Μετρό Θεσσαλονίκης: Από 1ης Νοεμβρίου ξεκινούν οι δοκιμές προσομοίωσης λειτουργίας του

Μετρό Θεσσαλονίκης: Από 1ης Νοεμβρίου ξεκινούν οι δοκιμές προσομοίωσης λειτουργίας του

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, η λειτουργία είναι απολύτως ασφαλής και θα επιτρέψει να αποσυμφορηθούν οι δρόμοι που οδηγούν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Μίλησε για συχνότητα δρομολογίων ανά 3,5 λεπτά που σταδιακά θα είναι ανά 1,5 λεπτό.

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την ερχόμενη Παρασκευή 1η Νοεμβρίου θα ξεκινήσουν οι δοκιμές προσομοίωσης του μετρό Θεσσαλονίκης, εν όψει της παράδοσής του, στις 30 Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο, το μετρό στην πόλη «σε πρώτη φάση θα λύσει το πρόβλημα της πρόσβασης στο κέντρο».

Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα του ραδιοφώνου της ΕΡΤ, ο Νίκος Ταχιάος επισήμανε ότι η Θεσσαλονίκη «είναι μια μονοκεντρική πόλη και, πρακτικά, δίνει τη δυνατότητα μετεπιβιβάσεων από τα λεωφορεία στο Μετρό, στην περιοχή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και επίσης, και στην περιοχή της Νέας Ελβετίας». 

Εξήγησε ότι «θα είναι εύκολο με αυτό τον τρόπο να αποσυμφορήσουμε όλους εκείνους τους δρόμους που οδηγούν στο κέντρο της πόλης, κάτι το οποίο θα επιτρέψει και στον Δήμο Θεσσαλονίκης, κυρίως, να προχωρήσει σε σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Υπό την έννοια αυτή, είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο κυκλοφοριακά. Σε ένα μεγάλο βαθμό εξαρτάται από το πώς θα τροφοδοτηθεί από τις λεωφορειακές γραμμές. Κυρίως όμως είναι ένα έργο το οποίο τελικά θα αλλάξει την ψυχολογία της πόλης. Γιατί επιτέλους τελειώνει, και η πόλη ξεπερνάει ένα φάντασμά της».

Ο υφυπουργός Υποδομών, αναφερόμενος στο γεγονός ότι θα είναι «μετρό χωρίς οδηγό», διαβεβαίωσε για την ασφάλεια των μετακινήσεων, σημειώνοντας ότι «η γραμμή 4 του Μετρό, η οποία κατασκευάζεται αυτή την εποχή στην Αθήνα θα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με διαφορετικά γεωμετρικά στοιχεία, δηλαδή, θα είναι και αυτό μετρό χωρίς οδηγό». 

Και πρόσθεσε ότι «την ασφαλή λειτουργία του εγγυάται η TUV Rheinland, η οποία κάνει την πιστοποίηση της κατασκευής του και της εταιρείας λειτουργίας. Επίσης, το εγγυάται και η εταιρεία λειτουργίας, η ΤΗΕΜΑ, της οποίας ο κορμός είναι η γαλλική EGIS και η ιταλική ATM. Η ATM μάλιστα, είναι η εταιρεία του Μετρό του Μιλάνο, η οποία λειτουργεί παρόμοιο μετρό στην ιταλική πόλη, ενώ για πρώτη φορά το λειτούργησε το 2000 στην Κοπεγχάγη».

Δρομολόγια ανά 3,5 λεπτά

Σύμφωνα με τον υπουργό, σε πρώτη φάση, η χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών θα είναι της τάξεως των τριάμισι λεπτών, ενώ στην πορεία θα πυκνώσουν και θα φτάσουν μέχρι το ενάμισι λεπτό.

Και πρόσθεσε ότι η τελετή παράδοσης θα είναι «σεμνή», παρουσία του πρωθυπουργού, και στη συνέχεια «θα υπάρξει μία περίοδος εξοικείωσης του κόσμου με το έργο».

Πηγή: ΕΡΤ

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT