Παιδικό φυτό με το σύνθημα “I love Htlr” ήταν ένα από τα πολλά αντικείμενα που εντόπισε ο Σάιμον Κνίτελ όταν άρχισε την αναζήτησή του στον σκοτεινό κόσμο του εμπορίου των νεοναζί.
Ο Κνίτελ, εκτελεστικός διευθυντής της γερμανικής διαφημιστικής εταιρείας Jung von Matt, αποφάσισε να βρει πρακτική λύση με σκοπό να σταματήσει την εξάπλωση των εμπορευμάτων που διακινούν ακροδεξιές ομάδες και νεοναζί, όπως ο ίδιος εξηγεί στον βρετανικό Guardian.
Πρόκειται για εμπορεύματα που φέρουν κρυμμένα ναζιστικά συνθήματα, συχνά με λέξεις από τις οποίες έχουν αφαιρεθεί τα φωνήεντα, με σκοπό να μην τίθενται εκτός νόμου, στο πλαίσιο της αυστηρής αντιφασιστικής μεταπολεμικής νομοθεσίας της Γερμανίας.
Εντοπίζονται σε ευρεία γκάμα ειδών, από σορτσάκια μέχρι κούπες, μπλουζάκια, μαξιλάρια, φούτερ και θήκες γυαλιών.
Ενίσχυση των ταμείων και της ταυτότητας των νεοναζί
Τα συνθήματα αποτελούν μέρος της διαδικτυακής βιομηχανίας που ανθεί και συμβάλλει στην ενίσχυση τόσο των ταμείων όσο και της ταυτότητας των νεοναζί.
Στο πλαίσιο των πρακτικών των νεοναζί, φωνήεντα αφαιρούνται για να συγκαλύψουν για παράδειγμα τη λέξη Χίτλερ, η παρουσία της οποίας θα καθιστούσε αυτόματα παράνομο ένα προϊόν.
Αλλα παραδείγματα συντομογραφιών, περιλαμβάνουν τα VTR LND για Vaterland (πατρίδα) και HKNKRZ για Hakenkreuz, γερμανική λέξη για τη σβάστικα.
Οι Ναζί είναι ευρηματικοί και ο ρόλος των «αποκρυπτογράφων» είναι να λύνουν προβλήματα με δημιουργικό τρόπο.
«Δεν πρέπει να υποτιμά κάποιος τη δύναμη των συνθημάτων και την επιρροή τους στους νέους», επισημαίνει ο Κνίτελ.
Πηγή: Guardian