Έχει συμβεί σε όλους μας, και μάλιστα, αρκετές φορές να δούμε για πρώτη φορά μια είδηση σκρολάροντας στα social media.
Όπως φαίνεται, πάντως, όλο και περισσότεροι είναι οι έφηβοι που στρέφονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ενημέρωσή τους και συγκεκριμένα, το TikTok και το Instagram, όπως συμπεραίνει νέα έρευνα του Ofcom στην Βρετανία.
Το 2020, 800.000 άνθρωποι επέλεγαν τα social media για την ενημέρωσή τους, ενώ εν έτει 2022, ο αντίστοιχος αριθμός είναι 3.9 εκατομμύρια.
Στις νεαρότερες ηλικίες, το Instagram αποδεικνύεται «βασιλιάς» της ενημέρωσης, μιας και το 29% των εφήβων το χρησιμοποιεί για να ενημερωθεί.
Αντίστοιχα, η κατανάλωση ειδήσεων στο TikTok, τάση που γενικότερα παρουσιάζει αύξηση, γίνεται κυρίως από το ηλικιακό κοινό μεταξύ 16-24 ετών.
Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, ο αριθμός των ανθρώπων που ενημερώνεται από τo TikTok είναι εφάμιλλος με αυτόν εκείνων ενημερώνονται μέσω τις ιστοσελίδας και της εφαρμογής του Sky News.
Όσον αφορά τώρα τις πηγές που επιλέγουν οι χρήστες για την ενημέρωσή τους, το 47% των συμμετεχόντων της έρευνας δήλωσαν πως μαθαίνουν ειδήσεις από άλλα άτομα που ακολουθούν, ενώ, μόλις το 24% από ειδησεογραφικές σελίδες στην πλατφόρμα.
Η πολύκροτη δίκη ανάμεσα στην Άμπερ Χερντ και τον Τζόνι Ντεπ αποτελεί ένα παράδειγμα της πρόσφατης επικαιρότητας που μεγάλο μέρος του κοινού παρακολούθησε μέσα από το TikTok, ενώ, υπάρχουν περιπτώσεις που το TikTok γίνεται η πρωτογενής πηγή μιας είδησης, όπως σε μια υπόθεση κακοποίησης μιας γυναίκας στην Αγγλία.
Ο Γι-Τσουνγκ Τε από την Ofcom επιβεβαιώνει πως η νεότερη γενιά είναι πιο πιθανό να πιάσει το κινητό της αντί να ανοίξει την τηλεόραση ή να διαβάσει μια εφημερίδα, αλλά σημειώνει πως: «Ενώ οι νεότεροι βρίσκουν τις ειδήσεις στα social media λιγότερο αξιόπιστες, τα έχουν πιο ψηλά στην εκτίμησή τους για την ποικιλία απόψεων που προσφέρουν στα θέματα της επικαιρότητας».
Με πληροφορίες από το BBC.