Το πρόσφατο φαινόμενο της λεγόμενης «τρομοκρατίας του σούσι» απειλεί να αλλάξει για πάντα τον τρόπο που εκατομμύρια άνθρωποι απολαμβάνουν το, κατά πολλούς, σήμα κατατεθέν της ιαπωνικής κουζίνας.
Οι ανέμελες ημέρες των hi-tech γευμάτων στα λεγόμενα Kaitenzushi, τα εστιατόρια με την περιστρεφόμενη μπάρα όπου οι πελάτες παίρνουν τα πιάτα τους απευθείας από τον ιμάντα, φαίνεται να έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, μετά από μία σειρά παραβιάσεων υγιεινής που ανάγκασε τους καταστηματάρχες να λάβουν μέτρα.
Τις εβδομάδες που ακολούθησαν μετά τη διακίνηση ενός viral βίντεο, με πάνω από 100 εκατομμύρια προβολές, όπου ένας νεαρός φαίνεται να γλείφει το στόμιο μιας κοινής σος σόγιας κι έπειτα το χείλος ενός φλιτζανιού τσαγιού το οποίο τοποθετεί συνωμοτικά προς χρήση, προκάλεσε κατακραυγή στα social media μιας χώρας διαβόητης για την καθαριότητά της, με τους ιδιοκτήτες αλυσίδων Καϊτενσούσι να αγωνίζονται να αποκαταστήσουν τη φήμη τους για την αξιοζήλευτη υγιεινή – ακόμη και με τίμημα την κατάργηση της βασικής τους ατραξιόν, της κυλιόμενης μπάρας.
【悲報】回転寿司炎上界隈に新たな挑戦者あらわる
今度はスシローで醤油さしや湯飲みをベロベロ舐めまくり&回る寿司にも唾タッチ pic.twitter.com/RMUk3caZQE— 滝沢ガレソ🪚 (@takigare3) January 29, 2023
Η Choshimaru, εταιρεία που διαχειρίζεται εστιατόρια στο ευρύτερο Τόκιο, προσφάτως ανακοίνωσε πως η περιστρεφόμενη μπάρα των καταστημάτων θα σταματήσει να λειτουργεί, με το προσωπικό να παραδίδει τα γεύματα στους πελάτες, μετά από άλλο βίντεο που έδειχνε πελάτη να χώνει ένα αποτσίγαρο σε βάζο με τζίντζερ τουρσί.
Ως απάντηση, αρχικά το προσωπικό άρχισε να πηγαίνει τα κοινόχρηστα καρυκεύματα, τις σος και τα σερβίτσια στα άδεια τραπέζια μόνο όταν κάθονταν πελάτες.
Ωστόσο, στη συνέχεια, η αλυσίδα ανακοίνωσε πως προσώρας οι ιμάντες και στα 63 εστιατόριά της παύουν να λειτουργούν, με τους πελάτες να περιμένουν να τους φέρει την παραγγελία τους το προσωπικό στο τραπέζι.
Βαρύ το πλήγμα στη βιομηχανία Καϊτενσούσι
Η βιομηχανία των Καϊτενσούσι, αξίας 5,4 δισ. δολαρίων το 2021, έχει πληγεί σοβαρά από μια σειρά βάιραλ βίντεο που δείχνουν πελάτες να γλείφουν κοινόχρηστα μπουκάλια σος, να πασαλείβουν γουασάμπι πάνω στα φαγητά που περνούν από μπροστά τους, να ψεκάζουν το σούσι με αντισηπτικά και να αρπάζουν πιάτα που προορίζονται για άλλα τραπέζια.
Η Choshimaru γνωστοποίησε πως οι ιμάντες της σταματούν τέλη Απριλίου, ωστόσο μέσα ενημέρωσης θεωρούν πως το νέο μέτρο θα επισπευστεί για τις προσεχείς ημέρες.
Η αλυσίδα δεν είναι η μόνη που, με τις μετοχές και την πελατεία της να κατρακυλούν, αναγκάστηκε να πάρει μέτρα, επανεξετάζοντας τον τρόπο που σερβίρει τα πιάτα της.
Και η Sushiro, η μεγαλύτερη στη βιομηχανία, ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο πως το σούσι της θα παραδίδεται μέσω μιας «λωρίδας express» στους πελάτες που θα παραγγέλνουν από συσκευές touch-screen, αποτρέποντας την παρέμβαση άλλων πελατών στα πιάτα.
Από την πλευρά της, η αλυσίδα ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα πως σκοπεύει να εγκαταστήσει κάμερες με ΑΙ για να παρακολουθεί τα τραπέζια, σε μια προσπάθεια αποτροπής των πελατών που δημιουργούν προβλήματα.
Το διαφαινόμενο τέλος των hi-tech γευμάτων προκάλεσε την οργή των social media για μια μικρή ομάδα προβληματικών πελατών που γίνονται η αιτία για μια ιστορική αλλαγή, την απογοήτευσή τους, αλλά και την εύλογη απορία που διατυπώθηκε δια στόματος ενός χρήστη: «Αν ένα ο περιστρεφόμενος ιμάντας ενός Καϊτενσούσι εστιατορίου δεν περιστρέφεται, τότε δεν είναι ένα απλό σούσι εστιατόριο;»
Πηγή: Guardian
Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr