Ισραήλ – ΥΠΟΙΚ: Περιορισμένες οι επιπτώσεις από τις επιθέσεις των Χούθι

Ισραήλ – ΥΠΟΙΚ: Περιορισμένες οι επιπτώσεις από τις επιθέσεις των Χούθι

Περιορισμένες επιπτώσεις στο εμπόριο και στις τιμές των προϊόντων προκύπτουν από την αύξηση στο κόστος των θαλάσσιων μεταφορών, λόγω των επιθέσεων των Χούθι, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών του Ισραήλ

1' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Περιορισμένες επιπτώσεις στο εμπόριο και στις τιμές των προϊόντων προκύπτουν από τις επιθέσεις των Χούθι εναντίον πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών του Ισραήλ.

Οπως αναφέρεται σε έκθεση που δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα, η άνοδος του κόστους των θαλάσσιων μεταφορών, το οποίο έχει αυξηθεί κατά 163% παγκοσμίως, θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στις εισαγωγές ή στην ομαλότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ωστόσο, σύμφωνα με το ισραηλινό υπουργείο Οικονομικών, το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών ανέρχεται μόλις στο 3% της συνολικής αξίας των εισαγωγών και καθώς αυτές αποτελούν μόλις το 20% των ιδιωτικών δαπανών, ο αντίκτυπος του κόστους στην ιδιωτική κατανάλωση δεν ξεπερνάει το 0,6%.

Προσθετει δε ότι με βάση το πιο ακραίο σενάριο, η αύξηση του κόστους των θαλάσσιων μεταφορών θα προσθέσει έως μία ποσοστιαία μονάδα στον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ).

Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι δεν υπήρξαν σημαντικές διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού και ότι οι τιμές των εμπορευμάτων και της ενέργειας παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό σταθερές.

Ως αποτέλεσμα, «οι εκτιμήσεις για τον πληθωρισμό το επόμενο έτος παρέμειναν ουσιαστικά αμετάβλητες», αναφέρει το υπουργείο. Σύμφωνα με το Reuters, ο πληθωρισμός στο Ισραήλ βρίσκεται σε χαμηλό δύο ετών (+2,6%).

Το 2022, οι εισαγωγές στο Ισραήλ ανήλθαν σε 108 δισ. δολάρια. Τα 73 δισ. δολάρια ήταν μέσω της θάλασσας και το 32% αυτών μέσω Ασίας, προστίθεται στην ανακοίνωση.

Αντίστοιχα, οι εξαγωγές το 2022 ήταν 73 δισ. δολάρια και τα 26 δισ. δολάρια προέρχονταν από τις θαλάσσιες μεταφορές, με το 16% να κατευθύνεται στην Ασία.

Οι επιθέσεις των φιλοϊρανών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν προκαλέσει αναταραχή στην παγκόσμια ναυτιλία, αναγκάζοντας τις εταιρείες να αλλάξουν τα δρομολόγια των πλοίων «εκτρέποντάς» τα σε ακριβότερα ταξίδια γύρω από τη νότια Αφρική.

Πηγή: Reuters

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT