Η «αγάπη» της Tesla προς το Σινγιάνγκ γεννάει αντιδράσεις

Η «αγάπη» της Tesla προς το Σινγιάνγκ γεννάει αντιδράσεις

Οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων κατηγορούν τον Ελον Μασκ και την εταιρεία του ότι γίνονται συνένοχοι

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ. Οι προνομιακές σχέσεις της εταιρείας Tesla με το Πεκίνο προδίδονταν ήδη από το γεγονός ότι η κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η πρώτη ξένη αυτοκινητοβιομηχανία που εισήλθε στην κινεζική αγορά χωρίς Κινέζο συνεταίρο. Την τελευταία ημέρα του 2021 οι σχέσεις αυτές έγιναν ακόμη πιο ορατές, με τη δημοσίευση μιας καρδιάς στον λογαριασμό της εταιρείας στο Weibo, το κυριότερο κινεζικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης. «Αγαπάμε το Σινγιάνγκ», ανέφερε η ανακοίνωση των εγκαινίων του υποκαταστήματος της εταιρείας στην κινεζική επαρχία. «Την τελευταία ημέρα του 2021 συναντιόμαστε στο Σινγιάνγκ».

Η «γενοκτονία»

Την ώρα που η αμερικανική κυβέρνηση ζητάει από τις εταιρείες να μποϊκοτάρουν το Σινγιάνγκ και έχει αποφασίσει να μη στείλει αντιπροσώπους στους Xειμερινούς Ολυμπιακούς του Πεκίνου, χαρακτηρίζοντας τα συμβάντα στην επαρχία ως «γενοκτονία», η Tesla απλώς επεκτείνει το δίκτυό της. Το showroom στο Ουρούμκι, πρωτεύουσα του Σινγιάνγκ, είναι το 211ο που ανοίγει η εταιρεία στη χώρα.

«Η Tesla υποστηρίζει τη γενοκτονία», ανακοίνωσε το Συμβούλιο Αμερικανοϊσλαμικών Σχέσεων, η μεγαλύτερη οργάνωση μουσουλμάνων στις ΗΠΑ. «Ο Ελον Μασκ πρέπει να κλείσει την έκθεση αυτοκινήτων στο Σινγιάνγκ», πρόσθεσε η οργάνωση. Η Κίνα κατηγορείται ότι ενσωματώνει βιαίως τους μουσουλμάνους Ουιγούρους του Σινγιάνγκ στην κινεζική κουλτούρα μέσω στρατοπέδων εγκλεισμού και «κέντρων αναμόρφωσης». «Ο Ελον Μασκ και τα στελέχη της Tesla πρέπει να λάβουν υπόψη τους τα ανθρώπινα δικαιώματα στο Σινγιάνγκ, αλλιώς κινδυνεύουν να γίνουν συνένοχοι», σχολίασε η Σοφί Μακνίλ από την οργάνωση Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Παρόμοιες επικρίσεις διατύπωσε η Συμμαχία για την Αμερικανική Μεταποίηση, καθώς και ο Ρεπουμπλικανός γερουσιαστής Μάρκο Ρούμπιο. Η Κίνα απορρίπτει τις κατηγορίες περί στρατοπέδων καταναγκαστικής εργασίας και υποστηρίζει ότι πρόκειται για επαγγελματικές σχολές, ενώ θεωρεί την επίκληση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο Σινγιάνγκ από τις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους προσχηματική.

Νέο κέντρο

Για την Tesla η Κίνα δεν είναι μια οποιαδήποτε αγορά. Η χώρα απορροφά το ένα τρίτο της παγκόσμιας παραγωγής οχημάτων της εταιρείας. Τον Μάιο η εταιρεία εγκαινίασε κέντρο έρευνας και ανάπτυξης τεχνολογιών αποθήκευσης και ηλεκτροκίνησης πλάι στο μεγάλο εργοστάσιό της στη Σαγκάη, ενώ διαθέτει και ειδικό data center, ώστε τα δεδομένα της παραγωγής να μη φεύγουν από την Κίνα. Η εταιρεία δεν σχολίασε τις επικρίσεις που δέχθηκε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT