Νέα Υόρκη: Όχι άλλα τραπεζάκια έξω

Ο δήμος Νέας Υόρκης σχεδιάζει να υιοθετήσει νέους, ομοιόμορφους κανόνες, που θα διέπουν την υπαίθρια εστίαση

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δύο χρόνια μετά την επιβολή νέων ηθών στην εστίαση εξαιτίας της πανδημίας, η κυριαρχία των τραπεζοκαθισμάτων στα πεζοδρόμια της Νέας Υόρκης μοιάζει να φθάνει στο τέλος της. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι η επέκταση καταστημάτων στα πεζοδρόμια θα σταματήσει οριστικά, όπως είχε άλλωστε ανακοινώσει στα μέσα Αυγούστου ο δήμαρχος Ερικ Ανταμς.

Καθώς, όμως, το καλοκαίρι φθάνει στο τέλος του, ο δήμος καλείται να αποφασίσει τι μορφή θα έχει η επέκταση αυτή και πώς θα επηρεάσει τον ήδη ελάχιστο δημόσιο χώρο της αμερικανικής μεγαλούπολης. Κάποιοι κάτοικοι επέλεξαν να καταθέσουν αγωγές κατά της δημοτικής αρχής, υποστηρίζοντας ότι η επέκταση των καταστημάτων στα πεζοδρόμια επηρέασε την ποιότητα ζωής τους και απείλησε την ασφάλειά τους. Παρότι οι δημοτικές υπηρεσίες είχαν εκδώσει προσωρινές οδηγίες για την κατάληψη πεζοδρομίων από τραπέζια και καθίσματα το 2020, ο δήμαρχος Ανταμς δεν έχει επικαιροποιήσει τους κανόνες, με τον νέο και μόνιμο κανονισμό να αναμένεται από μέρα σε μέρα. Ο Ανταμς επιμένει μάλιστα ότι οι δικαστικές προσφυγές κατοίκων ευθύνονται εν μέρει για την καθυστέρηση της δημοσιοποίησης των κανόνων.

Νέα Υόρκη: Όχι άλλα τραπεζάκια έξω-1
[Timothy Mulcare/The New York Times]

Ο νέος δημοτικός κώδικας για την εστίαση αναμένεται να καλύπτει τον σχεδιασμό των στεγάστρων, τη μυοκτονία στους κοινόχρηστους αυτούς χώρους και την προστασία της δημόσιας υγείας από ενδεχόμενο νέο κύμα κορωνοϊού. Κρίσιμη αλλαγή: η υποχρέωση των καταστηματαρχών να καταθέτουν αίτηση για τη χρήση κοινοχρήστων χώρων και να πληρώνουν μηνιαίο ενοίκιο για το δικαίωμα αυτό. Στα πρώτα χρόνια της πανδημίας η χρήση μέρους του πεζοδρομίου ή ακόμη και τμήματος του οδοστρώματος είχε επιτραπεί για τα καταστήματα εστίασης της Νέας Υόρκης.

Αρκετοί κάτοικοι υποστηρίζουν ότι το πρόγραμμα του δήμου τούς επηρεάζει αρνητικά, εξαιτίας της ηχορρύπανσης και των υγειονομικών προβλημάτων που δημιουργούν.

Πολλά από τα στέγαστρα που είχαν τοποθετήσει τα εστιατόρια στις αρχές της πανδημίας έχουν φθαρεί και άλλα έχουν γεμίσει γκράφιτι. Ορισμένοι μαγαζάτορες εκμεταλλεύθηκαν τη χαλαρότητα των Αρχών κατά τη διάρκεια της πανδημίας για να οικοδομήσουν μόνιμες κατασκευές, πολλές από τις οποίες εμπόδιζαν την κίνηση πεζών, ταξί, ακόμη και ασθενοφόρων.

Ορισμένοι κάτοικοι πιστεύουν ότι ο δήμος πρέπει να δώσει τέλος στα τραπέζια πεζοδρομίου. Οι ενάγοντες κάτοικοι υποστηρίζουν ότι το πρόγραμμα του δήμου τούς επηρεάζει αρνητικά, εξαιτίας της ηχορρύπανσης και των υγειονομικών προβλημάτων που δημιουργούν. Ο 61χρονος Ρόμπερτ Καμάτσο, που μετοίκησε στο Μπρούκλιν το 1974, λέει ότι η αύξηση του αριθμού εστιατορίων και των καθισμάτων τους έχει μειώσει δραστικά τις διαθέσιμες θέσεις πάρκινγκ στη συνοικία. «Δώστε μας πίσω τους δρόμους μας! Δεν υπάρχει μηχανισμός επιτήρησης ο οποίος θα εγγυηθεί ότι οι μαγαζάτορες δεν θα αυθαιρετούν», λέει ο Καμάτσο.

Νέα Υόρκη: Όχι άλλα τραπεζάκια έξω-2
[Timothy Mulcare/The New York Times]

Ο Αντριου Ρίτζι, πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων και εστιατορίων, λέει ότι ακόμη και όσοι υποστηρίζουν το σχέδιο του δημάρχου Ανταμς για μονιμοποίηση των καθισμάτων έξω, συνειδητοποιούν ότι πολλά ζητήματα μένει να επιλυθούν. Ο Ρίτζι συνεργάζεται με την ειδική επιτροπή του δήμου, που εξετάζει την τροποποίηση ορισμένων δημοτικών κανόνων για τη βελτίωση του μέτρου. Η υπαίθρια εστίαση το 2023 δεν θα παραμείνει η ίδια, με τις δημοτικές υπηρεσίες να επιλέγουν ομοιόμορφα στέγαστρα και περίπτερα. Ο δήμος αναμένει επίσης τον αριθμό εστιατορίων με θέσεις στο πεζοδρόμιο να μειωθεί δραστικά, καθώς τα καθίσματα αυτά θα υπόκεινται εφεξής στα τσουχτερά δημοτικά τέλη της Νέας Υόρκης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT