Η ιταλική κυβέρνηση επεξεργάζεται έναν νέο κώδικα οδικής κυκλοφορίας για να αντιμετωπίσει την αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, πολλά εκ των οποίων οφείλονται στα ηλεκτρικά πατίνια.
Ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Ματέο Σαλβίνι, προωθεί μέτρα για την προστασία όσων χρησιμοποιούν ποδήλατο και ηλεκτρικό πατίνι με την καθιέρωση υποχρεωτικής ασφάλισης, πινακίδων και υποχρεωτική χρήση κράνους.
Τα μέτρα για τα ποδήλατα και τα ηλεκτρικά σκούτερ εντάσσονται στις αλλαγές που σχεδιάζει ο Ματέο Σαλβίνι στον ΚΟΚ, όπου μεταξύ άλλων θα προβλέπεται ισόβια απαγόρευση οδήγησης σε οδηγούς που εντοπίζονται πίσω από το τιμόνι υπό την επήρεια ναρκωτικών.
Η χρήση των ηλεκτρονικών σκούτερ ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 το 2020 και μέσα σε ένα χρόνο ο αριθμός των ατυχημάτων τετραπλασιάστηκε, συχνά λόγω υπερβολικής ταχύτητας (36%).
Από το 2020 έως το 2021, σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Στατιστικής (Istat), τα τροχαία ατυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια αυξήθηκαν από 564 σε 2.101 και οι τραυματισμοί από 518 σε 1.980. Από αυτούς, οι 1.903 ήταν οδηγοί, 77 επιβάτες και 127 πεζοί. Το 2021 υπήρξαν 10 θύματα, εκ των οποίων το ένα ήταν πεζός.
Ο αριθμός των ατυχημάτων με ποδήλατα (691 το 2021 έναντι 240 το 2020) και των νεκρών (13 το 2021 έναντι 6 το 2020) επίσης τριπλασιάστηκαν.
Με πληροφορίες από Bloomberg