Ιαπωνία: Οι πιλότοι δεν γνώριζαν πως το αεροσκάφος φλεγόταν – Οι αγωνιώδεις στιγμές μέχρι να ενημερωθούν

Ιαπωνία: Οι πιλότοι δεν γνώριζαν πως το αεροσκάφος φλεγόταν – Οι αγωνιώδεις στιγμές μέχρι να ενημερωθούν

Χρειάστηκαν 18 λεπτά για την πλήρη εκκένωση ολόκληρου του αεροσκάφους, με τον πιλότο να πατάει τελευταίο τον ασφαλτοτάπητα του Χανέντα, στις 18:05 το απόγευμα. 

3' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι πιλότοι του Airbus των Ιαπωνικών Αερογραμμών που τυλίχθηκε στις φλόγες μετά τη σύγκρουσή του με άλλο, μικρότερο αεροσκάφος της ιαπωνικής ακτοφυλακής, δεν γνώριζαν πως είχε ξεσπάσει φωτιά στην άτρακτο.

Σύμφωνα με το εθνικό τηλεοπτικό δίκτυο ΝΗΚ, οι πιλότοι μέσα στο κόκπιτ δεν γνώριζαν πως το αεροσκάφος φλεγόταν, κάτι για το οποίο ενημερώθηκαν από τα μέλη του πληρώματος. 

Η επικεφαλής αεροσυνοδός ήταν αυτή που ενημέρωσε το πιλοτήριο για τη φωτιά, καθώς το πλήρωμα καμπίνας χρειαζόταν άδεια για να ανοίξει τις εξόδους κινδύνου, ανέφερε το NHK.

Μέχρι εκείνη τη στιγμή, ωστόσο, η καμπίνα είχε γεμίσει με καπνό και ο χώρος γινόταν όλο και πιο ζεστός και αποπνικτικός, τα μωρά έκλαιγαν και οι άνθρωποι φώναζαν να ανοίξουν οι πόρτες. 

Σε ένα από τα βίντεο μέσα στο φλεγόμενο αεροσκάφος, μια γυναίκα ακούγεται να εκλιπαρεί: «Σας παρακαλώ, αφήστε μας να βγούμε. Σας εκλιπαρώ. Ανοίξτε το αεροσκάφος, ανοίξτε, σας παρακαλώ. Ω θεέ μου». 

Υπήρχαν οκτώ έξοδοι κινδύνου, αλλά η εκκένωση ξεκίνησε από δύο «τσουλήθρες» στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου λόγω της πυρκαγιάς.

Άλλη μία έξοδος στην πίσω αριστερή πλευρά ήταν ασφαλής από τη φωτιά, ωστόσο, καθώς το σύστημα ενδοεπικοινωνίας είχε καταρρεύσει, το πιλοτήριο δεν έδωσε την άδεια να λειτουργήσει, σύμφωνα με την Japan Airlines. 

Παρόλα αυτά, οι αεροσυνοδοί που βρισκόταν εκείνη τη στιγμή στο πίσω μέρος της ατράκτου, έκριναν ότι ήταν κατεπείγον να αποβιβαστούν οι επιβάτες από την πίσω πόρτα και την άνοιξαν χωρίς την άδεια του πιλοτηρίου, όπως άλλωστε ορίζει το πρωτόκολλο ασφαλείας και έχουν εκπαιδευτεί να κάνουν. Χρησιμοποίησαν μεγάφωνα και τις δικές τους φωνές για να δώσουν οδηγίες στους επιβάτες.

Χρειάστηκαν 18 λεπτά για την εκκένωση ολόκληρου του αεροσκάφους, με τον πιλότο να πατάει τελευταίο τον ασφαλτοτάπητα του Χανέντα, στις 18:05 το απόγευμα. 

Σύντομα, το αεροσκάφος είχε παραδοθεί ολόκληρο στις φλόγες, με δεκάδες πυροσβεστικά οχήματα να προσπαθούν να θέσουν υπό έλεγχο τη φωτιά, κάτι που κατόρθωσαν τελικά μετά από οκτώ ώρες. 

Σύμφωνα με την JAL, ένας σκύλος και μία γάτα, αμφότερα οικόσιτα που ταξίδευαν με τους ιδιοκτήτες τους, πέθαναν στις φλόγες, καθώς δεν κατέστη δυνατή η απομάκρυνσή τους. 

Απαντήσεις από τα μαύρα κουτιά

Ο καταγραφέας πτήσης και ο καταγραφέας φωνής από το Dash 8 της ακτοφυλακής είχαν βρεθεί, σε αντίθεση με εκείνους του επιβατικού αεροσκάφους που ακόμη αναζητούνται. 

Χθες, Τετάρτη, το υπουργείο Μεταφορών έδωσε στη δημοσιότητα τις απομαγνητοφωνήσεις των επαφών μεταξύ του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας και των πιλότων των αεροσκαφών, που επιβεβαιώνουν πως το αεροσκάφος της JAL είχε λάβει άδεια προσγείωσης. 

Σύμφωνα με τις απομαγνητοφωνήσεις, το αεροπλάνο της ακτοφυλακής -που  ετοιμαζόταν να απογειωθεί για να μεταφέρει είδη πρώτης ανάγκης στους πληγέντες από τον σεισμό της Δευτέρας στην περιφέρεια της Ισικάουα- είχε κληθεί να τροχοδρομήσει μέχρι ένα σημείο αναμονής κοντά στον διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης. 

Ιαπωνία: Οι πιλότοι δεν γνώριζαν πως το αεροσκάφος φλεγόταν – Οι αγωνιώδεις στιγμές μέχρι να ενημερωθούν-1
Τα πέντε από τα έξι μέλη του Dash 8 της ιαπωνικής ακτοφυλακής έχασαν τη ζωή τους – Kyodo/via REUTERS

«Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έγινε ανθρώπινο λάθος» δήλωσε χθες ο Χιρογιούκι Κομπαγιάσι, πρώην πιλότος της JAL. «Σε γενικές γραμμές επιτρέπεται μόνο σε ένα αεροσκάφος να εισέλθει στον διάδρομο, αλλά, παρά το γεγονός ότι δόθηκε άδεια προσγείωσης, το αεροσκάφος της ακτοφυλακής βρισκόταν στον διάδρομο» πρόσθεσε.

Οι αρχές έχουν ξεκινήσει τις έρευνες για τα αίτια της σύγκρουσης και υπάρχει αβεβαιότητα ως προς τις συνθήκες του δυστυχήματος, αλλά και του πώς τα δύο αεροσκάφη βρέθηκαν στον ίδιο διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης – λίγες μόλις εβδομάδες αφότου η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία δέχτηκε προειδοποιήσεις σχετικά με την ασφάλεια των διαδρόμων.

Σύμφωνα με τη Japan Airlines, το  κόστος των λειτουργικών ζημιών από τη σύγκρουση εκτιμάται σε περίπου 15 δισ. γεν (105 εκατ. δολάρια).

Πηγή: Guardian

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT