Χωρίς τέλος η ταλαιπωρία για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων

Χωρίς τέλος η ταλαιπωρία για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων

2' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια πομπή χιλιάδων ξένων ηλικιωμένων τουριστών περπατά μέσα στον ήλιο και στην υγρασία, με τη θερμοκρασία να ξεπερνάει τους 35 βαθμούς Κελσίου. Ασθμαίνοντας διασχίζουν τους προβλήτες του Πειραιά και απομακρύνονται από το υπερπολυτελές κρουαζιερόπλοιο «Royal Business», από το οποίο είχαν αποβιβαστεί λίγα λεπτά νωρίτερα.

Μια ξεχωριστή εμπειρία στις ελληνικές θάλασσες ολοκληρώνεται με μια μοναδική ταλαιπωρία, υπό το βλέμμα των απεργών λιμενεργατών. Βρίσκονται εκεί για να περιφρουρήσουν την απεργία, δηλαδή να εμποδίσουν τα λεωφορεία των εταιρειών της κρουαζιέρας να εισέλθουν στο λιμάνι και να μεταφέρουν τους επιβάτες και τις αποσκευές τους.

Μια ομηρεία κανονική, που όμοιά της δεν υπάρχει διεθνώς, αφού ακόμα και στις πιο σκληρές απεργίες, όπως αυτές στις δυτικές ακτές των Ηνωμένων Πολιτειών, η εξυπηρέτηση των επιβατών εξαιρείται από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων.

Οχι όμως και στην Ελλάδα, όπου η πολυήμερη απεργία, με αίτημα να μην προχωρήσει η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ, έχει προκαλέσει τεράστια προβλήματα στις κρουαζιέρες και έχει μετατρέψει σε δοκιμασία την έναρξη και το τέλος των διακοπών χιλιάδων τουριστών.

Από τις τρεις τα ξημερώματα του Σαββάτου, οπότε και έδεσε στον Πειραιά το κρουαζιερόπλοιο «Royal Princess» της Carnival, μέχρι το μεσημέρι τα μέλη του πληρώματος κουβαλούσαν βαλίτσες και προμήθειες κάτω από το άγρυπνο αλλά και αδιάφορο βλέμμα της περιφρούρησης της απεργίας της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ). Ο καπετάνιος του «Royal Princess» κατέβηκε στον ντόκο για να βοηθήσει τους ναυτικούς του και να κατευνάσει τους αγανακτισμένους επιβάτες του. Μαζί του βαλίτσες κουβαλούσε και ο Μπιλ Σαρπ, στέλεχος τριών εκ των μεγαλυτέρων brands της Carnival. Ο άνθρωπος, δηλαδή, που συναποφασίζει αν θα συμπεριληφθεί ο Πειραιάς και η Ελλάδα στα δρομολόγια των πλωτών παλατιών της Carnival. Και η γνώμη του θα έχει βαρύνουσα σημασία. Δυστυχώς όμως οι οιωνοί δεν είναι καλοί.

Λίγες μέρες νωρίτερα από αυτόν τον διασυρμό του Πειραιά, με επιστολή του προς τον ΟΛΠ ο Μπιλ Σαρπ προειδοποιούσε για την εξαίρεση του λιμανιού από τον μελλοντικό προγραμματισμό της Carnival, αν δεν εκλείψουν προβλήματα όπως αυτά που ανέμενε. Ομως η πραγματικότητα αποδείχθηκε χειρότερη από τους φόβους του. Τόσο χειρότερη, που το Σάββατο το μεσημέρι ο Μπιλ Σαρπ απαίτησε να δει τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, όπως και έγινε. Λίγο μετά, από το παράθυρο του υπουργικού γραφείου στην Ακτή Βασιλειάδη έδειχνε στον υπουργό τη θλιβερή πομπή των ηλικιωμένων επιβατών στον ακριβώς απέναντι προβλήτα. Απαίτησε να δοθεί λύση, αλλά έλαβε τις γνωστές σε εμάς τους Ελληνες διαβεβαιώσεις ότι καταβάλλεται προσπάθεια κ.λπ. Ζήτησε τότε να επιτραπεί έστω σε δύο φορτηγά να μπουν στο λιμάνι και να μεταφέρουν τις βαλίτσες των επιβατών, κάτι που ο υπουργός εν τέλει τακτοποίησε.

Τα ίδια προβλήματα αντιμετώπισαν, βέβαια, τις τελευταίες τρεις εβδομάδες και άλλα πλοία και εταιρείες που αλλάζουν επιβάτες στον Πειραιά. Και καθώς οι κυλιόμενες απεργίες των λιμενεργατών που αντιδρούν στην πώληση του ΟΛΠ συνεχίζονται, το επόμενο κρίσιμο «αγωνιστικό» ραντεβού ίσως να είναι την ερχόμενη Δευτέρα, οπότε και καταφθάνει το «Carnival Vista», το μόνο μεγάλο ξένο κρουαζιερόπλοιο που χρησιμοποιεί φέτος τον Πειραιά ως home port, σημείο δηλαδή εκκίνησης και τερματισμού των πλόων του. To home port αποτελεί το ιερό δισκοπότηρο της κρουαζιέρας και έχουν καταβληθεί μεγάλες προσπάθειες για να έρθουν τέτοια πλοία στον Πειραιά. Κατά κακή μας τύχη, το «Carnival Vista» είναι και αυτό συμφερόντων της εταιρείας στην οποία εργάζεται ο κ. Μπιλ Σαρπ, που είδε με τα ίδια του τα μάτια τι κρύβει η Ελλάδα, εκτός από ήλιο, θάλασσα, Ιστορία και παραλίες.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT