Βρετανία: Σε πρόβλημα δεδομένων πτήσης αποδίδουν το αεροπορικό χάος

Βρετανία: Σε πρόβλημα δεδομένων πτήσης αποδίδουν το αεροπορικό χάος

«Κατανοούμε τον τρόπο με τον οποίο το σύστημα δεν χειρίστηκε τα δεδομένα… τον τρόπο με τον οποίο απέτυχε», τόνισε ο επικεφαλής της βρετανικής Εθνικής Υπηρεσίας Εναέριας Κυκλοφορίας.

3' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι εκτεταμένες ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων που καθήλωσαν χιλιάδες επιβάτες στα αεροπορικά αεροδρόμια οφείλονται σε προβλήματα από εισερχόμενα δεδομένα πτήσεων, σύμφωνα με αξιωματούχους του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας της Βρετανίας.

Η Εθνική Υπηρεσία Εναέριας Κυκλοφορίας της χώρας ανέφερε ότι σχέδιο πτήσης που τα συστήματά της δεν μπορούσαν να επεξεργαστούν κρύβεται πίσω από το τεχνικό πρόβλημα της Δευτέρας.

Το σφάλμα οδήγησε χιλιάδες επιβάτες στο να εγκλωβιστούν στα αεροδρόμια και να αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές για να μεταβούν στον προορισμό τους, ενώ έχουν προειδοποιηθεί για το ότι η πλήρης αποκατάσταση της λειτουργίας των αεροδρομίων μπορεί να έρθει ακόμα και μέρες μετά.

Δεν έγινε κυβερνοεπίθεση

Η Υπηρεσία Εναέριας Κυκλοφορίας επιβεβαίωσε ότι δεν υπήρχαν ενδείξεις για το ότι η αποτυχία προκλήθηκε από κυβερνοεπίθεση. Το περιστατικό θα διερευνηθεί περαιτέρω από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) της Βρετανίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Υπηρεσίας Εναέριας Κυκλοφορίας, Μάρτιν Ρολφ, τόνισε πως «οι αρχικές έρευνες για το πρόβλημα δείχνουν ότι σχετίζεται με κάποια από τα δεδομένα πτήσης που λάβαμε».

«Τα συστήματά μας, τόσο τα κύρια όσο και τα εφεδρικά, αντέδρασαν αναστέλλοντας την αυτόματη επεξεργασία για να διασφαλίσουν ότι δεν θα παρουσιάζονταν εσφαλμένες πληροφορίες ή πληροφορίες που θα επηρέαζαν το υπόλοιπο σύστημα εναέριας κυκλοφορίας», εξήγησε ο ίδιος.

Αργότερα περιέγραψε το πρόβλημα ως «απίστευτα σπάνιο», λέγοντας ότι είναι βέβαιος για το ότι ανάλογη κατάσταση δεν θα προκύψει ποτέ ξανά στο μέλλον.

«Κατανοούμε τον τρόπο με τον οποίο το σύστημα δεν χειρίστηκε τα δεδομένα… τον τρόπο με τον οποίο απέτυχε, αν θέλετε», υπογράμμισε.

«Έχουμε, λοιπόν, ήδη επιβάλει διαδικασίες για να βεβαιωθούμε ότι αν κάτι αντίστοιχο συνέβαινε ξανά, θα μπορούσαμε να το αντιμετωπίσουμε πολύ, πολύ γρήγορα».

Τη Δευτέρα η προκαταρκτική έκθεση

Βρετανία: Σε πρόβλημα δεδομένων πτήσης αποδίδουν το αεροπορικό χάος-1

Ερωτηθείς σχετικά με αναφορές, σύμφωνα με τις οποίες, σχέδιο πτήσης που υποβλήθηκε από γαλλική αεροπορική εταιρεία θα μπορούσε να κρύβεται πίσω από το πρόβλημα, ο Ροφλ είπε ότι δεν θα ήθελε να κάνει εικασίες.

Τόνισε ότι η υπηρεσία ελέγχου συνεργάζεται με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για να παράσχει προκαταρκτική έκθεση στον γραμματέα μεταφορών τη Δευτέρα, διευκρινίζοντας ότι το συμπέρασμα της έκθεσης θα δημοσιοποιηθεί.

Το βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε ότι ενέκρινε τις νυχτερινές πτήσεις σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας που ελέγχει για να περιορίσει όσο το δυνατόν περισσότερο τις καθυστερήσεις.

«Απαράδεκτη» αποτυχία

Χθες Τρίτη, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εκπροσώπων των δύο υπηρεσιών με τη συμμετοχή αεροπορικών εταιρειών, αεροδρομίων, εμπορικών και άλλων φορέων, υπό την προεδρία του Υπουργού Μεταφορών Μαρκ Χάρπερ.

Μιλώντας μετά τη συνάντηση, ο Μ. Χάρπερ προειδοποίησε εκ νέου για το ότι οι αρνητικές συνέπειες των καθυστερήσεων και των ακυρώσεων της Δευτέρας είναι πιθανό να συνεχιστούν τις επόμενες ημέρες.

Τόνισε ότι οι επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τις αεροπορικές τους εταιρείες πριν κατευθυνθούν προς τα αεροδρόμια της χώρας.

Ο επικεφαλής φορέα του κλάδου τόνισε ότι έχει «κρίσιμα ερωτήματα» σχετικά με το σφάλμα, το οποίο η Υπηρεσία Ελέγχου διόρθωσε τρεις ώρες αφότου εντοπίστηκε, το μεσημέρι της Δευτέρας.

Ο Γουίλι Γουόλς, επικεφαλής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών, έκανε λόγο για «απαράδεκτη» αποτυχία και τόνισε ότι νιώθει «πρόσθετο άγχος» για τους επιβάτες και το προσωπικό των αεροπορικών εταιρειών που συνεχίζουν να υφίστανται «τεράστια ταλαιπωρία».

Οι αεροπορικές εταιρείες «θα επιβαρυνθούν σημαντικά με αποζημιώσεις για περίθαλψη και παροχή βοήθειας, πέρα ​​από το κόστος της διακοπής των δρομολογίων για πληρώματα και των αεροσκάφη», πρόσθεσε ο Γουόλς. Σχολίασε παράλληλα πως για όλα αυτά «δεν θα υπάρξει καμία επιβάρυνση στην Υπηρεσία Ελέγχου».

Πλήγμα για χιλιάδες επιβάτες

Βρετανία: Σε πρόβλημα δεδομένων πτήσης αποδίδουν το αεροπορικό χάος-2

Τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες αναγκάστηκαν να ζητήσουν συγγνώμη από το κοινό για τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις και σε ορισμένες περιπτώσεις επέστρεψαν στους επιβάτες τα χρήματά τους.

Το αεροδρόμιο Heathrow – το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στον κόσμο- ανακοίνωσε την Τρίτη ότι ενδέχεται να συνεχιστούν τα προβλήματα για κάποια δρομολόγια. Συμβούλεψε όλους τους επιβάτες να επικοινωνήσουν με την αεροπορική τους εταιρεία πριν μεταβούν στο αεροδρόμιο.

Η λειτουργία της EasyJet είχε διακοπεί την Τρίτη, αλλά μέχρι το βράδυ η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι πλέον η λειτουργία της είχε αποκατασταθεί.

Ο Μάικλ Ο’ Λίρι, επικεφαλής της Ryanair, τόνισε ότι η εταιρεία χρειάστηκε να ακυρώσει περίπου 250 πτήσεις τη Δευτέρα, κάτι που επηρέασε περίπου 40.000 επιβάτες.

Την Τρίτη ακυρώθηκαν 70 πτήσεις, όπως ανέφερε, προσθέτοντας ότι η αεροπορική εταιρεία ελπίζει να επανέλθει στην «κανονική λειτουργία» της με «ελάχιστες καθυστερήσεις» την Τετάρτη.

«Δυστυχώς είναι πέραν του πεδίου ελέγχου μας», πρόσθεσε. «Είμαστε σε επαφή με την Υπηρεσία Ελέγχου, δεν έχουμε ακόμα λάβει εξήγηση από αυτούς – τι ακριβώς προκάλεσε την αποτυχία χθες;».

Η Tui ανακοίνωσε ότι εκτός από επιστροφή χρημάτων, οι πελάτες της θα δικαιούνται «κουπόνι για μελλοντικές διακοπές αξίας 100 λιρών ανά άτομο».

Με πληροφορίες από Reuters, BBC

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT