Ένα από τα θλιβερά απότοκα της δημογραφικής κρίσης που ταλανίζει την Ιαπωνία, είναι πως οι πάνες των ηλικιωμένων ξεπερνούν σταδιακά σε πωλήσεις εκείνες των μωρών.
Η ταχεία γήρανση του ιαπωνικού έθνους σε συνδυασμό με τα μεγάλα ποσοστά υπογεννητικότητας αποτελούν κάποιες από τις κυριότερες προκλήσεις της κυβέρνησης τα τελευταία χρόνια.
Περίπου το 29% του πληθυσμού της χώρας είναι πλέον άνω των 65 χρόνων, ποσοστό που σύμφωνα με τις προβλέψεις αναμένεται να αυξηθεί.
Παράλληλα, ο αριθμός των γεννήσεων μειώνεται σταθερά εδώ και οκτώ συναπτά έτη.
Και η τάση αυτή αποτυπώνεται και στις πωλήσεις των εταιρειών που κατασκευάζουν πάνες.
«Οι πάνες ακράτειας αυξάνονται σε αριθμό και ποικιλία κάθε χρόνο χάρη στη διογκούμενη αγορά ηλικιωμένων» επιβεβαιώνει ο Ναότο Σουγκάγια, διευθυντής της εταιρείας Daio Paper.
Έως το 2027, η αγορά πάμπερς ενηλίκων στην Ιαπωνία προβλέπεται να έχει αυξηθεί κατά 16%, ξεπερνώντας τα 600 εκατομμύρια δολάρια. Ενώ παράλληλα οι πωλήσεις των μωρουδιακών πάμπερς αναμένεται να συρρικνωθεί κατά 8%, στα 530 εκατ. δολάρια.
![Οι… πάνες «δείκτης» της δημογραφικής κρίσης στην Ιαπωνία-1](https://www.kathimerini.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-12T010228Z_2098293639_RC2HD8AWPO8Z_RTRMADP_3_JAPAN-POPULATION-DIAPERS.jpg?1720773099576)
Ήδη, τον περασμένο Μάρτιο, η Oji Holdings, ένας από τους μεγάλους κατασκευαστές, ανακοίνωσε πως θα σταματήσει την παραγωγή σε βρεφικές πάνες.
Παρότι η Daio Paper δεν σχεδιάζει προσώρας να κάνει το ίδιο, όπως διευκρινίζουν οι υπεύθυνοί της, η εταιρεία αναμένεται να στρέψει την έμφασή της στη βελτίωση των προϊόντων ενηλίκων, κάνοντας τις πάνες ακράτειας πιο διακριτικές και εύχρηστες.
Πηγή: Reuters