Φινλανδία: Θέλει να αγοράσει πλοίο απορρύπανσης – Φοβάται ρωσική πετρελαιοκηλίδα

Φινλανδία: Θέλει να αγοράσει πλοίο απορρύπανσης – Φοβάται ρωσική πετρελαιοκηλίδα

Το Ελσίνκι υπογραμμίζει ότι ο κίνδυνος πρόκλησης πετρελαιοκηλίδων έχει αυξηθεί, «καθώς οι διεθνείς κυρώσεις υποχρέωσαν τη Ρωσία να μεταφέρει το πετρέλαιό της με παλαιότερα πλοία και με μικρότερη ασφαλιστική κάλυψη»

1' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι Αρχές της Φινλανδίας ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Ενωση να αποκτήσουν ένα πλοίο για να αντιμετωπίσουν ενδεχόμενες διαρροές υδρογονανθράκων στη Βαλτική Θάλασσα, εν μέσω φόβων ότι μπορεί να προέλθουν από ρωσικά πετρελαιοφόρα.

Το Ελσίνκι υπογραμμίζει ότι ο κίνδυνος πρόκλησης πετρελαιοκηλίδων έχει αυξηθεί, «καθώς οι διεθνείς κυρώσεις υποχρέωσαν τη Ρωσία να μεταφέρει το πετρέλαιό της με παλαιότερα πλοία και με μικρότερη ασφαλιστική κάλυψη».

Τα μεταχειρισμένα αυτά τάνκερ, ενίοτε θολής ιδιοκτησίας ή χωρίς ασφαλιστική κάλυψη, επιτρέπουν στη Μόσχα να συνεχίσει να εξάγει το πετρέλαιό της, παρά τις δυτικές κυρώσεις που τέθηκαν σε ισχύ μετά την εισβολή στην Ουκρανία.

Την Τετάρτη, η Φινλανδία ζήτησε από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) «να εκκινήσει μια διαδικασία υποβολής προσφορών για την απόκτηση ενός εφεδρικού πλοίου», σε περίπτωση που υπάρξουν πετρελαιοκηλίδες, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών.

Σημειώνεται πως όλα τα πετρελαιοφόρα που αναχωρούν από τα ρωσικά λιμάνια του Πριμόρσκ, του Ουστ-Λουγκά, του Βισότσκ και της Αγίας Πετρούπολης ακολουθούν την ίδια διαδρομή μέσω του κόλπου της Φινλανδίας, που βρέχει επίσης την Εσθονία.

Σχεδόν 70 από αυτά τα τάνκερ «φαντάσματα» που μεταφέρουν περισσότερους από 100.000 τόνους αργού το καθένα, διαπλέουν τον Κόλπο κάθε εβδομάδα, μετά τη φόρτωση σε διάφορα ρωσικά λιμάνια.

Επί του παρόντος, μόνο ένα από τα 14 σκάφη απορρύπανσης του EMSA βρίσκεται στη Βαλτική Θάλασσα, στο νότιο τμήμα της. Οι φινλανδικές Αρχές θέλουν ένα επιπλέον πλοίο «κατάλληλο να ταξιδεύει μέσα στους πάγους και να είναι προσαρμοσμένο στις συνθήκες των βόρειων τμημάτων» της Βαλτικής.

Ο χειμώνας εντείνει «τους κινδύνους» της ρύπανσης από τάνκερ που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, τα οποία δεν είναι κατάλληλα προσαρμοσμένα στις συνθήκες πάγου, διευκρινίζεται στην ίδια ανακοίνωση.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT