Eρευνα – Ανάλυση: καθ. Γιάννης Μανιάτης
Με τη συνεργασία των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών: Ι. Βούλγαρη , Α. Μανώλη, Μ. Σταμούλη
Στον συνολικό κύκλο ζωής τους, τα ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν 29% λιγότερους ρύπους από τα συμβατικά και 17% λιγότερους από αυτούς που εκπέμπουν τα υβριδικά.
Το παγκόσμιο μείγμα ηλεκτρισμού (61% από ορυκτά καύσιμα, με 36% από άνθρακα) αποτελεί η μεγαλύτερη πηγή εκπομπών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (26 tCO2e).
Μεγαλύτερο βάρος, μεγαλύτερος κίνδυνος
Το μέσο βάρος ενός νέου Ι.Χ. που πωλήθηκε στις ΗΠΑ το 2022, ήταν 1.961 κ., δηλαδή +453 κ. βαρύτερο από το 1980. Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EVs) οι μπαταρίες προσθέτουν 450-680 κ. Η προσθήκη 450 κ. αυξάνει την πιθανότητα θανάτου σε ατύχημα κατά 47% (National Bureau of Economic Research). Ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες φορολογούν τα Ι.Χ. με βάση το βάρος τους.