Εισαγγελική έρευνα για τον συρμό του προαστιακού που μπήκε στη γραμμή του μετρό

Εισαγγελική έρευνα για τον συρμό του προαστιακού που μπήκε στη γραμμή του μετρό

3' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εντολή για τη διενέργεια κατεπείγουσας έρευνας μετά τη δημοσιοποίηση του νέου περιστατικού στο σιδηροδρομικό δίκτυο έδωσε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών της Αθήνας, Αριστείδης Κορέας.

Η έρευνα ανατέθηκε στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Απόστολο Ανδρέου, ο οποίος καλείται να ερευνήσει αν έχουν διαπραχθεί τυχόν αξιόποινες πράξεις και από ποια πρόσωπα. Μεταξύ άλλων θα ερευνηθεί η διάπραξη αδικημάτων όπως η διατάραξη ασφάλειας μέσω σταθερής τροχιάς

Το χρονικό

Από λάθος του ρυθμιστή κυκλοφορίας στο ΣΚΑ, την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, στις 17.44, η αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Κάντζα – Ανω Λιόσια του προαστιακού κατευθύνθηκε προς την είσοδο της γραμμής 3 του μετρό. Το περιστατικό ξεκίνησε από λάθος του σταθμάρχη του ΣΚΑ, ενώ φαίνεται πως αργά αντανακλαστικά επέδειξε και ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας.

Το συμβάν κατήγγειλαν οι μηχανοδηγοί μέσω της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), λέγοντας πως ο συρμός αναγκάστηκε σε οπισθοπορεία στη γραμμή του προαστιακού Αθήνας, καθώς είχε λάβει εντολή από τον σταθμάρχη για να εισέλθει σε λάθος γραμμή και συγκεκριμένα σε αυτήν του μετρό στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας.

Οι ίδιοι στην επιστολή τους με αποδέκτη την ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων) και τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ ζητούν την άμεση διερεύνηση του περιστατικού και την αποστολή σχετικού πορίσματος.

Παράλληλα, στρέφουν τα βέλη τους προς τη διοίκηση της Hellenic Train υποστηρίζοντας πως η εταιρεία συστηματικά αρνείται να τους κοινοποιεί τα εσωτερικά της πορίσματα.

Πληροφορίες από τον ΟΣΕ δείχνουν ως υπεύθυνο και τον μηχανοδηγό, ο οποίος φέρεται να μην ενήργησε σωστά, παραβιάζοντας τα δύο φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις προειδοποιούσαν για την είσοδο του συρμού στις γραμμές του μετρό. «Δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση συρμού, αλλά ενδεχόμενη κυκλοφορία μη εξουσιοδοτημένου συρμού σε γραμμή μετρό», υποστηρίζουν από τον οργανισμό. Να σημειώσουμε πως οι κινήσεις των συρμών στα συγκεκριμένα τμήματα του δικτύου πραγματοποιούνται με σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση.

Σημειώνεται πως τόσο ο ΟΣΕ όσο και η Hellenic Train έθεσαν σε διαθεσιμότητα το προσωπικό (ρυθμιστής κυκλοφορίας και μηχανοδηγός αντίστοιχα) που εμπλέκεται στο συγκεκριμένο περιστατικό. «Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και επανεκπαίδευση με το ερώτημα της περαιτέρω απασχόλησής του σε θέση ρυθμιστής κυκλοφορίας», αναφέρουν στην «Κ» από τον ΟΣΕ.

Από την πλευρά της, η Hellenic Train εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία τονίζει πως το «προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα». Στην ανακοίνωση επισημαίνει ακόμη πως «η εταιρεία ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας σε όλες τις διαδικασίες της και εφαρμόζει σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης και αξιολόγησης για το προσωπικό της». Παράλληλα, τονίζει πως σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές η Hellenic Train διερευνά τα αίτια του περιστατικού, «ενώ παράλληλα έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών».

Για το συγκεκριμένο περιστατικό ο ΟΣΕ υποστηρίζει πως δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού όσο και χάραξη διαδρομών του μετρό, αφού ο συρμός του προαστιακού αλλά και του μετρό έχουν το ίδιο διαλειτουργικό περιτύπωμα.

Τι σημαίνει αυτό; Πως ακόμη και εάν ο συρμός του προαστιακού εισερχόταν στη γραμμή του μετρό δεν θα «σφήνωνε» στη σήραγγα. Παράλληλα, πηγές αναφέρουν στην «Κ» πως, παρότι ο μηχανοδηγός του προαστιακού είδε τα δύο φωτόσημα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδο του συρμού στις γραμμές του μετρό, εντούτοις τα παραβίασε και τα δύο και «αφού τα προσπέρασε, σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ».

Αν και, όπως υποστηρίζουν, δεν υπήρξε –αυτήν τη φορά τουλάχιστον– κίνδυνος για τους επιβάτες, το τελευταίο αυτό συμβάν είναι αποκαλυπτικό του ελλείμματος επαγγελματισμού αλλά και εκπαίδευσης όσων εμπλέκονται στον σιδηρόδρομο.

Υπενθυμίζεται πως το προσωπικό του ΟΣΕ έχει συρρικνωθεί τα τελευταία χρόνια, προσλαμβάνοντας, ακόμη και σε θέσεις ευθύνης, όπως σταθμάρχες, κλειδούχους, προσωπικό με μπλοκάκι. Ενδεικτικά, σήμερα στον ΟΣΕ απασχολούνται μόλις 640 άτομα, όταν υπάρχει ανάγκη για 2.500. Η δε εκπαίδευσή τους, όπως αποδείχθηκε με το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, φαίνεται ακόμη ελλιπής.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT