Με το αίτημα για μετακινήσεις οικολογικού αποτυπώματος να κερδίζει διαρκώς οπαδούς, την προηγούμενη εβδομάδα επέστρεψε στην καρδιά της Ευρώπης μια παλιά συνήθεια που βρισκόταν σε λήθαργο: το βραδινό τρένο. Το μέσο που μετέφερε χιλιάδες φοιτητές, τουρίστες και ρομαντικούς ταξιδιώτες πριν από την άφιξη των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, έκανε την Πέμπτη την πρώτη διαδρομή Βερολίνο – Βρυξέλλες. Παρά το γεγονός ότι η κουλτούρα των νυχτερινών τρένων αναβιώνει στην ήπειρο, δεν υπήρχε μέχρι τώρα απευθείας σύνδεση ανάμεσα στην πρωτεύουσα της Ε.Ε. και στη Hauptstadt ακόμη και μέσα στην ημέρα. Το εγχείρημα ανέλαβε η startup επιχείρηση European Sleeper Train, που αποτελείται από δύο λάτρεις των τρένων καταγόμενους από την Ολλανδία. Αν και το κόστος του τρένου είναι περίπου το ίδιο με αυτό μιας φθηνής πτήσης, ο Κρις Ενγκελσμαν, συνιδρυτής της εταιρείας, δηλώνει στο Politico ότι πιστεύει πως η οικολογική συνειδητοποίηση των Ευρωπαίων θα τους οδηγήσει να το επιλέξουν, ιδίως εφόσον τα αεροπορικά εισιτήρια αναμένεται να ακριβύνουν τα επόμενα χρόνια. Επιπλέον, θεωρεί πως πολλοί είναι εκείνοι που θα δεχθούν να πληρώσουν το ποσό με αντάλλαγμα μια εμπειρία πολύ πιο ευχάριστη από εκείνη του αεροπλάνου.
Στόχος της εταιρείας –που δίνει έμφαση στο οικολογικό αποτύπωμα–, η γραμμή να επεκταθεί έως την Πράγα στα ανατολικά και έως τη Βαρκελώνη στα νοτιοδυτικά.
Η πρωτοβουλία έχει γίνει μέχρι στιγμής δεκτή με μεγάλο ενθουσιασμό, ενώ η εταιρεία δηλώνει πως βασική φιλοδοξία της είναι να καταφέρει να επεκτείνει το δίκτυό της πέρα από το Βερολίνο, το Αμστερνταμ, τις Βρυξέλλες και τις ενδιάμεσες πόλεις που εξυπηρετεί μέχρι στιγμής. Στόχος είναι έως του χρόνου η γραμμή να επεκταθεί έως την Πράγα στα ανατολικά και έως τη Βαρκελώνη στα νοτιοδυτικά.
Λίγες ώρες πριν το νυχτερινό τρένο του Βερολίνου φθάσει για πρώτη φορά στο σταθμό Midi των Βρυξελλών, το Κοινοβούλιο του Βελγίου ψήφισε υπέρ της κρατικής κάλυψης του κόστους ενέργειας και σιδηροδρομικών γραμμών των νυχτερινών τρένων – μια ευρωπαϊκή πρωτιά, σύμφωνα με τον αναπληρωτή πρωθυπουργό και υπουργό Μεταφορών Zορζ Ζιλκινέ.
Ο Ζιλκινέ βρέθηκε το επόμενο βράδυ στο Midi για να αποχαιρετήσει το επόμενο νυχτερινό τρένο της επιστροφής προς το Βερολίνο και δήλωσε ότι ευελπιστεί και άλλες χώρες της Ε.Ε. να μιμηθούν το Βέλγιο. Ο υπουργός –μέλος του γαλλόφωνου πράσινου κόμματος Ecolo– σχεδιάζει να πιέσει για τη χρηματοδότηση των βραδινών τρένων όταν το Βέλγιο αναλάβει την προεδρία του Συμβουλίου της Ε.Ε. το επόμενο έτος.