Υπάρχει κάποια κρατική τελετή που να είναι πιο εμποτισμένη με συμβολισμό από μια βασιλική στέψη; Σχεδόν κάθε λεπτομέρεια φέρει το δικό της νόημα.
Οπότε δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα ρούχα των σταρ της τελετής, καθώς και πολλών από τους καλεσμένους, λήφθηκαν εξίσου υπόψη, μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια. Πράγματι, αν δει κανείς τις εμφανίσεις ήταν, σε ένα επίπεδο, σαν ένα σούπερ φανταχτερό γεγονός.
Ξεκίνησε με το φόρεμα της Καμίλα: ένα λευκό μεταξωτό φόρεμα του Μπρους Ολντφιλντ, ενός Βρετανού σχεδιαστή που υπήρξε αγαπημένος μόδιστρος όχι μόνο της νέας βασίλισσας, αλλά και της πριγκίπισσας Νταϊάνα, αποτελώντας ώς έναν βαθμό διπλωματική οικογενειακή γέφυρα.
Η εμφάνιση της Καμίλα ήταν κεντημένη με ασημένια και χρυσά αγριολούλουδα, συμβολίζοντας τους δεσμούς με τη βρετανική ύπαιθρο. Το φόρεμα είχε επίσης τριαντάφυλλα, γαϊδουράγκαθα, νάρκισσους και τριφύλλια, που προορίζονταν να αντιπροσωπεύουν τα τέσσερα έθνη του Ηνωμένου Βασιλείου, στις μανσέτες κάθε μανικιού.
Κατά τα ειωθότα, αυτά τα λουλούδια ήταν επίσης κεντημένα στη λευκή κρεπ τουαλέτα, του οίκου Αλεξάντερ Μακ Κουίν, που φορούσε η Κέιτ, πριγκίπισσα της Ουαλίας. Η Κέιτ φόρεσε επίσης Μακ Κουίν, σχεδιασμένο από τη Σάρα Μπάρτον, μία από τις ελάχιστες γυναίκες επικεφαλής οίκου μόδας, για τον γάμο της το 2011, και έκτοτε έχει φορέσει τη δουλειά του σχεδιαστή σε πολλές σημαντικές δημόσιες περιστάσεις. Μαζί με το φόρεμα (που φορούσε κάτω από τα βασιλικά της ενδύματα) επέλεξε να μη φορέσει φανταχτερή τιάρα, αλλά ένα κρυστάλλινο και ασημί φλοράλ κομμάτι, καθώς και σκουλαρίκια που ανήκαν στην πριγκίπισσα Νταϊάνα.
(Τα βασιλικά κοσμήματα τείνουν σχεδόν πάντα να συνοδεύονται από μια γενεαλογία: το διαμαντένιο κολιέ της Καμίλα, το οποίο περιλαμβάνει ένα μενταγιόν 22,48 καρατίων, κατασκευάστηκε από τον Garrard το 1858 για τη βασίλισσα Βικτώρια και, μαζί με τα ασορτί σκουλαρίκια, αποτελεί μέρος του «σετ της στέψης». Το φόρεσε επίσης η βασίλισσα Ελισάβετ στη στέψη της το 1953.)
Πριν από την πραγματική στέψη, φημολογείτο ότι η Κέιτ θα έσπαζε την παράδοση και θα φορούσε ένα «φλοράλ στέμμα», ως «νεύμα» στην επιθυμία του βασιλιά για μια πιο σύγχρονη, λιγότερο επιδεικτική στέψη. Το έκανε, αν και η εκδοχή της, των Jess Collett – Alexander McQueen, μάλλον δεν ήταν το φλοράλ στέμμα που έμοιαζε με εκείνο του Glastonbury Festival που οι περισσότεροι είχαν φανταστεί.
Σε κάθε περίπτωση, ταίριαζε με το κρυστάλλινο και ασημί κεφαλόδεσμο που φορούσε η κόρη της Κέιτ, πριγκίπισσα Σαρλότ. Η Κέιτ έχει από καιρό υιοθετήσει «στρατηγική» χρωματικού συντονισμού των ρούχων της οικογένειάς της για τις δημόσιες εμφανίσεις τους, εν μέρει για να υπονοεί ενότητα.
Και έτσι έγινε…
Η Τζιλ Μπάιντεν, η Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ, έφτασε με ένα γαλάζιο κοστούμι με ασορτί γάντια και ένα φιόγκο στα μαλλιά, όλα από τον Ralph Lauren, έναν σχεδιαστή που έχει χτίσει τη δική του αυτοκρατορία στο αμερικανικό στυλ σε συνδυασμό με τη λαμπρότητα της παλιάς Αγγλίας, και επομένως αυτή επιλογή φάνηκε ιδιαίτερα κατάλληλη (ο πρόεδρος Μπάιντεν φορούσε επίσης κοστούμι Ralph Lauren στην προεδρική του ορκωμοσία). Ακόμη πιο αξιοσημείωτο, η Τζιλ Μπάιντεν έφτασε με την εγγονή της, Φίνεγκαν Μπάιντεν, η οποία φορούσε ένα φόρεμα Markarian με κίτρινη κάπα, έτσι ώστε όταν οι δύο γυναίκες μπήκαν μαζί έμοιαζαν με τη… σημαία της Ουκρανίας.
Λογικό ήταν επίσης, αφού οι Μπάιντεν κάθονταν δίπλα στην Ολένα Ζελένσκα, την Πρώτη Κυρία της Ουκρανίας, η οποία φορούσε ένα απλό γαλάζιο φόρεμα και παλτό. Σε κάθε περίπτωση, η Φίνεγκαν Μπάιντεν δεν ήταν η μοναδική καλεσμένη στα κίτρινα: η βασίλισσα Ράνια της Ιορδανίας ήταν επίσης στην ίδια απόχρωση, επιλέγοντας εμφάνιση διά χειρός της Βρετανίδας σχεδιάστριας Ταμάρα Ραλφ, όπως εξάλλου και η αδελφή της Κέιτ, Πίπα Μίντλετον.
Από την πλευρά της, η Κέιτι Πέρι επέλεξε να φορέσει ένα λιλά κοστούμι Βίβιεν Ουέστγουντ, ασορτί γάντια μέχρι τον αγκώνα και ένα μεγάλο λιλά καπέλο/ιπτάμενο δίσκο, με ένα πέπλο… εύθυμης χήρας.
Η Ουέστγουντ, φυσικά, είχε περίφημα μια κάπως… προκλητική σχέση με τη μοναρχία, αν και όταν πέθανε τον Δεκέμβριο είχε καταστεί και η ίδια κάτι σαν βρετανικός θησαυρός. Επιλέγοντας να τιμήσει τη μνήμη της και να φορέσει το μπραντ της, η Κέιτι Πέρι υποστήριξε την τοπική βιομηχανία μόδας και την περίπλοκη σχέση με τη βασιλική οικογένεια που κληρονόμησε ο βασιλιάς Κάρολος. Και μπράβο της.
Πηγή: New York Times
Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr