Εναλλακτικές διαδρομές για να μεταφέρουν τους πρόσφυγες στο εσωτερικό της Ευρώπης αναζητούν οι διακινητές σύμφωνα με την Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) και την Deutsche Welle.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες τους από την στιγμή που η βαλκανική οδός έχει κλείσει μελετάται η διακίνηση των προσφύγων-μεταναστών από την Μεσόγειο και μάλιστα στα τέλη Απριλίου αυτό το σχέδιο θα μπιε σε εφαρμογή.
Συγκεκριμένα οι διακινητές εξετάζουν ως σημεία αφετηρίας των βαρκών και μικρών εμπορικών πλοίων την Αττάλεια και την Μερσίνη, που βρίσκονται κοντά στα σύνορα με τη Συρία αλλά και την Αθήνα,
Οι οδηγίες που δίνονται στους πρόσφυγες και μετανάστες είναι να μένουν κρυμμένοι κάτω από το κατάστρωμα μέχρι τα σκάφη να περάσουν σε διεθνή ύδατα. Για τη διαδρομή αυτή οι διακινητές ζητούν από τους πρόσφυγες μεταξύ 3.000 και 5.000 ευρώ, αναφέρει η FAS.
Μάλιστα, σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων DPA, η ζήτηση για εναλλακτικές διαδρομές προς την κεντρική Ευρώπη αυξάνεται συνεχώς και οι Αρχές φοβούνται πως αυτές οι νέες εναλλακτικές διαδρομές που φέρεται να εξετάζουν οι διακινητές θα είναι μόνο η αρχή.
Στο μεταξύ, ο Επίτροπος μεταναστευτικής πολιτικής Δημήτρης Αβραμόπουλος, σε συνέντευξή του προς τη κυριακάτικη Welt am Sonntag ο επίτροπος τονίζει ότι οι χώρες μέλη θα πρέπει να προσφέρουν περισσότερους ειδικούς και επί τόπου στήριξη προκειμένου να επισπευστούν οι διαδικασίες καταγραφής και επεξεργασίας αιτήσεων ασύλου στην Ελλάδα.
Από εκεί και πέρα, επτακόσιους τριάντα πρόσφυγες και μετανάστες διέσωσε χθες Κυριακή η ιταλική Ακτοφυλακή, σε δύο επιχειρήσεις. Οι περισσότεροι από τους διασωθέντες (528 άνδρες, 95 γυναίκες και τέσσερα παιδιά) εντοπίστηκαν από το πλοίο «Nτιτσιότι» στη θαλάσσια περιοχή νότια της Σικελίας και είχαν επιβιβασθεί σε πέντε διαφορετικά φουσκωτά σκάφη.