Στο δυτικό προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ ΑΕ) έδεσε τα ξημερώματα της δευτέρας το Cosco Shipping Taurus, το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ που έχει χτιστεί στην Κίνα και ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο.
Το Cosco Shipping Taurus έχει μήκος 400 μέτρων και δυνατότητα μεταφοράς 20.000 εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών και πραγματοποιεί το παρθενικό του ταξίδι από την Κίνα προς το Ρότερνταμ, με ενδιάμεσο σταθμό τον Πειραιά.
Πρόκειται για τα νέα πλοία – γίγαντες που δρομολογούν οι εταιρείες τακτικών γραμμών για την εξυπηρέτηση του διεθνούς εμπορίου και ο Πειραιάς είναι ένα από τα λίγα λιμάνια στην Ευρώπη που μπορεί να τα εξυπηρετήσει. Τόσο λόγω βάθους και μήκους όσο και λόγω του εξοπλισμού γερανών που απαιτείται για τη φορτοεκφόρτωση του.
Η θυγατρική της Cosco στον Πειραιά ΣΕΠ ΑΕ, με την ευκαιρία του κατάπλου του Taurus πραγματοποιεί σήμερα τα ανεπίσημα εγκαίνια του δυτικού προβλήτα ΙΙΙ ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί αργότερα φέτος αλλά λειτουργεί ήδη πιλοτικά.
Η επένδυση για αυτόν ανέρχεται στα 230 εκατομμύρια ευρώ και δεν σχετίζεται με τις επιπλέον επενδύσεις ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ που συμφώνησε η Cosco κατά την εξαγορά του 51% της ΟΛΠ ΑΕ, αλλά με την προηγούμενη συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ ΑΕ .
Το Taurus εισήλθε στον λιμένα του Πειραιά στις 12:30 τα ξημερώματα της Δευτέρας υποβοηθούμενο από πέντε ρυμουλκά, όπως ενδείκνυται για το μέγεθός του.
Giga Carriers σαν το Taurus, όπως αποκαλούνται τα πλοία αυτά που έχουν δυνατότητα μεταφοράς περισσότερα από 18.000 εμπορευματοκιβωτίων, θα υπηρετούν το νέο θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού που ενώνει την Κίνα με την Ευρώπη. Με την ολοκλήρωση των έργων στον δυτικό προβλήτα ΙΙΙ ο Πειραιάς θα είναι το μόνο λιμάνι στη Μεσόγειο με δυνατότητα εξυπηρέτησης πέντε τέτοιων μεγάλων πλοίων ταυτόχρονα.
Ο Πειραιάς είναι ήδη το τρίτο μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι στη Μεσόγειο και η Cosco έχει θέσει στόχο έως το 2020 να το καταστήσει το μεγαλύτερο και ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως.