασκευής του μετρό, πέρα από την έκδοση προσωποποιημένων καρτών και επαναφορτιζόμενων χάρτινων εισιτηρίων, έχει τεράστιες δυνατότητες επεκτασιμότητας ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε συγκοινωνιακής αρχής.

Τις δυνατότητες αυτές είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει πριν από λίγες ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ο οποίος και αναφέρθηκε στις καινοτομίες του συστήματος κομίστρου του μετρό Θεσσαλονίκης.

Προσωποποιημένη κάρτα

Από την πρώτη κιόλας φάση λειτουργίας του μετρό, οι επιβάτες θα μπορούν να προμηθεύονται προσωποποιημένες κάρτες, στις οποίες θα «φορτώνονται», εκτός από τα κλασικά προϊόντα κομίστρου, και τα εκπτωτικά προγράμματα στα οποία ενδεχομένως να είναι δικαιούχοι.

Επιπλέον, το σύστημα θα έχει δυνατότητα έκδοσης χάρτινων εισιτηρίων, τα οποία διαθέτουν ενσωματωμένο τσιπ και τη δυνατότητα να επαναφορτίζονται μέχρι 10 φορές, περιορίζοντας έτσι δραστικά τη χρήση χαρτιού.

Ακτωρ: Ετοιμο το εισιτήριο του μετρό Θεσσαλονίκης-2

Παράλληλα, πολλαπλά κλειδιά ασφαλείας θα αποκλείουν την καταχρηστική χρήση των εισιτηρίων για την ταυτόχρονη διέλευση επιβατών από τις πύλες, καθώς και τη χρήση πλαστών εισιτηρίων, κάτι που ήταν δύσκολο να ελεγχθεί στο απλό χάρτινο εισιτήριο, το οποίο εκδιδόταν από τα παλιά συστήματα των δημόσιων συγκοινωνιών.

Ανέπαφες συναλλαγές

Σε επόμενη φάση, θα είναι δυνατή η προσθήκη επιπλέον λειτουργιών, όπως η ανάγνωση QR code στις πύλες και η διέλευση με ανέπαφη συναλλαγή, με τη χρήση κινητής συσκευής. 

Το σύστημα κομίστρου του μετρό Θεσσαλονίκης είναι τμήμα της σύμβασης κατασκευής του μετρό, που εκτελεί η Ακτωρ, και δεν έχει καμία σχέση με το έργο του ενιαίου εισιτηρίου των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης για το οποίο γίνεται λόγος τελευταία. Το τελευταίο εντάσσεται στη σύμβαση του δημόσιου διαγωνισμού «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΟΣΕΘ)».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT