Παραδοσιακά ΜΜΕ «ψηφίζουν» οι Ευρωπαίοι

Παραδοσιακά ΜΜΕ «ψηφίζουν» οι Ευρωπαίοι

Η τηλεόραση φαίνεται να κερδίζει τη μάχη της ενημέρωσης στην Ε.Ε., σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο που αποκρυπτογράφησε τους τρόπους με τους οποίους ενημερώνονται οι Ευρωπαίοι.

1' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η τηλεόραση φαίνεται να κερδίζει τη μάχη της ενημέρωσης στην Ε.Ε., σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο που αποκρυπτογράφησε τους τρόπους με τους οποίους ενημερώνονται οι Ευρωπαίοι.

Το 75% των ερωτηθέντων –και ιδιαίτερα οι άνω των 55 ετών– μαθαίνει τι γίνεται στον κόσμο από την τηλεόραση. Οι ειδησεογραφικές ιστοσελίδες ενημερώνουν το 43%, το ραδιόφωνο το 39%, ενώ από ιστολόγια και πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης μαθαίνει τις ειδήσεις το 26% των ερωτηθέντων.

Το 75% –και ιδιαίτερα οι άνω των 55 ετών– μαθαίνει τι γίνεται στον κόσμο από την τηλεόραση, ενώ από ειδησεογραφικές ιστοσελίδες ενημερώνεται το 43%.

Σε εφημερίδες και περιοδικά στρέφεται περίπου το 21% των πολιτών, χωρίς ωστόσο τα έντυπα μέσα να έχουν ιδιαίτερη απήχηση στους νέους (14 έως 26 ετών), οι οποίοι εμπιστεύονται τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και τα μπλογκ (46%). Το αντίστοιχο ποσοστό στους άνω των 55 ετών δεν ξεπερνάει το 15%.

Να σημειωθεί ότι, παρά την έντονη παρουσία των ψηφιακών μέσων στην ενημέρωση, οι Ευρωπαίοι εξακολουθούν να θεωρούν περισσότερο αξιόπιστα τα παραδοσιακά ΜΜΕ (ραδιοτηλεόραση και έντυπα). Το 49%, επίσης, πιστεύει ότι η κρατική ραδιοτηλεόραση «λέει αλήθεια». Μοναδική εξαίρεση σε αυτή την τάση αποτελεί η Πολωνία, όπου οι πολίτες εμπιστεύονται ολοκληρωτικά τους ιδιωτικούς ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς για την ενημέρωσή τους. Αναλόγως, οι Ούγγροι στρέφουν την πλάτη σε όλα τα οργανωμένα ΜΜΕ και εμπιστεύονται περισσότερο τις ομάδες και τους φίλους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η έρευνα κατέδειξε ότι το βασικό ενδιαφέρον των λαών της Ε.Ε. είναι οι πολιτικές εξελίξεις (50%). Επονται τα ευρωπαϊκά και διεθνή θέματα (46%) και τα τοπικά νέα (47%).

Τέλος, ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το 28% των ερωτηθέντων πιστεύει πως την τελευταία εβδομάδα κατανάλωσε fake news και εκτέθηκε σε προσπάθεια παραπληροφόρησης, με τη συντριπτική πλειονότητα να αναγνωρίζει ότι μπορεί να διακρίνει τέτοιες περιπτώσεις εύκολα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT