Ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση του πολυαναμενόμενου διχτυού ασφαλείας στη γέφυρα Golden Brigde, μετά την πολύχρονη και άοκνη εκστρατεία των οικογενειών που έχασαν αγαπημένα τους πρόσωπα στο διάσημο τοπόσημο του Σαν Φρανσίσκο.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι, από την 1η Ιανουαρίου 2024, η Γέφυρα Golden Gate διαθέτει πλέον ένα συνεχές πλέγμα αποτροπής αυτοκτονιών εγκατεστημένο καθ’όλο το μήκος της, εύρους 2,7 χλμ» δήλωσε ο Πάολο Κόζουλιχ-Σβαρτς, διευθυντής δημοσίων σχέσεων της Περιφέρειας Αυτοκινητοδρόμων και Μεταφορών της Γέφυρας Golden Gate, του φορέα που έχει τη διαχείριση της δομής.
Όπως διευκρίνισε, το σύστημα αποτροπής αυτοκτονιών, γνωστό ως «το δίχτυ», εγκαταστάθηκε στο 95% της γέφυρας, λόγω κατασκευαστικών περιορισμών.
Η εγκατάσταση του πλέγματος ολοκληρώθηκε περίπου δέκα χρόνια μετά την πρώτη έγκριση του εγχειρήματος. Το έργο ξεκίνησε τελικά το 2018 και αντιμετώπισε πλήθος καθυστέρησεων στην κατασκευή, καθώς και πολυάριθμες αντιδράσεις από ανθρώπους που δεν ήθελαν να αλλάξει ταυτότητα το τοπόσημο ή θεωρούσαν την εγκατάσταση πολύ δαπανηρή.
Όταν εγκρίθηκε το έργο, το2014, το κόστος κατασκευής του ανερχόταν στα 76 εκατ. δολάρια. Ωστόσο, το τελικό ποσό άγγιξε τα 224 εκατομμύρια – κόστος που αποτελούσε μόνιμο επιχείρημα σε όσους αντιτίθεντο στη δημιουργία του.
Αποτρέπει τον θάνατο, αλλά όχι τον βαρύ τραυματισμό
«Από τη μία πλευρά, είμαι ευγνώμων που το δίχτυ για το οποίο αγωνιστήκαμε για τόσο καιρό ολοκληρώθηκε και θα αποτρέπει τις αυτοκτονίες σε αυτή τη γέφυρα. Από την άλλη, αν είχε εγκατασταθεί νωρίτερα κάποιο άλλο μέτρο αποτροπής, ο γιος μου και άλλοι άνθρωποι ίσως να μην είχαν πεθάνει» λέει η Χέδερ Κουινσεμπέρι, περιγράφοντας ως «γλυκόπικρη» την ολοκλήρωση του έργου.
Ο Κέβιν Χάινς μετάνιωσε το άλμα του από τη γέφυρα τη στιγμή που τα χέρια του άφηναν το κιγκλίδωμα. Ο Χάινς, ο οποίος πάσχει από διπολική διαταραχή, ήταν 19 ετών τότε, τον Σεπτέμβριο του 2000, και ως εκ θαύματος επέζησε.
«Αν υπήρχε τότε δίχτυ εκεί, η αστυνομία θα με είχε σταματήσει και θα είχα λάβει αμέσως τη βοήθεια που χρειαζόμουν, χωρίς να έχω σπάσει τη μέση μου και τρεις σπονδύλους» δήλωσε ο ίδιος στο Associated Press, εκφράζοντας την αμέριστη ευγνωμοσύνη του «στη μικρή ομάδα ομοϊδεατών δεν εγκατέλειψε ποτέ κάτι τόσο σημαντικό».
Τα πλέγματα ασφαλείας είναι τοποθετημένα έξι μέτρα από το κύτος της γέφυρας και δεν είναι ορατά από τους οδηγούς που κινούνται στην άσφαλτο. Είναι κατασκευασμένα από ανοξείδωτο χάλυβα ενισχυμένης ποιότητας, ο οποίος μπορεί να αντέξει τις σκληρές συνθήκες της περιοχής, όπως την αλμύρα, την ομίχλη και τους ισχυρούς ανέμους που συχνά επικρατούν γύρω από την εντυπωσιακή πορτοκαλί δομή στην είσοδο του κόλπου του Σαν Φρανσίσκο.
Το δίχτυ ήδη έχει δικαιώσει όσους επέμεναν στην κατασκευή του, σημειώνει ο Κόζουλιχ-Σβαρτς, εξηγώντας πως ενώ το εγχείρημα όδευε προς την ολοκλήρωσή του το 2023, ο αριθμός των αυτόχειρων μειώθηκε κατά τουλάχιστον το ήμισυ.
«Πρόκειται για συρματόσχοινο από ανοξείδωτο χάλυβα, οπότε είναι σαν να πηδάς σε τρίφτη τυριού» λέει ο Ντένις Μάλιγαν, γενικός διευθυντής της υποδομής. «Δεν είναι μαλακό. Δεν είναι καουτσούκ. Δεν τεντώνεται. Θέλουμε να γνωρίζει ο κόσμος ότι αν έρθει εδώ και πηδήξει, θα τραυματιστεί».
Πηγή: Guardian