Περισσότερα από 100 μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αλλάξει το δρομολόγιό τους για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα λόγω ενδεχόμενων επιθέσεων των Χούθι της Υεμένης. Τα πλοία αυτά ακολουθούν τη μακρά διαδρομή γύρω από την Αφρική, δημιουργώντας πρόσθετο κόστος και καθυστερήσεις στις μεταφορές προϊόντων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Kuehne+Nagel, 103 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν μέχρι τώρα αποφύγει την Ερυθρά Θάλασσα ακολουθώντας πορεία γύρω από την Αφρική. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των μεταφορών έχουν αρχίσει επίσης να επεξεργάζονται σχέδια για τη χρήση σιδηροδρομικών και αεροπορικών διαδρομών προκειμένου να ισορροπηθεί η κατάσταση.
Οι επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων από τους φιλοϊρανούς αντάρτες Χούθι αποτελούν αντίποινα στη χερσαία επίθεση του Ισραήλ στη Γάζα. Οι Χούθι ενεργούν προς υποστήριξη της Χαμάς, στοχοποιώντας, μεταξύ άλλων, πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ. Τα τελευταία 24ωρα τόσο οι Ηνωμένες Πολιτείες όσο και οι σύμμαχοί τους φέρονται να προετοιμάζουν τον τρόπο αντίδρασης απέναντι σε αυτές τις επιθέσεις. Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg, η διπλωματία παραμένει το βασικό μέσο επίλυσης της κρίσης, αλλά στο τραπέζι βρίσκονται και στρατιωτικά χτυπήματα σε θέσεις των Χούθι στην Υεμένη.
Σε κάθε περίπτωση, οι ναυτιλιακές εταιρείες φαίνεται πως προετοιμάζονται για αναταραχή εβδομάδων. Ηδη τα ασφάλιστρα για πλοία που περνούν από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν αυξηθεί ενώ αυξάνονται και οι τιμές των ναύλων.
«Και οι δύο επιλογές, η αύξηση των ασφαλίστρων και η αναδρομολόγηση γύρω από την Αφρική, θα έχουν αντίκτυπο στις τιμές των εμπορευμάτων», δήλωσε ο Τόμπι Βάλανς, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής του London Forum of Insurance Lawyers.