Παιδαγωγοί στα «θρανία» της συμπερίληψης

Παιδαγωγοί στα «θρανία» της συμπερίληψης

Πρόγραμμα επιμόρφωσης στις Σπέτσες προκειμένου τα παιδιά με αναπηρίες να μη στερούνται των ευκαιριών για ίση εκπαίδευση

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα πιλοτικό πρόγραμμα που αφορά τη συμπερίληψη παιδιών με αναπηρίες μέσα στην τάξη ξεκινάει στις Σπέτσες, με στόχο την προώθηση ενός πολιτισμού χωρίς αποκλεισμούς. Η ιδέα ξεκίνησε πέρυσι τον Σεπτέμβριο, λέει στην «Κ» η κ. Ευθυμία Ψαράκου, διευθύντρια της ΑΜΚΕ Community Trust Spetses, όταν μια κάτοικος του νησιού, το παιδί της οποίας είναι ανάπηρο και θα ξεκινούσε το νηπιαγωγείο, ανησυχούσε για την ένταξή του, καθώς στο νησί δεν διατίθεται η υπηρεσία της παράλληλης στήριξης.

Η ίδια ήρθε σε επαφή με την κ. Ελενα Σουκάκου, επίτιμη εταίρο έρευνας στη Σχολή Παιδαγωγικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Roehampton στο Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία πρότεινε να εφαρμοστεί στις Σπέτσες ένα πρόγραμμα συμπερίληψης που επιμορφώνει εκπαιδευτικούς σε σχολεία διεθνώς. Απευθύνθηκαν στο Community Trust Spetses, εξηγεί η κ. Ψαράκου, και στη συνέχεια στον δημοτικό παιδικό σταθμό του νησιού, ο οποίος φιλοξενεί περίπου 40 παιδιά ετησίως. Στο πλαίσιο του προγράμματος, το προσωπικό προσχολικής ηλικίας θα λάβει μέρος σε 12 σεμινάρια που θα αφορούν την εφαρμογή πρακτικών συνεκπαίδευσης, σε δραστηριότητες όπως διαδραστικά εργαστήρια, στα οποία θα μπορούν να συμμετέχουν και μέλη της κοινότητας του νησιού, ενώ θα γίνουν και 10 επισκέψεις καθοδήγησης στην τάξη από ειδικό εκπαιδευτή, μεταξύ άλλων δράσεων.

Παράλληλα, η επιστημονική ομάδα που είναι υπεύθυνη για το πρόγραμμα, και αποτελείται από την κ. Σουκάκου, την επίκουρη καθηγήτρια στο Πάντειο Αννα Τουλουμάκου και την υπεύθυνη παιδαγωγικού σχεδιασμού στον παιδικό σταθμό «Παιχνιδαγωγείο» Γιούλα Μπλέσιου, θα διεξάγει μια ερευνητική πιλοτική μελέτη. «Στόχος της είναι να αξιολογεί τη σκοπιμότητα και το όφελος που έχει η εισαγωγή της συμπερίληψης μέσα στην τάξη ούτως ώστε να μπορέσουμε στη συνέχεια να παρουσιάσουμε τα ποιοτικά στοιχεία στο υπουργείο Παιδείας, με την ελπίδα ένταξης του προγράμματος στα σχολεία», σημειώνει η κ. Ψαράκου.

Είναι σημαντικό, τονίζει, τα παιδιά στην ελληνική επαρχία και στα νησιά να μη στερούνται των ευκαιριών για ίση εκπαίδευση. «Θέλουμε να εκπαιδευτούν οι δάσκαλοι για να μην ξεχωρίζουν κάποια παιδιά από τα άλλα με αποτέλεσμα οι γονείς να απογοητεύονται από το σύστημα και να πρέπει ακόμα και να μετακομίσουν για να μπορέσουν τα παιδιά με αναπηρίες να έχουν πρόσβαση σε συμπεριληπτική εκπαίδευση», δηλώνει στην «Κ». Στόχος του προγράμματος είναι όλη η κοινωνία του νησιού να αγκαλιάσει τη νοοτροπία της συμπερίληψης.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT