Με ακυρώσεις και καθυστερήσεις αναμένεται να έρθουν αντιμέτωποι ξανά και ξανά τα επόμενα χρόνια όσοι ταξιδεύουν αεροπορικώς, καθώς τα προβλήματα στη στελέχωση των αεροδρομίων και των αεροπορικών εταιρειών θα συνεχίσουν να «στοιχειώνουν» τον κλάδο.
Σύμφωνα με δημοσκόπηση της εταιρείας ταξιδιωτικού λογισμικού Amadeus, περίπου το 55% από τα 150 υψηλόβαθμα στελέχη αεροπορικών εταιρειών και αεροδρομίων αναμένει αυξημένη συχνότητα προβλημάτων στο πρόγραμμα των πτήσεων τα επόμενα χρόνια, ενώ μόλις το 37% προβλέπει επιστροφή στα μοτίβα που υπήρχαν πριν την πανδημία.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας έγιναν μαζικές απολύσεις στον κλάδο, με αποτέλεσμα να υπάρχει έντονη έλλειψη έμπειρου προσωπικού, όταν τα ταξίδια ανέκαμψαν με ραγδαίο ρυθμό. Στην κορύφωση της θερινής ταξιδιωτικής σεζόν το 2022 και το 2023, οι αεροπορικές υποχρεώθηκαν να αλλάξουν το πρόγραμμα των πτήσεών τους και τα αεροδρόμια μείωσαν τις πτήσεις, προκειμένου να καλύψουν τη ζήτηση.
«Χάσαμε την εμπειρία, τον κόσμο που ήξερε ακριβώς τι να κάνει, επειδή είχε ξαναδεί αντίστοιχες καταστάσεις στο παρελθόν», δήλωσε στο Bloomberg ο Guy Kavanagh, υψηλόβαθμο στέλεχος στην Amadeus. «Η ζήτηση επανήλθε, αλλά οι δυνατότητες δεν υπάρχουν, έτσι βλέπουμε τα προβλήματα να αυξάνονται και είναι πιθανό να συνεχιστούν», δήλωσε.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν ελλείψεις σε κάθε επιμέρους τομέα, από το προσωπικό εδάφους μέχρι τα πληρώματα. Οπως σχολίασε μάλιστα στο Bloomberg ο Χρήστος Πανταζής, επιχειρησιακός διευθυντής της Goldair Handling, υπάρχουν πολλές εναλλαγές στο προσωπικό και η βιομηχανία δεν είναι τόσο ελκυστική στους νέους εργαζομένους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος που καλούνται να πληρώσουν οι αεροπορικές για τις ακυρώσεις και τις καθυστερήσεις είναι αρκετά υψηλό. Ενδεικτικά, επιβάτες πτήσεων από ή προς την Ευρωπαϊκή Ενωση δικαιούνται αποζημίωση από 250 έως 600 ευρώ στην περίπτωση καθυστέρησης, ακύρωσης ή άρνησης επιβίβασης.
Πηγή: MoneyReview