O παραδοσιακός ενδυματολογικός κώδικας στους εργασιακούς χώρους ανήκει στο παρελθόν. Τα τατουάζ, σε ορατά σημεία του σώματος, είναι πλέον αποδεκτά και τα τζιν με τα αθλητικά παπούτσια συνιστούν τον κανόνα σε πολλά γραφεία. Ακόμη και ιδιαίτερα αυστηρές χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις όπως η Goldman Sachs και η JP Morgan Chase έχουν χαλαρώσει τις απαιτήσεις τους και έχουν αποδεχθεί το πιο άνετο, καθημερινό στυλ.
Σήμερα, που οι εργοδότες προσπαθούν με διάφορα κίνητρα να προσελκύσουν το εργατικό δυναμικό πίσω στο γραφείο, και το κόστος όλων των αγαθών έχει εκτιναχθεί, η επόμενη εξέλιξη στο επαγγελματικό ντύσιμο ενδέχεται να είναι η «απελευθέρωση» της περιοχής του αφαλού: τα κοντά μπλουζάκια crop tops.
Διάφορα βίντεο στην εφαρμογή ΤikTok που προωθούν τη χρήση τους, δέχονται δυσμενή κριτική από χρήστες που ισχυρίζονται ότι τέτοιες ενδυματολογικές επιλογές δείχνουν έλλειψη επαγγελματισμού.
Την τάση, ωστόσο, εκθειάζουν αρκετοί, κυρίως μέλη της Γενιάς Ζ, καθώς τη θεωρούν μια μορφή αντίστασης στο κατεστημένο.
Η Σαντίνα Ρίτσι, που έχει αναρτήσει αρκετά βίντεο των ενδυματολογικών της επιλογών, υποστηρίζει ότι ένας από τους βασικούς παράγοντες που την έκαναν να επιλέξει τα κοντά μπλουζάκια για το γραφείο είναι ότι δεν της αρέσει η ιδέα υψηλών εξόδων για το επαγγελματικό της ντύσιμο που φοράει λίγες ημέρες την εβδομάδα, ιδιαίτερα, μάλιστα, όταν αυτά τα ρούχα δεν ταιριάζουν στο προσωπικό της στυλ.
![Το τέλος του ενδυματολογικού κώδικα στους εργασιακούς χώρους-1](https://www.kathimerini.gr/wp-content/uploads/2022/11/2f3ccec2fce4f646e4264c05b49d1472_OFFICE-CROP-TOPS-4.jpg)
Ενας άλλος λόγος που επικαλείται η Ρίτσι αλλά και άλλες γυναίκες που επιλέγουν crop tops για το γραφείο, είναι η δημοφιλής Σουηδή influencer Ματίλντα Ντιέρφ, γνωστή για το μινιμαλιστικό της στυλ και την αισθητική του «καθαρού κοριτσιού».
Οι τάσεις της μόδας, που εμφανίστηκαν τη δεκαετία του 1990 και στις αρχές του 2000, εξακολουθούν να έχουν μεγάλη απήχηση και μαζί τους τα crop tops ή άλλα μπλουζάκια με περίτεχνα τρυπήματα. Ηδη πολλά διαδικτυακά καταστήματα ρούχων συμπεριλαμβάνουν τα crop tops στις συλλογές των επαγγελματικών ρούχων τους, μαζί με τις μίνι φούστες και τις μπλούζες που είναι ανοικτές στην πλάτη.
Ενας από τους λόγους που οι επιχειρήσεις έχουν εισαγάγει τον κώδικα ντυσίματος είναι η αποτροπή της σεξουαλικής παρενόχλησης στον εργασιακό χώρο, ανάγκη που απέκτησε ιδιαίτερη προτεραιότητα κατά την εποχή του #ΜeToo. Πολλοί πιστεύουν όμως ότι όσον αφορά την επιλογή ενδυμασίας, ο σεβασμός δεν είναι μια ευθύνη του εργαζομένου που διαλέγει τα ρούχα που θα φορέσει κάθε πρωί, αλλά των συναδέλφων του που δεν πρέπει να έχουν ανάρμοστη συμπεριφορά. Η Ρίτσι, μάλιστα, υπογραμμίζει ότι η επιλογή πρέπει να είναι καθαρά θέμα του κάθε ατόμου. «Από την εμπειρία μου πιστεύω ότι οι άνδρες μπορεί να είναι απαίσιοι ό,τι ρούχο και να φοράς».