Βρετανία: Ξεκόλλησε λόγω ζέστης διάδρομος του Λούτον

Βρετανία: Ξεκόλλησε λόγω ζέστης διάδρομος του Λούτον

Το αεροδρόμιο αναγκάστηκε να κλείσει προσωρινά όταν τμήμα του ασφάλτινου διαδρόμου δεν άντεξε στον καύσωνα

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η προσωρινή διακοπή στο αεροδρόμιο Λούτον του Λονδίνου στις αρχές της εβδομάδας, όταν οι υψηλές θερμοκρασίες προκάλεσαν την ανύψωση ενός μικρού τμήματος της ασφάλτου, είναι ένα παράδειγμα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα αεροδρόμια. Καλούνται να θωρακίσουν τις υποδομές τους και να τις κάνουν ανθεκτικότερες στην κλιματική αλλαγή, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί. Ο διάδρομος του Λούτον έκλεισε για σχεδόν δύο ώρες τη Δευτέρα, υποχρεώνοντας τις αεροπορικές εταιρείες να καθυστερήσουν ή να εκτρέψουν πτήσεις, επειδή η θερμοκρασία είχε υπερβεί τους 37 βαθμούς Κελσίου, δημιουργώντας ακόμα έναν πονοκέφαλο στους πολλούς που ταλανίζουν τον κλάδο των ταξιδίων και του τουρισμού αυτήν τη χαοτική θερινή περίοδο διακοπών της Ευρώπης.

Σε ένα μικρό τμήμα του διαδρόμου υπήρχε «μπάλωμα» από παλιά επισκευαστική εργασία, το οποίο ισοδυναμεί με το 0,2% της συνολικής επιφάνειας. Θερμάνθηκε τόσο πολύ, που αποκολλήθηκε και άρχισε να υψώνεται, όπως ανέφερε εκπρόσωπος του αεροδρομίου, προσθέτοντας ότι η βλάβη αποκαταστάθηκε μέσα σε δύο ώρες. Ο διάδρομος είναι κατασκευασμένος όπως και άλλοι στη Βρετανία, σύμφωνα με τα πρότυπα και τους κανονισμούς ασφάλειας του κλάδου, όπως συμπλήρωσε ο ίδιος και προσέθεσε: «Συνεχίζουμε να αξιολογούμε όλες τις επιλογές σχετικά με τη συνεχή συντήρηση και τη μακροπρόθεσμη ανθεκτικότητα όλων των υποδομών μας». Πάντως, η αλλαγή ασφαλτόστρωσης στους διαδρόμους πραγματοποιείται κάθε 10 έως 15 χρόνια. Οι ειδικοί λένε ότι το αεροδρόμιο, ένα από τα πιο πολυσύχναστα της Βρετανίας, το οποίο χρησιμοποιείται από αεροπορικές εταιρείες χαμηλών ναύλων, όπως η Ryanair και η EasyJet, μπορεί να είναι πιο ευάλωτο στη θερμότητα, επειδή βρίσκεται σε μεγαλύτερο υψόμετρο από τα άλλα, που περιβάλλουν τη βρετανική πρωτεύουσα, δηλαδή το Χίθροου, το Γκάτγουικ και το Στάνστεντ.

Η έκθεση προσαρμογής του αεροδρομίου Λούτον στις κλιματικές μεταβολές, η οποία δημοσιεύθηκε τον Νοέμβριο του 2021, προειδοποίησε ότι ένας από τους βασικούς κινδύνους ήταν οι υψηλές θερμοκρασίες, που προκαλούν ζημιές στις υποδομές ή επηρεάζουν τις λειτουργίες τους. Οπως δήλωσε εκπρόσωπος του αεροδρομίου μετά το τελευταίο συμβάν, μεσοπρόθεσμα θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι όλα τα έργα αναβάθμισής του συνυπολογίζουν τον αντίκτυπο της αύξησης της θερμοκρασίας. Τα υλικά επιφάνειας των διαδρόμων εξαρτώνται από το κλίμα και τις τοπικές συνθήκες, καθώς και από άλλους παράγοντες όπως το κόστος. Το σκυρόδεμα είναι καλύτερο από την άσφαλτο στο να αντέχει την ακραία ζέστη, αν και είναι επίσης πιο ακριβό και όχι τόσο κατάλληλο σε περιοχές επιρρεπείς σε προβλήματα επίγειας εγκατάστασης, όπως ανέφερε ο Γκρεγκ Γουάιτ, διευθυντής συναφούς ερευνητικού προγράμματος στο Πανεπιστήμιο της Ακτής του Ηλιου της Αυστραλίας.

Στις ΗΠΑ υπάρχει ένας συνδυασμός τύπων διαδρόμων προσγείωσης, ενώ στη Μέση Ανατολή ο μεγαλύτερος κόμβος του Ντουμπάι χρησιμοποιεί πολλαπλά στρώματα ασφάλτου, σύμφωνα με βίντεο για πρόσφατο έργο αποκατάστασης διαδρόμου. Στη Βρετανία και την Αυστραλία οι ασφάλτινοι διάδρομοι είναι πιο συνηθισμένοι, όπως είπε ο κ. Γουάιτ εν κατακλείδι, αν και χρησιμοποιούν διαφορετικά επίπεδα ακαμψίας ανάλογα με το τοπικό κλίμα. Αυτό σημαίνει ότι στην Αυστραλία, όπου οι καλοκαιρινές θερμοκρασίες των 40 βαθμών Κελσίου δεν είναι πρωτόγνωρες, οι ασφάλτινοι διάδρομοι δεν λιώνουν, όπως στο Λούτον.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT