Ρεϋνιόν: Ο πιο δαπανηρός δρόμος στον κόσμο – 8 χιλιόμετρα κόστισαν 2 δισ. ευρώ

Ρεϋνιόν: Ο πιο δαπανηρός δρόμος στον κόσμο – 8 χιλιόμετρα κόστισαν 2 δισ. ευρώ

Ο παράκτιος δρόμος, ή Nouvelle Route du Littoral (NRL), συνδέει την πρωτεύουσα του Ρεϋνιόν, Σεν Ντενί, με την πόλη Λα Ποζεσιόν οι οποίες βρίσκονται και οι δύο στο βόρειο τμήμα του νησιού.

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια παράκτια διαδρομή μήκους 12,4 χιλιομέτρων (7,7 μιλίων) στο Ρεϋνιόν, ένα γαλλικό νησί στον Ινδικό Ωκεανό, έχει γίνει ένας από τους πιο ακριβούς σε κόστος δρόμους στον κόσμο. Μέχρι στιγμής, μόλις οκτώ χιλιόμετρα (πέντε μίλια) έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία. Όμως οι εργασίες προχωρούν και, παρά τις σημαντικές τεχνικές δυσκολίες, το φιλόδοξο αυτό έργο πρόκειται να ολοκληρωθεί σε τέσσερα χρόνια.

Ο παράκτιος δρόμος, ή Nouvelle Route du Littoral (NRL), συνδέει την πρωτεύουσα του Ρεϋνιόν, Σεν Ντενί, με την πόλη Λα Ποζεσιόν οι οποίες βρίσκονται και οι δύο στο βόρειο τμήμα του νησιού. Η Ρεϋνιόν βρίσκεται κοντά στη Μαδαγασκάρη, αλλά είναι ένα ευρωπαϊκό έδαφος, καθώς ανήκει στην Γαλλία ως ένα από τα τέσσερα υπερπόντια διαμερίσματα της.

Το τμήμα του δρόμου που δόθηκε στην κυκλοφορία πέρυσι, έχει κοστίσει μέχρι στιγμής το ιλιγγιώδες ποσό των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ (2,19 δισεκατομμυρίων δολαρίων) και αναμένεται να κοστίσει άλλα 500 εκατομμύρια ευρώ (547,5 εκατομμύρια δολάρια) μέχρι να ολοκληρωθεί. Πρόκειται για ένα ποσό ρεκόρ για αυτού του είδους την κατασκευή, αλλά μόλις ολοκληρωθεί είναι πιθανό να είναι ένας από τους πιο εντυπωσιακούς δρόμους στον πλανήτη.

Ο δρόμος των 12,4 χλμ. χωρίζεται σε τρία κύρια τμήματα, συμπεριλαμβανομένης μιας οδογέφυρας 5,4 χλμ. κατά μήκος της ακτογραμμής. Την κατασκευή της ανέλαβαν οι εταιρείες VINCI Construction, Dodin Campenon Bernard, Bouygues Travaux Publics και Demathieu & Bard.

Η γέφυρα κάθεται σε ύψος 20 έως και 30 μ. πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και 70 μακριά από την ακτή. Σημειώνεται ότι ο δρόμος έχει πλάτος 30 μ. με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση που μπορούν να εξυπηρετήσουν λεωφορεία, αυτοκίνητα, πεζούς, αλλά και ποδήλατα.

Ωστόσο, από τότε που ξεκίνησε η κατασκευή το 2015, η NRL αντιμετώπισε αρκετές τεχνικές δυσκολίες, καθώς και καθυστερήσεις λόγω ελλείψεων υλικών. Ο παράκτιος δρόμος διαθέτει κρεμαστές οδογέφυρες και κυματοθραύστες που έχουν χτιστεί στον πυθμένα της θάλασσας. Στόχος του έργου είναι να διευκολύνει την κυκλοφορία στον παλιό και επικίνδυνο δρόμο που εκτείνεται κατά μήκος της ακτής. Ο εν λόγω δρόμος αποτελούσε κίνδυνο για την ασφάλεια λόγω κατολισθήσεων από τους γύρω βράχους και καιρικών συνθηκών, όπως οι πλημμύρες, που συχνά επηρεάζουν την κυκλοφορία.

Η μείωση της συμφόρησης στη διαδρομή είναι σημαντική, καθώς περίπου 60.000 οχήματα ταξιδεύουν καθημερινά μεταξύ των δύο νησιωτικών πόλεων.

Εκτός από τα πολυάριθμα προβλήματα και τις καθυστερήσεις που παρουσιάστηκαν κατά την κατασκευή του, αντιμετώπισε και νομικά προβλήματα, καθώς οι γαλλικές αρχές διαπίστωσαν ενδείξεις οικονομικών παρατυπιών στους λογαριασμούς του έργου.

Πηγή: El Pais

⇒ Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT