Πώς να διαλέξετε το επόμενο βιβλίο σας

Πώς να διαλέξετε το επόμενο βιβλίο σας

Η εφαρμογή Tertulia καταγράφει διαδικτυακές συζητήσεις περί βιβλίων, υποδεικνύοντας τους τίτλους για τους οποίους γίνεται περισσότερος λόγος.

1' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι βιβλιόφιλοι φαίνεται ότι πληθαίνουν, καθώς πέρυσι πωλήθηκαν 827 εκατ. χαρτόδετα βιβλία, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 10% συγκριτικά με το 2020. Δεν είναι, όμως, όλα ρόδινα στην αγορά του βιβλίου. Καθώς οι επίδοξοι αναγνώστες προμηθεύονται τα βιβλία τους διαδικτυακώς, η προώθηση των έργων νεότερων και λιγότερο γνωστών συγγραφέων είναι δύσκολη, αφού δεν προσελκύουν το αναγνωστικό κοινό.

Αυτή, άλλωστε, είναι και η βασικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν σήμερα οι εκδοτικοί οίκοι: με ποιον τρόπο θα αναπαράγουν στο Διαδίκτυο την ευτυχή συγκυρία που συντελείται με την είσοδο σε ένα βιβλιοπωλείο και την ανακάλυψη νέων βιβλίων και συγγραφέων.

Το πρόβλημα υπόσχεται να επιλύσει μια εφαρμογή που τέθηκε πρόσφατα σε λειτουργία, η Tertulia. Η ιδιαίτερη δυνατότητά της είναι ότι καταγράφει τις διαδικτυακές συζητήσεις περί βιβλίων, υποδεικνύοντας στον ενδιαφερόμενο τους τίτλους για τους οποίους γίνεται περισσότερος λόγος.

Στα «παραδοσιακά» βιβλιοπωλεία, ένα ενδιαφέρον εξώφυλλο, η περίοπτη θέση του στο κατάστημα ή τα ένθερμα λόγια του βιβλιοπώλη αρκούσαν για να οδηγήσουν τον αναγνώστη στην αγορά ενός καινούργιου έργου. Στον κόσμο των ηλεκτρονικών βιβλιοπωλείων, αυτές οι μέθοδοι προώθησης είναι αναποτελεσματικές. Η Tertulia, χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη αλλά και την ανθρώπινη επιμέλεια, συγκεντρώνει από το Διαδίκτυο αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κριτικές και άρθρα για βιβλία. Στη συνέχεια δημιουργεί προτάσεις αναλόγως των ενδιαφερόντων και των προτιμήσεων του χρήστη της, που απλώς πρέπει να απαντήσει σε ερωτηματολόγια σχετικά με τις προτιμήσεις του, αλλά και από ποιον θα ήθελε να λάβει συστάσεις για τίτλους – αστροναύτες, ποιητές, μάγειρες, ιστορικούς, διασκεδαστές, κριτικούς βιβλίου.

Σε καθημερινή βάση, η εφαρμογή δημιουργεί για κάθε χρήστη της μια προσωποποιημένη λίστα πέντε προτάσεων, ενώ εκεί μπορεί κάποιος να διαβάσει λίστες με σημαντικούς τίτλους από κάθε λογοτεχνικό είδος. Κύριος στόχος της Tertulia είναι η αναπαραγωγή της «προσωπικής σύστασης» για ένα βιβλίο, κάτι που ισχύει στα «παραδοσιακά» βιβλιοπωλεία.

Εκτός από συστάσεις, η εφαρμογή λειτουργεί και σαν ένα πελώριο ψηφιακό βιβλιοπωλείο, με περίπου 15 εκατ. τίτλους. Επί του παρόντος πωλούνται μέσω αυτής μόνο χαρτόδετα βιβλία, αλλά μελλοντικά θα περιλαμβάνει και ηλεκτρονικές εκδόσεις. Eκδότες και συγγραφείς που ήδη χρησιμοποίησαν τη νέα εφαρμογή υποστηρίζουν ότι πρόκειται για μια καλοδεχούμενη προσθήκη, η οποία θα συμβάλει στις πωλήσεις βιβλίων μέσω Διαδικτύου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT