Το ΕΜΠ επεκτείνεται στην Κύπρο

Σχεδιάζεται η λειτουργία παραρτήματος με πέντε σχολές, που θα λειτουργήσει το νωρίτερο το 2026-27

3' 11" χρόνος ανάγνωσης

Το ΕΜΠ ετοιμάζεται να λειτουργήσει παράρτημα στην Κύπρο με πέντε σχολές για να προσελκύσει Κύπριους και ξένους φοιτητές, χωρίς να αποκλείονται οι Ελληνες. Το προσχέδιο του Καταστατικού του είναι έτοιμο και αναμένεται από την κυπριακή κυβέρνηση το πλαίσιο υποδοχής ξένων ΑΕΙ στην Κύπρο. Οπως εξήγησε χθες στην «Κ» ο πρύτανης του ΕΜΠ Ιωάννης Χατζηγεωργίου, έχουν γίνει συναντήσεις με τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκο Χριστοδουλίδη, και την υπουργό Παιδείας Αθηνά Μιχαηλίδου.

Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Χατζηγεωργίου, αρκετοί δήμαρχοι έχουν προτείνει η έδρα του παραρτήματος να γίνει στην πόλη τους. Ενδεικτικά, την περασμένη άνοιξη αντιπροσωπεία του ΕΜΠ είχε συναντήσεις με τον δήμαρχο και φορείς της Λάρνακας. Ωστόσο η έδρα θα εξαρτηθεί από την τελική πρόταση της κυπριακής κυβέρνησης. Το παράρτημα θα αρχίσει να λειτουργεί το νωρίτερο το ακαδημαϊκό έτος 2026-2027.

Η ονομασία του

Ειδικότερα, το παράρτημα θα ονομάζεται Διεθνές Τεχνικό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Κύπρου (International Technical University of Athens in Cyprus). Τα βασικά σημεία του προσχεδίου είναι τα εξής:

• Θα περιλαμβάνει πέντε Σχολές: Αρχιτεκτονική, Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Γεωπληροφορικής, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Χημικών Μηχανικών, Μηχανολόγων Μηχανικών και Ναυπηγών Μηχανικών.

• Η διάρκεια σπουδών θα είναι πενταετής και θα οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (Ιntegrated Μaster).

• Η διδασκαλία των μαθημάτων θα διεξάγεται στα αγγλικά, πλην ειδικών περιπτώσεων έπειτα από έγκριση της Συγκλήτου του παραρτήματος.

Η διάρκεια σπουδών θα είναι πενταετής, θα οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και η διδασκαλία θα διεξάγεται στα αγγλικά.

• Οι υποψήφιοι φοιτητές θα πρέπει να κατέχουν απολυτήριο λυκείου με συνολική βαθμολογία 90% (18/20 συνολικά στο ελληνικό/κυπριακό απολυτήριο λυκείου), GCE A΄ Levels με βαθμούς ΑΒΒ, ή International Baccalaureate με συνολική βαθμολογία 32 και συνδυασμένη βαθμολογία 16 στο Higher Level, ενώ οι υποψήφιοι για τη Σχολή Αρχιτεκτόνων θα πρέπει να έχουν εξεταστεί και στο σχέδιο. Επίσης, πρέπει να έχουν επαρκή γνώση αγγλικών (τα βαθμολογικά όρια είναι συγκεκριμένα στο σχέδιο για τα τεστ IELTS, TOEFL, GCSE, και τα International Baccalaureate Standard Level ή European Baccalaureate). Οι υποψήφιοι θα υποβάλλονται σε συνέντευξη, ανεξαρτήτως των κριτηρίων εισαγωγής που έχουν επιλέξει, από επιτροπή που θα συγκροτείται με απόφαση της γενικής συνέλευσης της Σχολής. Οσοι δεν θα πληρούν κάποια από τις παραπάνω προϋποθέσεις εγγραφής θα υποχρεούνται σε ετήσιο προπαρασκευαστικό χρόνο παρακολούθησης και εξετάσεις, με καταβολή διδάκτρων.

• Το ύψος των διδάκτρων θα καθορίζεται με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης έπειτα από εισήγηση του πρύτανη του παραρτήματος και γνώμη της Συγκλήτου του, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομοτεχνική μελέτη ίδρυσής του.

• Σε περίπτωση αποτυχίας σε ένα μάθημα, οι φοιτητές θα επαναλαμβάνουν την εξέταση του μαθήματος και θα καταβάλλουν ένα ποσοστό στα δίδακτρα, που αντιστοιχούν στο εκάστοτε μάθημα.

• Το προπαρασκευαστικό έτος σπουδών δεν θα απευθύνεται μόνο στους υποψηφίους που δεν πληρούν τα κριτήρια εισαγωγής, αλλά κυρίως σε διεθνείς φοιτητές. Στόχος του προπαρασκευαστικού έτους είναι να προετοιμάσει τους φοιτητές ακαδημαϊκά και γλωσσικά για τις απαιτήσεις των προγραμμάτων σπουδών.

• Ο φοιτητής θα παίρνει πτυχίο (Ιntegrated Μaster), εφόσον συγκεντρώσει τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό διδακτικών και πιστωτικών μονάδων, καθώς επίσης και μετά την εκπόνηση και υποστήριξη διπλωματικής εργασίας.

Οι αντιδράσεις

Παρότι το προσχέδιο εμφανίζεται λεπτομερές, σύμφωνα με τον κ. Ευάγγελο Σαπουντζάκη, μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του Ιδρύματος, θα συζητηθεί περαιτέρω με τα ακαδημαϊκά όργανα του ΕΜΠ. Ηδη την αντίθεσή τους στην ίδρυση παραρτήματος του ΕΜΠ έχουν διατυπώσει οι γενικές συνελεύσεις των Σχολών Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών (ΣΕΜΦΕ) και των Μεταλλειολόγων-Μεταλλουργών Μηχανικών.

Η ΣΕΜΦΕ θεωρεί, μεταξύ άλλων, ότι «η ύπαρξη διδάκτρων σε προπτυχιακό επίπεδο καταργεί την ισότητα στη δυνατότητα πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση ανεξαρτήτως οικονομικής ικανότητας. Επιπλέον, δημιουργεί έναν παράλληλο τρόπο εισαγωγής σε ένα ίδρυμα με το κύρος του ΕΜΠ, σύμφωνα με τον οποίο οι έχοντες οικονομική δυνατότητα θα μπορούν να εισαχθούν σε αυτό, ανεξαρτήτως προσπάθειας και προσόντων». Η Σχολή των Μεταλλειολόγων εκτιμά ότι το ΕΜΠ ιδρύει ιδιωτικό ΑΕΙ υπό το πρόσχημα της εξωστρέφειας και της διεθνοποίησής του.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT