«Τα αγόρια ζορίζονται στο σχολείο». Κι αυτό σημαίνει εκπαιδευτικούς, ιδιαίτερα μαθήματα και τεράστιες μηνιαίες δαπάνες για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Αυτός είναι ο τίτλος άρθρου στη Wall Street Journal, που εντοπίζει ως πηγή του προβλήματος την εκτόξευση του gaming, το γεγονός ότι η έμφαση λόγω ισότητας δίνεται τις τελευταίες δεκαετίες περισσότερο στα κορίτσια, με αποτέλεσμα να παραμελούνται τα αγόρια, και φυσικά στην πανδημία. Η αμερικανική εφημερίδα θεωρεί ότι οι πρώτες τάξεις του γυμνασίου είναι πολύ σημαντικές. Οσοι μαθητές έχουν μείνει πίσω έως τη Β΄ Γυμνασίου έχουν λιγότερες πιθανότητες να πετύχουν και να αποφοιτήσουν στην ώρα τους.
Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι τα αγόρια αγωνίζονται να ξαναβρούν τον ρυθμό τους στο σχολείο μετά την πανδημία και το πρόβλημα επιδεινώνεται από τη διαρκή παρουσία υπολογιστών και άλλων συσκευών στο σπίτι και στην τάξη, που αποσπούν την προσοχή τους. Αν πριν από την πανδημία τα παιδιά που χρειάζονταν βοήθεια στο σπίτι ήταν ως προς το φύλο 50-50, τώρα 70% όσων έχουν μαθησιακές δυσκολίες είναι αγόρια. Τα κορίτσια ξεπερνούν τα αγόρια στις σχολικές επιδόσεις από τη δεκαετία του 1950. Τα πανεπιστήμια στο παρελθόν δέχονταν περισσότερους άνδρες φοιτητές, πλέον όμως οι φοιτήτριες πλειοψηφούν στα κολεγιακά campus. Ετσι, στον δρόμο προς την ανώτατη εκπαίδευση, πολλές οικογένειες αποφασίζουν να επενδύσουν σε λογοθεραπευτές, εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους όχι μόνο για τη βελτίωση των σχολικών επιδόσεων των γιων τους, αλλά και την τόνωση της αυτοπεποίθησής τους – ακόμη κι αν αυτό συνεπάγεται δαπάνες ύψους μερικών χιλιάδων δολαρίων μηνιαίως.
Κάποια από τα πράγματα που κάποτε ευνοούσαν τα αγόρια στο σχολείο, όπως άνδρες εκπαιδευτικοί, τα διαλείμματα και τα εργαστήρια, έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα, έχει αυξηθεί σημαντικά η χρήση συσκευών και κινητών τηλεφώνων. «Αν έχεις να διαλέξεις μεταξύ ενός βαρετού μαθήματος χημείας και ενός βιντεοπαιχνιδιού, θα διάλεγες να κάνεις χημεία;» είναι το δίλημμα που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα παιδιά αυτά. Η απάντηση είναι σαφής. Με δεδομένο ότι πολλά μαθήματα στο σχολείο προϋποθέτουν την ύπαρξη υπολογιστή, τα αγόρια αποκτούν πρόσβαση σε παιχνίδια και στο YouTube ακόμη και την ώρα του μαθήματος. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα κορίτσια είναι θωρακισμένα από τις παγίδες της τεχνολογίας. Η επιθυμία όμως για likes και αποδοχή που εκφράζεται στα σόσιαλ μίντια μπορεί να βοηθήσει τα κορίτσια που επιζητούν ανάλογη θετική διάδραση με εκπαιδευτικούς και συνομηλίκους.