Ο Αυστραλός δισεκατομμυριούχος Κλάιβ Πάλμερ παρουσίασε, για τρίτη φορά, τα σχέδιά του για τη ναυπήγηση ενός πλοίου πανομοιότυπου με τον Τιτανικό, τον Τιτανικό ΙΙ.
Ο μεγιστάνας των ορυχείων, που είχε καταστρώσει για πρώτη φορά το πλάνο το 2012, και μετά ξανά το 2018, έκλεισε μια αίθουσα στην Οπερα του Σίδνεϊ την Τετάρτη για να παρουσιάσει σε δημοσιογράφους το όραμά του, για έναν Τιτανικό «πολύ, πολύ ανώτερο από το πρωτότυπο».
Ωστόσο, όπως μεταδίδει ο Guardian, αφού διένειμε στους δημοσιογράφους ένα δελτίο Τύπου στο οποίο υποσχόταν ότι η εταιρεία του Blue Star Line θα κατασκεύαζε «το πλοίο της αγάπης με απόλυτο στιλ και πολυτέλεια», ο Πάλμερ παραδέχθηκε ότι δεν είχε ακόμη εξασφαλίσει ναυπηγείο.
Ερωτηθείς ευθέως από δημοσιογράφο αν το σχέδιό του ήταν απάτη ή απόπειρα για λίγα λεπτά δημοσιότητας, ο Πάλμερ αντέδρασε με αιχμηρούς χαρακτηρισμούς, υποστηρίζοντας πως είχε αρκετά χρήματα για να ναυπηγήσει δέκα Τιτανικούς.
Πριν από 10 χρόνια, ο Πάλμερ είχε διοργανώσει μια παρόμοια συνέντευξη Τύπου στο ξενοδοχείο Ritz του Λονδίνου για τον Τιτανικό ΙΙ.
Εκτοτε, ο Πάλμερ υπηρέτησε μια θητεία ως ομοσπονδιακός βουλευτής, διέγραψε και στη συνέχεια αναβίωσε ένα πολιτικό κόμμα, ξοδεύοντας εκατομμύρια δολάρια σε τουριστικές επιχειρήσεις και ακριβές προεκλογικές καμπάνιες.
Οι εργασίες για τον Τιτανικό ΙΙ ανεστάλησαν το 2015, όταν μια διαφωνία για πληρωμή μεταξύ μιας εκ των εταιρειών του Πάλμερ και της κινεζικής εταιρείας Citic, είχε ως αποτέλεσμα να διακοπεί η γραμμή χρηματοδότησης. Ο Πάλμερ παρουσίασε εκ νέου το έργο το 2018 με προτεινόμενη, τότε, ημερομηνία απόπλου μέσα στο 2022. Ο δισεκατομμυριούχος αποδίδει τώρα τη νέα καθυστέρηση στην πανδημία κορωνοϊού.
Πρόσθεσε ότι ο κόσμος πρέπει να τον πιστέψει αυτή τη φορά επειδή «έχει περισσότερα χρήματα τώρα».
Ο 70χρονος Πάλμερ είπε ότι θεωρεί πως θα είναι «πολύ πιο διασκεδαστικό» να ναυπηγήσει τη ρέπλικα του Τιτανικού «από το να κάτσει στο σπίτι του και να μετρά τα λεφτά του».
Ο Πάλμερ δήλωσε ότι είναι βέβαιος ότι θα μπορέσει να εξασφαλίσει ένα ναυπηγείο εγκαίρως ώστε η κατασκευή του πλοίου να ξεκινήσει στις αρχές του επόμενου έτους, με το παρθενικό ταξίδι του πλοίου από το Σαουθάμπτον στη Νέα Υόρκη – το δρομολόγιο δηλαδή που δεν ολοκλήρωσε ποτέ ο αυθεντικός Τιτανικός.
Ο Πάλμερ υποστηρίζει ότι οι σχετικοί διαγωνισμοί για την κατασκευή του θα προκηρυχθούν τον Ιούνιο, ενώ οι συμβάσεις θα έχουν υπογραφεί έως τον Δεκέμβριο. Εκτίμησε ότι το πλοίο των 56.000 τόνων θα κοστίσει μεταξύ 500 εκατ. και 1 δισ. δολαρίων.