Γερμανία: Αρχισε η εξαήμερη απεργία στους σιδηροδρόμους – Τι ζητούν οι εργαζόμενοι

Γερμανία: Αρχισε η εξαήμερη απεργία στους σιδηροδρόμους – Τι ζητούν οι εργαζόμενοι

Από τις κινητοποιήσεις επηρεάζονται τόσο εμπορευματικές μεταφορές όσο και επιβατικές μετακινήσεις σε όλη τη χώρα

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε εξέλιξη βρίσκεται από σήμερα τα ξημερώματα της η μεγαλύτερη απεργία στους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους (D.B.), η οποία θα διαρκέσει μέχρι το βράδυ της Δευτέρας 29/1.

Από τις κινητοποιήσεις επηρεάζονται τόσο εμπορευματικές μεταφορές όσο και επιβατικές μετακινήσεις σε όλη τη χώρα, ενώ δυσκολίες αναμένονται ακόμη και στη λειτουργία του χρονοδιαγράμματος έκτακτης ανάγκης.

«Καιρός να διαπραγματευτούμε»

Χθες Τρίτη, η D.B. κάλεσε εκ νέου την Ενωση Μηχανοδηγών Γερμανίας (GDL) να επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. «Είναι πια καιρός να συνεννοηθούμε, να διαπραγματευτούμε, να βρούμε συμβιβασμούς. Είμαστε έτοιμοι να συναντηθούμε ανά πάσα στιγμή και οπουδήποτε προκειμένου να διαπραγματευτούμε και να συζητήσουμε», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Οι συνδικαλιστές ωστόσο εμμένουν στα αιτήματά τους για αυξήσεις 555 ευρώ μηνιαίως στους μισθούς, μείωση των ωρών εργασίας από 38 σε 35 την εβδομάδα για όσους εργάζονται σε βάρδιες και καταβολή εφάπαξ «αποζημίωσης πληθωρισμού», ύψους 3.000 ευρώ. Η D.B. από την πλευρά της θεωρεί ειδικά το αίτημα για μείωση των ωρών εργασίας ανέφικτο να ικανοποιηθεί, καθώς θα χρειαζόταν νέο προσωπικό, τη στιγμή που διαπιστώνεται έλλειψη εξειδικευμένων εργαζόμενων στα σιδηροδρομικά επαγγέλματα.

Στη νέα πρόταση της Deutsche Bahn προς τους εργαζομένους, την οποία το συνδικάτο δεν θεωρεί βάση για περαιτέρω διαπραγματεύσεις, περιλαμβάνεται μείωση του χρόνου εργασίας κατά μία ώρα για τους μηχανοδηγούς από την 1/1/2026, αύξηση 4,8% στους μισθούς από τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, καταβολή μπόνους 5% από τον Απρίλιο του 2025 και εφάπαξ «αποζημίωση πληθωρισμού», αμέσως μετά την επίτευξη συμφωνίας. Σύμφωνα με την πρόταση, η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας θα πρέπει να έχει διάρκεια 32 μηνών.

«Η D.B. δεν είναι πρόθυμη να διαπραγματευτεί, επομένως η απεργία είναι νόμιμη, ανάλογη με την κατάσταση και επιτρεπτή», δήλωσε ο επικεφαλής του GDL Κλάους Βεζέλσκι.

Εκτιμήσεις για σοβαρές επιπτώσεις

Η τρέχουσα κινητοποίηση εκτιμάται ότι θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στη λειτουργία των μεταφορών για τη βιομηχανία. «Η εξαήμερη απεργία επιβαρύνει τον προγραμματισμό των μεταφορών στη Γερμανία, αλλά και προς την Ευρώπη και συνεπώς την αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε εκπρόσωπος του Συνδέσμου Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA).

Η χημική βιομηχανία «ανέπτυξε αμέσως ευέλικτες λύσεις, αλλά αυτές μπορούν να αντισταθμίσουν μόνο εν μέρει τους περιορισμούς και τις καθυστερήσεις στους σιδηροδρόμους», ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Χημικής Βιομηχανίας. «Μια 24ωρη απεργία στους σιδηροδρόμους κοστίζει περίπου 100 εκατ. ευρώ σε οικονομική απόδοση. Στην απεργία των έξι ημερών, οι επιπτώσεις δεν αυξάνονται γραμμικά, αλλά πολλαπλασιάζονται. Πλησιάζουμε σε ζημιά ενός δισεκατομμυρίου», δήλωσε ο οικονομολόγος του Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας (IW) στην Κολωνία Μίχαελ Γκρέμλινγκ.

Ακόμη όμως και η αντιπολίτευση επέκρινε την απόφαση για εξαήμερη απεργία. «Στις ζωτικής σημασίας υποδομές πρέπει πρώτα να ολοκληρώνεται μια διαδικασία διαιτησίας πριν γίνει μια απεργία, και αυτό θα πρέπει μελλοντικά να κατοχυρωθεί νομικά. Η GDL έχασε το μέτρο και το κέντρο. Ο επικεφαλής του, ο Κλάους Βεζέλσκι, κρατά όμηρο ολόκληρη τη χώρα», δήλωσε η βουλευτής του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU) και επικεφαλής της Ενωσης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων Μπρίτα Κόνεμαν. «Το συνδικάτο δεν μπορεί έτσι απλά να παραλύει όλη τη χώρα», σχολίασε ο γενικός γραμματέας της Χριστιανοκοινωνικής Ενωσης (CSU) Μάρτιν Χούμπερ και χαρακτήρισε «εντελώς ακατάλληλη» την απεργία, καταλογίζοντας στους συνδικαλιστές απροθυμία συνεννόησης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT