Στο αγνοούμενο βαθυσκάφος ανήκουν τα συντρίμμια που βρέθηκαν αργά χθες το βράδυ στην περιοχή του ναυαγίου του Τιτανικού, γράφοντας τον τραγικό επίλογο του πολυήμερου θρίλερ που παρακολούθησε ολόκληρη η υφήλιος με κομμένη την ανάσα.
Η εταιρεία Pelagic Research Services επιβεβαίωσε ότι τα συντρίμμια που εντόπισε δικό της ρομποτικό σκάφος, ανήκουν στο «Titan». Tα πέντε κομμάτια εντοπίστηκαν από το τηλεκατευθυνόμενο υποθαλάσσιο ρομπότ ενός καναδικού εμπορικού πλοίου, το οποίο έφτασε 500 μέτρα από το σημείο στο οποίο βρίσκεται το ναυάγιο του Τιτανικού.
Το ίδιο ρομπότ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάσυρση και άλλων τμημάτων του «Titan». Σύμφωνα με τον εξειδικευμένο δύτη και φίλο δύο εκ των πέντε επιβατών του βαθυσκάφους, Ντέιβιντ Μιρνς, μεταξύ των συντριμμιών συγκαταλέγεται ένα παράθυρο προσγείωσης και ένα καπάκι από το πίσω μέρος του.
Τα ευρήματα ενισχύουν την υπόθεση της ενδόρρηξης, γεγονός που σημαίνει ότι πιθανότατα η καταστροφή σημειώθηκε στην αρχή του ταξιδιού.
Συλλυπητήρια στις οικογένειες των πέντε επιβαινόντων έδωσαν αργά χθες το βράδυ η OceanGate αλλά και η αμερικανική ακτοφυλακή.
Στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου ο εκπρόσωπος της ακτοφυλακής σημείωσε ότι τα πτώματα μπορεί να μη βρεθούν ποτέ και σημείωσε ότι οι προσπάθειες θα συνεχιστούν για να διαπιστώσουν τι συνέβη στο βαθυσκάφος. Η ακτοφυλακή δεν γνωρίζει ακόμη την ώρα που έγινε η ενδόρρηξη.
Από νωρίς ήταν σαφές πως η κρίσιμη ημέρα της πολυεθνικής επιχείρησης διάσωσης επρόκειτο να κυλήσει χωρίς αποτελέσματα, αφού το μεσημέρι είχε αδειάσει η κλεψύδρα για τους πέντε επιβάτες του βαθυσκάφους. Η αμερικανική ακτοφυλακή, που προΐσταται των ερευνών, εκτιμούσε πως το απόθεμα οξυγόνου του «Titan» μπορούσε να συντηρήσει τους επιβάτες του στη ζωή το πολύ για πέντε ημέρες και αυτό το χρονικό περιθώριο εξέπνευσε χθες το πρωί.
Κατά τη χθεσινή ημέρα άρχισαν να επιχειρούν στη ζώνη του ναυαγίου, περίπου 3.810 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, δύο τηλεκατευθυνόμενα βαθυσκάφη. Το πρώτο από αυτά καθοδηγείται από το καναδικό πλοίο «Horizon Arctic» και το δεύτερο από το γαλλικό «Atalante». Πιο προηγμένο από όλα τα άλλα τηλεχειριζόμενα ρομπότ της κατηγορίας του, το γαλλικό βαθυσκάφος «Victor 6000» έχει τη δυνατότητα να φτάσει μέχρι τα συντρίμμια του Τιτανικού και να απεγκλωβίσει το «Titan» εάν έχει παγιδευθεί στο ναυάγιο.
Συνεχίζεται η προσπάθεια εντοπισμού κaι άλλων τμημάτων, καθώς και των αιτιών που οδήγησαν στην ενδόρρηξη.
Στον χορό των εντατικών ερευνών μπήκε και η Βρετανία, από την οποία προέρχονται οι τέσσερις από τους πέντε επιβάτες του «Titan» (ο πέμπτος είναι Γάλλος υπήκοος). Υστερα από αίτημα της αμερικανικής ακτοφυλακής, το Ηνωμένο Βασίλειο έστειλε έναν αξιωματικό υποβρυχίων για να βοηθήσει στις έρευνες, ενώ ένα βρετανικό μεταγωγικό αεροσκάφος C-17 μετέφερε στην περιοχή αναγκαίο εξοπλισμό.
Εκτός από τις ασύλληπτες υδροστατικές πιέσεις και το απόλυτο σκοτάδι στον βυθό του ωκεανού, τα συνεργεία που συμμετέχουν στην πολυεθνική αποστολή έχουν να αντιμετωπίσουν έναν ακόμη δυσεπίλυτο γρίφο: αν το «Titan» έχει ακινητοποιηθεί στη ζώνη του ναυαγίου, θα είναι πολύ δύσκολο να το διακρίνει κανείς ανάμεσα στα χιλιάδες συντρίμμια του Τιτανικού που έχουν ανάλογο μέγεθος με εκείνο του βαθυσκάφους (γύρω στα 6,5 μέτρα).
Στο «Titan» επιβαίνουν ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος Χάρις Χάρντινγκ, ο πακιστανικής καταγωγής Βρετανός επιχειρηματίας Σαχζάντα Νταγιούντ με τον 19χρονο γιο του Σουλεϊμάν και ο Γάλλος ωκεανογράφος και πρώην αξιωματικός του Ναυτικού Πολ- Ανρί Ναρζολέ.
Πιλότος του σκάφους είναι ο Βρετανός Στόκτον Ρος, ιδρυτής της OceanGate και σύζυγος της Γουέντι Ρος, δισεγγονής του Αμερικανοεβραίου μεγιστάνα του λιανεμπορίου Ισιντορ Στράους και της συζύγου του, Αϊντα, οι οποίοι πνίγηκαν στο ναυάγιο του Τιτανικού, το 1912.