Τη συνδρομή των εργαζομένων των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) στις εργασίες αποκατάστασης των ζημιών που υπέστη η Κεφαλονιά αποφάσισε το σωματείο εργαζομένων μαζί με τη διοίκηση της εταιρείας.
Ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας των μέσων σταθερής τροχιάς αλλά και μηχανήματα προσφέρονται προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες αποκατάστασης των ζημιών, που προκλήθηκαν από τους σεισμούς στην περιοχή. Την περασμένη εβδομάδα ομάδα 20 εργαζομένων των ΣΤΑΣΥ με ειδικότητες ηλεκτρολόγων, υδραυλικών και οικοδόμων μετέβησαν στο νησί και ξεκίνησαν άμεσα τις εργασίες αποκατάστασης των ζημιών του αεροδρομίου της Κεφαλονιάς. Τα έξοδα της μετάβασης και διαμονής στο νησί καλύπτονται από την εταιρεία. Οι εργαζόμενοι θα μείνουν στο νησί έως και την Παρασκευή. Εντός των ημερών θα έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες στερέωσης των αεραγωγών στο κτίριο του αερολιμένα, οι οποίοι είχαν πέσει από τον σεισμό.
Παράλληλα προχωρούν σε εκτενή έλεγχο και επιδιόρθωση της ψευδοροφής στην είσοδο του αεροδρομίου ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του. Οι τεχνικοί των ΣΤΑΣΥ έχουν αναλάβει μικροεπισκευές σε σοβάδες που έχουν πέσει, ώστε η πρόσοψη του κτιρίου να είναι ευπρεπής. Η πλειονότητα των επισκευών κατέστη εφικτή λόγω της χρήσης ειδικών αναβατορίων τα οποία διέθεσε η ΣΤΑΣΥ και επιτρέπουν την προσέγγιση των ζημιών που έχουν σημειωθεί σε μεγάλο ύψος στους χώρους του αερολιμένα.
Παράλληλα ανατέθηκε στην ομάδα εθελοντών των ΣΤΑΣΥ η επισκευή ζημιών σε 52 σχολεία της περιοχής. Επιδιορθώθηκαν επίσης μικρότερης έκτασης ζημιές σε γηροκομείο του νησιού. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το κόστος των υλικών που χρησιμοποιείται για τις επισκευές δεν ξεπερνά τα 200 με 300 ευρώ.
Χθες, ξεκίνησε και η λειτουργία της τηλεφωνικής γραμμής πληροφόρησης και υποστήριξης σεισμοπλήκτων και πολιτών της Κεφαλονιάς «1135» από το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) για λογαριασμό του υπουργείου Υγείας. Σκοπός της 24ωρης γραμμής είναι η άμεση παρέμβαση για την επίλυση των προβλημάτων που προέκυψαν από τους συνεχιζόμενους σεισμούς. Οι πολίτες της Κεφαλονιάς θα μπορούν με ένα τηλεφώνημα να υποβάλουν αιτήματα για θέματα ζημιών και ελέγχων από συνεργεία, οικονομικών ενισχύσεων, δημόσιας υγείας, σχολικών κτιρίων, όπως και να αναφέρουν ολιγωρία τοπικών ή κεντρικών φορέων.
Από τη γραμμή θα ενημερώνονται για τα μέτρα ενίσχυσής τους, τη διαδικασία και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται. Τα αιτήματα και τα ερωτήματα θα επεξεργάζεται ειδική ομάδα στελεχών της Γραμμής «1135», που σε συνεργασία με τις συναρμόδιες υπηρεσίες θα προωθεί λύσεις και θα ενημερώνει τους ενδιαφερομένους τηλεφωνικά. Τέλος, στη γραμμή θα υπάρχει δυνατότητα καταγραφής της εθελοντικής προσφοράς από πολίτες, επιχειρήσεις, φορείς ανά την Ελλάδα.
Οπως δήλωσε χθες η υφυπουργός Υγείας Ζέττα Μακρή, που επισκέφθηκε συνοδευόμενη από τον γ.γ. Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Ανδρέα Κατσανιώτη το ΚΕΕΛΠΝΟ, η γραμμή θα λειτουργήσει κατ’ αρχήν για ένα μήνα χωρίς να αποκλείεται να δοθεί παράταση.