Στα υψηλά κόστη και την έλλειψη πιλότων οι αεροπορικές εταιρείες απαντούν με μεγαλύτερα αεροσκάφη

Στα υψηλά κόστη και την έλλειψη πιλότων οι αεροπορικές εταιρείες απαντούν με μεγαλύτερα αεροσκάφη

Η τάση αυτή για χρήση μεγαλύτερων αεροσκαφών, στο πλαίσιο της στρατηγικής που στη συγκεκριμένη βιομηχανία ονομάζεται «upgauging», σημαίνει πως οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να διαθέσουν περισσότερες θέσεις και λιγότερα αεροσκάφη  

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αντιμέτωπες με τα συνωστισμένα αεροδρόμια, τα ολοένα και μεγαλύτερα κόστη, την έλλειψη πιλότων και την αναζωπύρωση της ταξιδιωτικής ζήτησης, οι αεροπορικές εταιρείες στρέφονται στη λύση των μεγαλύτερων αεροσκαφών για την εξυπηρέτηση του κοινού τους.

Σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων αεροπλοΐας Cirium, οι πτήσεις των 11 μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών των Ηνωμένων Πολιτειών είχαν μέση χωρητικότητα 153 θέσεων στις εσωτερικές πτήσεις το 2022, αυξημένες σε σχέση με τις 141 το 2017.

Για αυτόν το μήνα, οι αμερικανικοί αερομεταφορείς θα διαθέσουν 0,6% περισσότερες θέσεις στα εσωτερικά δρομολόγιά τους, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019, παρά το γεγονός ότι εκτελούν 10,6% λιγότερες πτήσεις.

Η τάση αυτή για χρήση μεγαλύτερων αεροσκαφών, στο πλαίσιο της στρατηγικής που στη συγκεκριμένη βιομηχανία ονομάζεται «upgauging», σημαίνει πως οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να διαθέσουν περισσότερες θέσεις και λιγότερα αεροσκάφη – τομέας στον οποίο καταγράφεται έλλειψη. Ωστόσο, παρότι οι περισσότεροι επιβάτες ανά αεροπλάνο μειώνουν το κόστος των αερομεταφορέων, οι καταναλωτές καταλήγουν να έχουν λιγότερες επιλογές πτήσεων.

Αεροπορικές εταιρείες και ομοσπονδιακές αρχές συμφώνησαν να περικόψουν τον αριθμό πτήσεων, σε μια προσπάθεια να αποφευχθούν αυτό το καλοκαίρι τόσο οι ακυρώσεις και οι καθυστερήσεις σε πολυσύχναστα αεροδρόμια που εξυπηρετούν Νέα Υόρκη και Ουάσιγκτον.

Τον περασμένο μήνα, η United Airlines γνωστοποίησε πως θα πραγματοποιούσε περί τις 3.600 εσωτερικές πτήσεις με μεγάλης χωρητικότητας αεροσκάφη. Η συγκεκριμένη αεροπορική παραμένει πιστή στα Boeing 777, τα μεγαλύτερα αεροπλάνα του στόλου της, με 364 θέσεις, για να εξυπηρετεί μεγάλους κόμβους, όπως του Ορλάντο της Φλόριντα.

Για να ενισχύσουν την αύξηση επιβατών ανά αεροπλάνο, η United και άλλοι αερομεταφορείς περιορίζουν την εξάρτησή τους από τις περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες, όπου η έλλειψη πιλότων είναι πιο έντονη και το κόστος υψηλό.

Κάποιες μεγάλες εταιρείες, μάλιστα, ανέστειλαν τις υπηρεσίες τους σε συγκεκριμένα μικρά αεροδρόμια, επικαλούμενες έλλειψη πιλότων από περιφερειακούς αερομεταφορείς. Η American Airlines για παράδειγμα, σταμάτησε πέρυσι να εξυπηρετεί το Dubuque στην Αϊόβα, και η United ανακοίνωσε προσφάτως πως σταματά προσωρινά τις υπηρεσίες της στο State College της Πενσιλβάνια και το La Crosse στο Ουισκόνσιν.

Η μείωση των περιφερειακών πτήσεων έναντι των κύριων «θα μπορούσε να περιορίσει στο ήμισυ τις επιλογές για τους ταξιδιώτες, πράγμα που σημαίνει μεγάλες αναμονές και μεγαλύτερη επιβάρυνση σε χρόνο και κόστος ταξιδιού. Θα μπορούσε επίσης να σημαίνει ότι μια πόλη που μέχρι πρότινος εξυπηρετείτο αεροπορικά, θα θα εξυπηρετείται πλέον» αντιτείνει η Φέι Μαλάρκεϊ Μπλακ, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Ένωσης Περιφερειακών Αεροπορικών Εταιρειών, αναφερόμενη στις συνέπειες της πρωτοβουλίας αυτής.

«Αυτό αποτελεί μια επιπλέον ζημιά για τις μικρές κοινότητες που δεν έχουν τους επιβάτες για να γεμίσουν μεγαλύτερα αεροπλάνα» προσθέτει.

Πηγή: CNBC

⇒ Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT