Η χορηγία αποτελεί προσπάθεια εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης! Αυτό υποστηρίζει το διοικητικό συμβούλιο της ένωσης καθηγητών (ΕΛΜΕ) Μαγνησίας εκφράζοντας την κατηγορηματική αντίθεσή της στη χορηγία του Ιδρύματος Μποδοσάκη. Βεβαίως, δεν είναι πρώτη φορά που υπάρχουν ανάλογες τοποθετήσεις από τοπικές ενώσεις καθηγητών, καθώς και στο πρόσφατο παρελθόν υπήρξαν αποφάσεις ΕΛΜΕ που καταδίκασαν χορηγίες εταιρειών και ιδρυμάτων.
Ειδικότερα, ενόψει του χορηγικού προγράμματος του Ιδρύματος Μποδοσάκη, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Μαγνησίας δηλώνει ότι «απορρίπτει τη λογική των χορηγιών που υποκαθιστά την ευθύνη και την υποχρέωση του κράτους για τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων». Μάλιστα, το Δ.Σ. καλεί τους εκπαιδευτικούς να μη δεχθούν τη χορηγία και, στην περίπτωση που την έχουν δεχθεί, να την ακυρώσουν. Απευθυνόμενο στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ζητεί «να παρέμβει προκειμένου να μην επιτρέπει στις εταιρείες να εισέρχονται στους χώρους των σχολείων με το πρόσχημα χορηγικών προγραμμάτων».
Μιλώντας στην «Κ» η πρόεδρος του Δ.Σ. Μαρία Γιαννουλή ανέφερε ότι δεν ενδιαφέρει ο χορηγός –εταιρεία ή ίδρυμα– όσο το υπουργείο Παιδείας να αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις του. Από την πλευρά της, η υπεύθυνη Επικοινωνίας του Ιδρύματος Μποδοσάκη, Μαρία Φολά, δήλωσε στην «Κ» ότι το ίδρυμα δεν είχε προχωρήσει σε χορηγία αλλά έκανε έρευνα για να διαπιστώσει τις ανάγκες των σχολείων και να διαμορφώσει το χορηγικό του πρόγραμμα.
Στον ίδιο τόνο, και με αφορμή την απόφαση της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, το ίδρυμα ανακοίνωσε ότι «στο πλαίσιο της διαδικασίας καταγραφής των αναγκών στον τομέα της παιδείας –τομέας που αποτελεί στρατηγικό πυλώνα ενασχόλησής του από την έναρξη της λειτουργίας του και σύμφωνα με την παρακαταθήκη του ιδρυτή του– ήρθε άτυπα σε επαφή με τα κατά τόπους Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ), προκειμένου να καταγραφούν οι ανάγκες σε βασικό εξοπλισμό των εργαστηρίων φυσικών επιστημών των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας. Ηδη, πολλά ΕΚΦΕ ανά τη χώρα έχουν ανταποκριθεί θετικά στην πρόσκληση αυτή, καταγράφοντας τις ανάγκες των σχολείων σε βασικό εξοπλισμό εργαστηρίων και αναδεικνύοντας τη χρησιμότητα ύπαρξης του εξοπλισμού αυτού (π.χ. δοκιμαστικοί σωλήνες, καμινέτα, μικροσκόπια κ.λπ.), ο οποίος επιτρέπει τη διεξαγωγή απλών, βασικών πειραμάτων με υψηλό εκπαιδευτικό όφελος για τα παιδιά. Καμία “χορηγία” δεν έχει εγκριθεί ή δρομολογηθεί, καθώς είναι σε εξέλιξη τόσο η καταγραφή των αναγκών όσο και η αναζήτηση πόρων, πλέον αυτών που διαθέτει το ίδιο το ίδρυμα». Από την αρχή της λειτουργίας του το Ιδρυμα Μποδοσάκη έχει διαθέσει περισσότερα από 400 εκατ. ευρώ για την εκπλήρωση των σκοπών του. «Ο προϋπολογισμός για την ενίσχυση της παιδείας αποτελεί σε ετήσια βάση περίπου το 50% του συνολικού. Πρόκειται για δωρεές και όχι για χορηγίες, καθώς το Ιδρυμα Μποδοσάκη επιτελεί κοινωνικό έργο και δεν επιδιώκει, ούτε επιζητά, κανενός είδους εμπορική ή άλλη αναγνώριση για το έργο αυτό», ανέφερε εμφατικά.
Χθες, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αποφάσισε την πραγματοποίηση γενικών συνελεύσεων των ΕΛΜΕ από 8 έως 19 Οκτωβρίου, για την προκήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων (πιθανότερο 24ωρης απεργίας) με οικονομικά και θεσμικά αιτήματα. Η απόφαση θα ληφθεί στη γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ στις 20/10.