Ψηφιακή υπογραφή: Η διαδικασία για την εξ αποστάσεως ταυτοποίηση

Ψηφιακή υπογραφή: Η διαδικασία για την εξ αποστάσεως ταυτοποίηση

Oι πολίτες μπορούν πλέον να κλείσουν ψηφιακό ραντεβού με βιντεοκλήση για την ταυτοποίησή τους, προκειμένου να εκδώσουν το εγκεκριμένο πιστοποιητικό της ηλεκτρονικής υπογραφής τους

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διαθέσιμη είναι για τους πολίτες η υπηρεσία εξ αποστάσεως ταυτοποίησης από την Αρχή Πιστοποίησης Ελληνικού Δημοσίου, με στόχο τη διευκόλυνση της διαδικασίας απόκτησης ψηφιακής υπογραφής. Μέχρι σήμερα, η ταυτοποίηση του πολίτη ήταν δυνατή αποκλειστικά με φυσική μετάβαση σε ΚΕΠ.

Οπως αναφέρει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, οι πολίτες μπορούν πλέον να κλείσουν ψηφιακό ραντεβού με βιντεοκλήση για την ταυτοποίησή τους, προκειμένου να εκδώσουν το εγκεκριμένο πιστοποιητικό της ηλεκτρονικής υπογραφής τους. Η απόκτηση ψηφιακής υπογραφής δεν επηρεάζεται από τον τόπο διαμονής, στην ελληνική επικράτεια ή στο εξωτερικό, ούτε από την ικανότητα μετάβασης σε ΚΕΠ.

Η διαδικασία και τα βήματα

  • Ο ενδιαφερόμενος εκδίδει ειδική Υπεύθυνη Δήλωση – Αίτηση είτε απευθείας στο gov.gr στην ενότητα «Πολίτης και Καθημερινότητα» και την υποενότητα «Ηλεκτρονικές Υπογραφές», είτε μέσω της ιστοσελίδας της ΑΠΕΔ
  • Εισέρχεται στην εφαρμογή της ΑΠΕΔ με κωδικούς TaxisNet για να υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτηση έκδοσης ψηφιακού πιστοποιητικού, συμπληρώνοντας τον κωδικάριθμο της Υπεύθυνης Δήλωσης – Αίτησης του gov.gr και επιλέγοντας τη μέθοδο της εξ αποστάσεως ταυτοποίησης
  • Επιλέγει την επιθυμητή ημέρα και ώρα για το ραντεβού βάσει διαθεσιμότητας για τις επόμενες 3 εργάσιμες ημέρες, καθώς και τον τρόπο επικοινωνίας που τον εξυπηρετεί (SMS/email)
  • Στη συνέχεια, λαμβάνει σε SMS ή email τον σύνδεσμο για την πραγματοποίηση του ψηφιακού ραντεβού
  • Κατά την πραγματοποίηση του ραντεβού θα του ζητηθεί να επιδείξει το έγγραφο ταυτοποίησης που έχει δηλώσει στην υπεύθυνη δήλωση που υπέβαλε στο gov.gr, ενώ του δίνονται και σχετικές οδηγίες από τον υπάλληλο
  • Ο υπάλληλος ταυτοποιεί τον πολίτη και επιβεβαιώνει την ορθότητα των στοιχείων της αίτησης, ελέγχοντας και το έγγραφο ταυτοποίησης. Αν υπάρχει λάθος ακυρώνει το αίτημα
  • Οταν ολοκληρωθεί η ταυτοποίηση, ο πολίτης λαμβάνει με SMS στο κινητό του έναν εξαψήφιο αριθμό, εν είδει αριθμού πρωτοκόλλου της αίτησης και πληροφορείται αν η ταυτοποίηση πραγματοποιήθηκε επιτυχώς
  • Η αίτηση προωθείται στην Αρχή Εγγραφής της ΑΠΕΔ, η οποία αφού εξετάσει τα στοιχεία που συνοδεύουν την αίτηση (video του ψηφιακού ραντεβού, φωτογραφία, εγκυρότητα ταυτοποιητικού εγγράφου κ.λπ.) εγκρίνει ή απορρίπτει την αίτηση
  • Η έγκριση ή η απόρριψη της αίτησης γνωστοποιείται στον ενδιαφερόμενο μέσω SMS στο κινητό του μαζί με έναν οκταψήφιο αριθμό ο οποίος χρησιμοποιείται στη διαδικασία έκδοσης ή ανάκλησης του πιστοποιητικού

Αναλυτικά οι οδηγίες για την εξ αποστάσεως ταυτοποίηση παρέχονται στην ιστοσελίδα της ΑΠΕΔ.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT